stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 272287
  • 25 اسفند 1399 - 23:59
0

پیام تسلیت مدیر‌ حوزه‌های علمیه در پی درگذشت آیت‌الله مرعشی

پیام تسلیت مدیر‌ حوزه‌های علمیه در پی درگذشت آیت‌الله مرعشی
قم - مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ارتحال مرحوم آیت‌الله سید رضی مرعشی گفت: این عالم ربانی از بیت رفیع علم و از استادان حوزه علمیه نجف اشرف و اشتهار به دانایی و پارسایی داشتند.
قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پیامی درگذشت آیت‌الله سید رضی مرعشی از اساتید حوزه علمیه را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت آیت‌الله اعرافی به مناسبت درگذشت آیت‌الله سید رضی مرعشی به این شرح است: ارتحال مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید رضی مرعشی اعلی الله مقامه الشریف را که از بیت رفیع علم و از استادان حوزه علمیه نجف اشرف و اشتهار به دانایی و پارسایی داشتند به حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه علمیه، مراجع عظام و اعلام نجف و بیت مکرم معظم له تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات و رفعت مقام آن فقید سعید و صبر نیکو و پاداش الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند متعال خواستارم.
آیت‌الله سید رضی مرعشی از علمای حوزه علمیه پس از سال‌ها تلاش در راستای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) روز شنبه ۲۳ اسفندماه دعوت حق را لبیک گفت و پیکر پاک مطهر ایشان روز یکشنبه در حرم امیرالمؤمنین(ع) به خاک سپرده شد.

این عالم ربانی ۱۱ ربیع‌الثانی ۱۳۵۵ ( ۱۰ تیرماه ۱۳۱۵) در نجف متولد شد و در سال ۱۳۶۶ هجری قمری وارد حوزه علمیه شد و مقدمات را در سال ۱۳۷۰ به پایان رساند و در آغاز سال ۱۳۸۰ به مطالعه سطوح پرداخت و پس از اتمام آن به مدت ۳۰ سال تا سال ۱۴۱۰ در درس خارج فقه شرکت کرد و از اساتیدی چون آیت‌الله سید محسن الحکیم و آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی بهره برد و همچنین دو سال در درس امام خمینی و آیت‌الله شیخ حسین الحلی حضور داشت.

آیت‌الله مرعشی سال‌ها به تدریس علوم دینی اشتغال داشت و حدود هفت دوره درس کفایه و مکاسب را برای طلاب تدریس کرد و تقریرات آیت‌الله خویی را نوشت.

آیت‌الله سید رضی مرعشی به ورع و تقوا شناخته می‌شد و به مجالس تعظیم شعائر و ذکر اهل‌بیت علهیم السلام و زیارت مشاهد مشرفه اهتمام داشت.

انتهای پیام/

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.