stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۲ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 11 June , 2024
  • کد خبر : 378072
  • 11 تیر 1400 - 11:00
0

معرفی برگزیدگان جشن پاتوق فیلم‌ کوتاه اصفهان

معرفی برگزیدگان جشن پاتوق فیلم‌ کوتاه اصفهان
دومین و سومین جشن پاتوق فیلم کوتاه اصفهان با برپایی مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد و یکی از فیلمسازان، از اینکه اندک مسئولان حاضر در مراسم، پس از سخنرانی و پیش از اهدای جوایز سالن را ترک کردند، ابراز گلایه کرد.
قلم | qalamna.ir :

در این مراسم که شامگاه گذشته (پنجشنبه_دهم تیرماه) با رعایت ملاحظات بهداشتی با حضور تعداد کمی از دوستداران فیلم کوتاه در فضای باز هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار و به کارگردانی عماد اشتیاقی، به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرام پاتوق فیلم کوتاه اصفهان برای مخاطبان پخش شد، سید محمد طباطبایی، دبیر دومین و سومین جشن پاتوق فیلم کوتاه اصفهان اظهار کرد: با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم بزرگ‌ترین پاتوق فیلم کوتاه ایران را در اصفهان با حدود ۷۰۰۰ مخاطب علاقه‌مند داریم و اگر کرونا نبود سالن‌های سینما را مملو از جمعیت علاقه‌مند به فیلم کوتاه می‌دیدیم.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم که در این سال‌های اخیر، فرزندان استان اصفهان قله‌های فیلم کوتاه و مستند ایران را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند و برای اصفهان و ایران افتخار می‌آفرینند.

طباطبایی تصریح کرد: به یاری خدای مهربان و همت جوانان این شهر و این استان، اصفهان به‌زودی پس از تهران قطب سینمای ایران خواهد شد و عاشقان و علاقه‌مندان به پرده‌های نقره‌ای، با فیلم‌هایی که در اصفهان و توسط فیلم‌سازان موج نوی سینمای اصفهان ساخته می‌شوند سیراب خواهند شد؛ این محقق نخواهد شد مگر با حمایت مدیران و همت عوامل خوب سینمای اصفهان.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که جشن فیلم کوتاه اصفهان از دوره آینده به حول و قوه الهی تبدیل به یک جشن باشکوه ملی و بعد، بین‌المللی شود.

وی به افزوده شدن بخش نگاه نو به این دوره از جشن پاتوق اشاره کرد و توضیح داد: هدف‌گذاری اصلی این جشن حمایت و استعدادیابی جوانان جویای نام است، به همین دلیل هم جوایز بخش مسابقه نگاه نو به جشن اضافه شد و جایزه ویژه بخش شهید آوینی هم با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از این به بعد هر سال در این جشن اهدا خواهد شد.

طباطبایی، از شهرداری اصفهان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حوزه هنری استان اصفهان، شرکت‌ تخصصی عکاسان، موسسه نوای مهر و اعضای خوب و پرانگیزه پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان که تلاش کردند این جشن بر پا شود تشکر کرد.

اهدای جایزه ویژه شهید مرتضی آوینی

ایسنا و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پاتوق فیلم کوتاه اصفهان، در ادامۀ این مراسم، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، جایزه ویژۀ بخش شهید مرتضی آوینی را به جمال احمدی برای فیلم کوتاه «جبران می‌کنم‌» اهدا کرد و گفت: اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوانی‌ست و همین‌هاست که شهرت این شهر را جهانی کرده است. اصفهان به زاینده رود و هنرمدانش زنده است و هنرمندان آن چنان درخشیده‌اند که جهانیان آن‌ها را می‌شناسند.

معتمدی ادامه داد: گزارشی که تاکنون از این رویداد به ما رسیده بیانگر عشق و علاقه به  هنر هفتم است. مشکلات اصفهان را می‌شود با فیلم سینمایی و کوتاه به گوش مسئولان و تصمیم‌گیران رساند و ما باید از همۀ ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا اصفهان را به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم. فیلم یکی از همین ابزارهاست و من به سهم خودم از همه کسانی که آثارشان به این رویداد راه پیدا کرده‌ است‌ تشکر می‌کنم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، خاطر نشان کرد:جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز یکی از رویدادهایی است که شهرداری و شورای شهر اصفهان به صورت جدی از آن‌ حمایت کرده  و همت سینماگران نیز به بهتر برگزار شدن این رویداد کمک کرده است.

وی افزود: نماد و ارزش‌های دفاع مقدس باید در جای جای شهر، کشور و رویدادها گنجانده شود و بخشی که با عنوان شهید آوینی به جشن پاتوق فیلم کوتاه اضافه شده نیز نشانگر اهمیت دادن به هشت سال دفاع مقدس است.

ورود مبارک سینماگران به مسائل شهری

فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان که به نمایندگی از شهرداری اصفهان در این مراسم حضور داشت نیز اظهار کرد: خوشبختانه سینما به مسائل مهمی مثل مسائل شهری ورود پیدا کرده و خوشحالم که جوانان و سینماگران از وضعیت جامعه مطلع هستند.

وی‌ افزود: مسائل مختلفی وجود دارد که شاید تنها راهی که برای مطلع کردن جوانان و نوجوانان و حتی تمام جامعه از آن می‌توان استفاده کرد، هنر هفتم است؛ سینما یکی از تأثیرگذارترین راهکارهایی است که به کمک آن می‌توان فرهنگ‌سازی کرد.

روشن  تصریح کرد: در این دوره از شورای شهر با سایر همکاران مدیریت شهری افتخار حمایت از هنر به‌خصوص هنر و تئاتر را داشتیم. ما سعی کردیم زیرساخت‌های تماشای سینما را حتی در مناطق کم‌تر برخوردار مثل منطقه ۲ و منطقه ۱۵ شهر اصفهان ایجاد کنیم و در پنجمین دوره از شورای شهر اصفهان مواردی مثل توسعه صنایع خلاق و توسعه صنعت سینما به تصویب رسید که جوانان برای اجرای آن باید دغدغه‌مند عمل کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به شما جوانان این نوید را می‌دهم که در رأس مسئولان، افراد دغدغه‌مندی حضور دارند که جوانان و خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایشان را باور دارند و با آن‌ها گفت‌وگو می‌کنند.

پس از ایراد این سخنان، جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف جشن دوم و سوم پاتوق فیلم کوتاه اصفهان به این شرح اهدا شد:

بخش‌ جنبی (زاون، جشنواره فیلم کودک و نوجوان و استعداد جوان)

جایزه ویژه جشنواره کودکان و نوجوانان به رامین سامانی برای فیلم کوتاه «ساکنین بهشت»، جایزه زاون به محمدرضا امین‌آبادی و امیرحسین شاکری برای فیلم کوتاه «آتو» و جایزه استعداد جوان به شیرین اخلاصی برای فیلم کوتاه «تله» اهدا شد.

بخش نگاه‌ نو

در این بخش، جایزه بهترین فیلم‌نامه به ابوالفضل حسینی‌پور برای فیلم کوتاه «پناه»، جایزه بهترین کارگردانی بخش نگاه نو به پیمان امیدی برای فیلم کوتاه «ال‌نینو» و جایزه بهترین فیلم به هومن نادری برای فیلم کوتاه «من زالم» تعلق گرفت.

بخش مسابقه

برای اهدای جوایز بخش مسابقه، بابک کریمی، سعید نجاتی و هامون شیرازی سه عضو هیأت داوران جشن روی صحنه آمدند. هامون شیرازی، به وضعیت سخت سینماگران در اصفهان اشاره کرد و گفت: ما سینماگران اصفهان جمع محدود و غریبی هستیم که به سختی در این شهر فعالیت می‌کنیم. ما فیلم‌سازها غیر از خودمان کسی را نداریم و شرایط سخت این شهر، منجر به مهاجرت بسیاری از دوستان با استعداد ما به پایتخت شده است. امیدوارم این جشن بهانه‌ای باشد برای همکاری بیشتر مسئولان ارشاد با سینماگران و از آن‌ها می‌خواهم با ما مهربان‌تر باشند چون ما کاری به جز فیلم‌سازی بلد نیستیم.

سعید نجاتی نیز به نبودن مسئولان در بخش اهدای جوایز اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه و یا شوربختانه جمع بسیار خودمانی شده و هیچ مسئولی در بین ما دیده نمی‌شود. خوشبختانه ازاین‌جهت که خودمانیم و فیلم‌هایمان و شوربختانه ازاین‌جهت که مسئولان شعارهای حمایتی‌شان را دادند و مجلس را ترک کردند. حتی برای فیلم‌سازها ارزشی قائل نشدند که در مراسم اهدای جوایز شرکت کنند و متوجه نیستند که حضورشان چقدر به فیلم‌سازهای جوان دلگرمی می‌دهد.

در ادامه، جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس به ملیکا غلامی برای طراحی صحنه و لباس فیلم کوتاه «انسان»، جایزه بهترین بازیگر به مونا بدیع صنایع برای بازی در فیلم کوتاه «ترس خودش را جابه‌جا می‌کند» و یاسمن نصیری برای بازی در فیلم کوتاه «عزیز» رسید.

جایزه بهترین تدوین را ماهان عمادی برای تدوین فیلم کوتاه «عزیز»، جایزه بهترین صدابرداری و صداگذاری را علی کاظمی‌نژاد و علیرضا نکو لعل تک برای صدابرداری و صداگذاری فیلم کوتاه «انسان» و جایزه بهترین فیلم‌برداری را علی حسین‌زاده برای فیلم‌برداری فیلم‌های کوتاه «انسان» و «تیرمست» دریافت کرد.

جایزه بهترین فیلم‌نامه به هومن نادری برای فیلم‌نامه کوتاه «من زالم»، جایزه بهترین کارگردانی به ایمان صالحی برای کارگردانی فیلم کوتاه «ترس خودش را جابه‌جا می‌کند» و جایزه بهترین فیلم به سید مهدی موسوی برزکی برای تهیه فیلم کوتاه «عزیز» اهدا شد.

همچنین از طرف هیأت داوران لوح تقدیری به زیور حجتی برای کارگردانی فیلم کوتاه «فنگ‌شویی وارونه» تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیأت داوران نیز به دلیل خلاقیت در ایده پردازی به ایمان صالحی برای فیلم کوتاه «ترس خودش را جابه‌جا می‌کند» اهدا شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.