stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 410516
  • 12 دی 1400 - 12:01
1

همه در حال جنگ؛ «فوتبال» کجاست؟

همه در حال جنگ؛ «فوتبال» کجاست؟

چرا باید بیانیه‌نوسی و شاخ و شانه کشیدن در رسانه‌ها حرف اول این فوتبال را بزند؟ چرا مثل همه جای دنیا شاهد رقابت جذاب و تماشایی تیم‌ها درون زمین نیستیم؟ چرا اکثر بازی‌های ما سرد و کسل‌کننده است اما بیرون میدان این همه انرژی برای تخریب تیم مقابل به کار گرفته می‌شود؟ سوال این است که کی بساط این کشمکش‌ها جمع می‌شود؟ «فوتبال» کجاست؛ کسی می‌داند؟

قلم | qalamna.ir :

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «سرعت انتشار بیانیه در فوتبال ایران به هر «رفرش» کاهش یافته است! یعنی کافی است شما سایت‌ها و خبرگزاری‌های ورزشی را به‌روز کنید تا یک بیانیه شدیداللحن جدید نظرتان را جلب کند. این وضعیت البته مسبوق‌به‌سابقه بوده، اما چیزی که شرایط را بدتر کرده، ماجرای تخلف گل‌گهر سیرجان در استفاده از بازیکن گابنی به نام باگناما است. فعلا این باشگاه از سوی کمیته انضباطی مقصر شناخته شده و مسابقاتش برابر سپاهان، استقلال و پیکان سه بر صفر به سود رقبا اعلام شده است اما سیرجانی‌ها در کمیته استیناف تجدیدنظرخواهی کرده‌اند. این پرونده ذی‌نفعان دیگری هم دارد که مهم‌ترین آنها پرسپولیس است. سرخ‌پوشان مصر هستند که رای به سود گل‌گهر برگردد؛ چرا که در شرایط فعلی دو رقیب اصلی آنها در مسیر قهرمانی یعنی استقلال و سپاهان به ترتیب صاحب دو و سه امتیاز اضافی شده‌اند. همین شرایط باعث شده روزهای زوج پرسپولیس بیانیه اعتراضی بدهد و روزهای فرد استقلال جواب رقیب سنتی را بدهد! فضایی به‌وجودآمده که بدون تعارف حتی اعصاب هواداران تیفوسی دو باشگاه را به هم ریخته و آنها را خسته و ملول کرده است. تحمل این همه تنش کلامی واقعا ساده نیست.

در آخرین شاهکار تا زمان تنظیم این مطلب، باشگاه استقلال علیه پرسپولیس بیانیه صادر کرده و داستان سه بر صفر شدن مسابقه با سپاهان به دلیل عدم حضور این تیم در زمین و نیز ماجرای استفاده غیرقانونی سرخ‌پوشان از مهدی طارمی را به رخ آنها کشیده است. طبیعتا استدلال استقلال درست نیست؛ به‌ طوری که مثلا پرونده طارمی را از صفر تا صد خود فیفا بررسی کرد و برای باشگاه و بازیکن حکم داد. اگر آنها نیاز می‌دیدند مسابقات را سه بر صفر کنند، طبیعتا این کار را هم انجام می‌دادند. مگر فیفا از کسی ترس دارد که حکمش را نصفه‌ونیمه بدهد؟

اصل مطلب اما چیز دیگری است؛ این که چرا باید بیانیه‌نوسی و شاخ و شانه کشیدن در رسانه‌ها حرف اول این فوتبال را بزند؟ چرا مثل همه جای دنیا شاهد رقابت جذاب و تماشایی تیم‌ها درون زمین نیستیم؟ چرا اکثر بازی‌های ما سرد و کسل‌کننده است اما بیرون میدان این همه انرژی برای تخریب تیم مقابل به کار گرفته می‌شود؟ پیش از همین بازی بزرگ اخیر بین پرسپولیس و سپاهان شاهد یک جدال زننده دیگر بیرون از زمین بودیم؛ جایی که باشگاه اصفهانی در پوستر مخصوص پیش از بازی ستاره لوگوی پرسپولیس را حذف کرد و کلی درگیری کاذب به وجود آورد. سوال این است که کی بساط این کشمکش‌ها جمع می‌شود؟ «فوتبال» کجاست؛ کسی می‌داند؟

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.