stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024
  • کد خبر : 421749
  • 24 بهمن 1400 - 17:00
0
سرپرست فرمانداری کاشان:

راه‌اندازی یک شغل خانگی، کم‌هزینه‌ترین راه برای ایجاد اشتغال در همه جای دنیا است

راه‌اندازی یک شغل خانگی، کم‌هزینه‌ترین راه برای ایجاد اشتغال در همه جای دنیا است
اصفهان_ سرپرست فرمانداری کاشان گفت: راه‌اندازی یک حرفه یا شغل خانگی، کم‌هزینه‌ترین راه برای ایجاد اشتغال در همه جای دنیا است و مردم به آسانی می‌توانند از این پتانسیل مناسب برای بهبود معیشت و اقتصاد خانواده خود استفاده کنند.
قلم | qalamna.ir :

سرپرست فرمانداری کاشان گفت: راه‌اندازی یک حرفه یا شغل خانگی، کم‌هزینه‌ترین راه برای ایجاد اشتغال در همه جای دنیا است و مردم به آسانی می‌توانند از این پتانسیل مناسب برای بهبود معیشت و اقتصاد خانواده خود استفاده کنند.

محمد شریف زارعی، امروز(شنبه، ۲۳ بهمن) در آیین پایانی نمایشگاه مشاغل خانگی بانوان شهرستان کاشان، اظهار کرد: مشاغل خانگی با نقش تأثیرگذار خود در توسعه اقتصاد و معیشت خانواده‌ها مورد توجه دنیای امروز قرار گرفته و در حال رشد و شکوفایی در بین مردم است.

وی افزود: مشاغل خانگی به ویژه صنایع دستی، از زمان‌های گذشته در روستاها و شهرهای کوچک فعال بود، ولی با بزرگ‌تر شدن جوامع و شهرها، متأسفانه موضوع مشاغل صنایع دستی و خانگی به تدریج به حاشیه رفت.

سرپرست فرمانداری کاشان، تصریح کرد: شهرستان کاشان دارای ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغال بانوان در حوزه مشاغل خانگی است و برپایی همین نمایشگاه گوشه‌ای از توانمندی بانوان این شهرستان است، اما توسعه مشاغل خانگی نیاز به تسهیلات و بازار فروش دارد.

زارعی گفت: با رفع موانع تولید و اعطای تسهیلات بانکی مناسب و ایجاد شرایط عرضه و بازار فروش، از شاغلان حوزه خانگی حمایت خواهیم کرد تا بتوانیم یاری‌رسان معیشت و اقتصاد خانواده‌ها باشیم.

وی تأکید کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا در کنار حمایت از صنایع بزرگ با ترسیم یک چشم‌انداز زمان بندی شده به نقطه‌ای برسیم که تعداد قابل توجهی مشاغل خانگی در هر خانواده داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری کاشان گفت: ایجاد نمایشگاه در نقاط مختلف شهرستان می‌تواند ضمن عرضه مستقیم کالا، محل مناسبی برای حمایت از مشاغل خانگی باشد و ضمن نمایش توانمندی شهروندان به ویژه بانوان، مردم نیز بیش از پیش با هنرها و صنایع‌دستی منطقه فرهنگی کاشان آشنا شوند.

نمایشگاه مشاغل خانگی بانوان کاشان در ۷۰ غرفه از روز شنبه ۱۶ بهمن آغاز به کار کرد و به مدت پنج روز پذیرای شهروندان در محل نمایشگاه‌های این شهر بود.

  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.