stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 422050
  • 26 بهمن 1400 - 11:10
1

دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه دهم دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه دهم دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد
کرمانشاه - قلمنا - مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: این دانشگاه براساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، موفق به کسب رتبه دهم در میان دانشگاه‌های جامع کشور شده است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر «کیانوش چقامیرزا» افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) هر سال دانشگاه‌های جهان اسلام را بررسی و رتبه­ بندی می‌کند که در تازه‌­ترین نتایج انتشار یافته این مؤسسه که به تازگی منتشر شده است، ۵۸ دانشگاه از کشورمان موفق شده‌اند در این نظام رتبه‌­بندی قرار گیرند که سهم دانشگاه­‌های جامع کشور ۲۸ دانشگاه است.

وی اظهار داشت: دانشگاه رازی موفق شده است؛ رتبه ۲۰۰-۱۵۱ را در بین تمام دانشگاه‌های کشورهای اسلامی و رتبه دهم را در بین دانشگاه‌های جامع کشور بدست آورد.

چقامیرزا، با اشاره به اینکه در این نظام رتبه‌بندی دانشگاه­‌هایی بررسی می‌شوند که حداقل ۵۰۰ مدرک در پایگاه WOS داشته باشند، افزود: بازه زمانی در این دوره تولیدات علمی دانشگاه‌های جهان اسلام بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ بوده است. همچنین علاوه بر پایگاه WOS، از ۲ پایگاه اطلاعاتی INCITE و USPTO برای بررسی و ارزیابی داده‌ها استفاده شده است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی یادآور شد: شاخص‌هایی که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به وسیله آنها دانشگاه‌های جهان اسلام را مورد ارزیابی قرار داده عبارتند از: شاخص پژوهش با وزن ۶۰ درصد، نوآوری با وزن ۱۵ درصد، آموزش ۱۰ درصد و فعالیت‌های بین‌المللی با وزن ۱۵ درصد.

دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.