stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 425105
  • 09 اسفند 1400 - 16:52
1

باند کلاهبرداری تلفنی در مازندران منهدم شد

باند کلاهبرداری تلفنی در مازندران منهدم شد
قلم | qalamna.ir :

روابط عمومی نیروی انتظامی مازندران ، سرهنگ سامع خورشاد گفت : با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس که از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی توضیح داد : در اظهارات مالباختگان مشخص شد فردی ناشناس طی تماس تلفنی با شهروندان به آنان اعلام می کند که برنده خوش شانس قرعه کشی صدا و سیما شدند و با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات هویتی آنها و کد ارسال شده به تلفن همراهشان دارند ، اطلاعات محرمانه هویتی آنها را از خودشان دریافت می کردند و این شهروندان پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حسابشان می شدند.
رییس پلیس فتا مازندران تصریح کرد: در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی، اعضای باند در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با اخذ نیابت قضائی چهار متهم این پرونده دستگیر شدند و در مخفیگاهشان تعداد زیادی کارت بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند کشف شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۹ مالباخته در این پرونده شناسایی و تعداد شکات نیز در حال افزایش است، اظهار داشت : اعضای این باند که متشکل از سه نفر مرد و یک نفر زن هستند و به صورت لایه لایه در سراسر کشور فعالیت مجرمانه انجام می‌دادند، منهدم شدند و پس از انتقال به پلیس فتا مازندران ضمن پذیرش بزه انتسابی و کلاهبرداری ۹۰ میلیارد ریالی، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.
سرهنگ خورشاد به شهروندان توصیه کردکه به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و در تماس هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می شود ، قطعا کلاهبرداری است.

رییس پلیس فتا مازندران همچنین از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی کنند.

 باند کلاهبرداری تلفنی در مازندران منهدم شد

کشف میلیاردی تجهیزات تولید ارز دیجیتال در تنکابن 
روابط عمومی نیروی انتظامی مازندران همچنین از قول فرمانده انتظامی تنکابن از کشف ۲۴ قطعه تجهیزات استخراج ارز دیجیتال به ارزش چهار میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد. 
سرهنگ غلامحسین شعبانی گفت که  در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرقانونی فردی در امر استخراج و تولید ارز دیجیتال در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران کلانتری بخش نشتا و اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد: ماموران با همکاری کارشناسان اداره برق شهرستان در بازرسی از محل فعالیت متهم مربوطه ۲۴ قطعه تجهیزات رایانه ای مربوط به استخراج ارز دیجیتال به ارزشی بالغ بر چهار میلیارد ریال کشف کردند.
سرهنگ شعبانی قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری خواهد شد.
باند کلاهبرداری تلفنی در مازندران منهدم شد

زمین خواری ۹۸۵ میلیاردی در میاندرود 
رییس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران هم از کشف زمین خواری به ارزش ۹۸۵ میلیارد در بخش گهرباران شهرستان میاندورود خبر داد. 
 سرهنگ محمد محمدپور گفت که در راستای مبارزه با زمین خواری و در پی بررسی های  به عمل آمده مبنی بر تصرف غیر قانونی بخشی از زمین های زراعی بخش گوهرباران شهرستان میاندرود، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با بررسی های میدانی، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی، وی را دستگیر کردند.
رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و در ادامه ضمن اجرای حکم خلع ید، سازه های ایجاد شده توسط متهم در اراضی مذکور تخریب شد.
سرهنگ محمدپور با اشاره به رهاسازی  ۲۱ هزار و ۹۸۳ متر از  اراضی ساحلی از چنگ متهم در این عملیات، اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان، ارزش زمین آزاد شده از چنگ متهم، ۹۸۵ میلیارد ریال برآورد شد .
وی با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد با زمین خواری ها و هرگونه مفاسد اقتصادی از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را به پلیس ۱۱۰ و یا سایر مراجع ذیصلاح اطلاع دهند.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.