stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 431764
  • 12 فروردین 1401 - 13:16
0

تلفات حوادث رانندگی نوروزی در مازندران ۵۶ درصد کاهش یافت

تلفات حوادث رانندگی نوروزی در مازندران ۵۶ درصد کاهش یافت
قلم | qalamna.ir :

دکتر علی عباسی روز جمعه به خبرنگار گفت که از ۲۵ اسفند پارسال تا هشتم فروردین ماه جاری در مجموع ۱۲ نفر به علت تصادفات رانندگی در جاده های ارتباطی مازندران جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت : کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در نوروز امسال در مازندران در حالی محقق شد که برابر آمار موجود، حجم تردد خودرویی در نوروز امسال در جاده های این استان در مقایسه با پارسال ۴۵ درصد افزایش داشته است. 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه از مجموع کشته شدگان ۹ نفر مرد و بقیه زن هستند، اظهار داشت: در مقایسه با سایر شهرستان ها، بابلسر با سه کشته بیشترین میزان تلفات مربوط به حوادث رانندگی را به خود اختصاص داد و در واقع آمار تلفات رانندگی در این شهرستان سه برابر شد.

وی افزود : در ایام تعطیلات نوروزی امسال تاکنون ۱۰ فقره تصادف منجر به مرگ در جاده‌های برون شهری و دو فقره نیز در جاده های درون شهری مازندران به وقوع پیوست ، در حالی که پارسال ۲۲ فقره تصادف منجر به مرگ در معابر برون شهری و پنج فقره نیز در معابر درون شهری رخ داده بود.

عباسی با بیان اینکه از مجموع کشته شدگان هشت نفر بومی منطقه و بقیه غیربومی بودند، گفت : پس از بابلسر، بیشترین تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی مربوط به نور با ۲ نفر است در حالی که سال گذشته در نور تصادف منجر به مرگ نداشتیم.

رانندگان ، قربانیان اصلی تصادفات 

مدیرکل پزشکی قانونی مزاندران با بیان اینکه رانندگان بیشترین تعداد تلفات جاده ای نوروز امسال در مازندران را به خود اختصاص داده اند، گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی یعنی از ۲۵ اسفند پارسال تا هفتم فروردین ماه جاری در مجموع ۶ راننده و سه سرنشین خودرو، دو عابر پیاه و یک راکب موتورسیکلت سوار در جاده های ارتباطی این استان کشته شدند.

وی از مسافران و گردشگران نوروزی خواست در صورت اقدام به سفر، حتما رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه ها، هشدارها، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، حرکت با سرعت مطمئنه و توجه به نکات ایمنی را مد نظر قرار دهند تا ضمن کاهش آمار تلفات و مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی، ایام تعطیلات نوروزی خود را با اوقاتی خوش در کنار خانواده و با خاطراتی شیرین به پایان برسانند.

از ۲۵ اسفند ۹۹ تا هفتم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۶ نفر در تصادفات جاده‌ای مازندران جان خود را از دست داده بودند که از این تعداد ۲۱ نفر مربوط به تصادفات برون شهری و پنج نفر نیز تصادفات درون شهری بود.

بر اساس اعلام پلیس راه بیشتر از نصف تصادفات نوروزی امسال در مازندران در نیمه های شب اتفاق می افتد که این امر بیانگر خستگی بیش از حد رانندگان است. سرعت و سبقت غیرمجاز ، بی توحهی به رعایت حق تقدم و صحبت کردن با تلفن همراه از دیگر عوامل اصلی در بروز تصادفات عنوان شده است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.