stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 432211
  • 15 فروردین 1401 - 10:45
2

خدمات ر سانی به بیش از ۳ هزار بیمار و مصدوم طی طرح امداد نوروزی در هرمزگان

خدمات ر سانی به بیش از ۳ هزار  بیمار و مصدوم طی طرح امداد نوروزی در هرمزگان
هرمزگان/ قلمنا-رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از خدمات ر سانی به 3290 بیمار و مصدوم طی طرح امداد نوروزی خبر دارد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر حسین قاسمی گفت: در طرح امداد نوروزی،  تمامی پایگاههای اورژانس ۱۱۵ اعم از ۸۱ پایگاه شهری و جاده ای، ۵ پایگاه امداد نوروزی، ۵ ایستگاه سلامت نوروزی، سه فروند شناور آمبولانس دریایی و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی با بیش از ۶۰۰ نفر نیری خبره در آماده باش کامل بوده و از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، سه هزار و دویست بیست و پنج ماموریت، توسط اورژانس ۱۱۵ استان انجام، که طی آن، به سه هزار و دویست و نود بیمار و مصدوم، خدمات پیش بیمارستانی ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: در مدت یاد شده،۹۹۳ حادثه ترافیکی، که  منجر به مصدومیت و فوت ۱۳۲۸ نفر شده بود، توسط اورژانس ۱۱۵ استان امدادرسانی شده است. 

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: تعداد تصادفات امدادرسانی شده در طرح امداد نوروزی۱۴۰۱ نسبت به نوروز سال قبل۳.۷ دهم درصد کاهش اما درصد فوت ناشی از حوادث ترافیکی ۲۵درصد افزایش( ۳۰ فوتی تصادفی) داشته است. در همین راستا ۵۰ حادثه ویژه با ۱۹۶ مصدوم و ۲۶ فوتی توسط ستاد هدایت عملیات بحران پایش و توسط واحد عملیات اورژانس امدادرسانی شده اند.

دکتر قاسمی بیشترین حوادث ویژه رخ داده را به ترتیب حوادث ترافیکی با تعداد مصدوم بالاتر از ۵ نفر، با فروانی ۲۵ حادثه، ۱۴۰ مصدوم و ۱۴ فوتی و غرق شدگی با فراوانی ۱۵ حادثه، ۱۸ مصدوم و ۸ فوتی اعلام کرد.

وی ابراز کرد : اورژانس دریایی و هوایی نیز به ترتیب ۳۶ و ۱۵ بیمار و مصدوم را از جزایرو  شهرستانها به مراکز درمانی مرکز استان انتقال داده اند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.