وی در تشریح مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: بر اساس این مصوبه، اپراتورهای تلفن ثابت و همراه میتوانند در بازههای زمانی حداقل یک ماهه صورتحساب مشترکان را با تعیین مهلت پرداخت صادر کنند و پس از پایان مهلت پرداخت تعیینشده، ابتدا خط مشترک بدهکار را بهمدت حداقل دو هفته یکطرفه کند و اگر مشترک پس از اطلاعرسانی مجدد اپراتور و ارسال اخطار کتبی و مهلت یکساله، بدهی خود را پرداخت نکند، اپراتور میتواند خط تلفن مشترک را بطور کامل تخلیه و جمعآوری کرده و امتیاز آن را از مشترک سلب کند.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری با اشاره به اینکه ممکن است برخی از مشترکان قبض دریافت نکنند، تصریح کرد: مشترکانی که به هر دلیلی صورتحساب تلفن خود را دریافت نکردند باید با مراجعه به پورتال اینترنتی و یا یکی از درگاههای پرداخت آن در مهلت تعیین شده اقدام کنند.
قرهداغی افزود: مشترکینی که خط تلفن آنها کارکرد بالایی دارد، میتوانند بر اساس مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بهصورت اختیاری وجهی را با عنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کنند تا به دلیل کارکرد بالاتر از سقف تعیین شده، خطوط آنها مشمول قطع یا یکطرفه شدن نشود.وی تصریح کرد: مشترکان به منظور تسریع در پرداخت صورتحساب، بهروزرسانی و پیگیری مغایرت احتمالی پرداختها، میتوانند صورتحساب خطوط خود را بهصورت مستقیم از درگاههای اپراتور مربوط پرداخت کنند.