گوگل، محبوبترین موتور جستجوگر جهان!
در دنیای مدرن امروز هیچ کسی نیست که نام گوگل را نشنیده باشد. گوگل شرکتی با سرویسهای مختلف است که با ارائه خدماتی چون موتور جستجوگر، نقشه، رایانامه و شبکه های اجتماعی اش معروف شده است. گوگل دارای امکانات منحصر به فردی است که آن را به محبوبیتی جهانی رسانده است. همان محبوبیتی که باعث میشود صاحبان کسب و کارها و سلبریتیها نتوانند از تبلیغ در گوگل چشم پوشی کنند. برخی از امکاناتی که گوگل را محبوب کرده است، با هم مرور میکنیم:
میکنیم:
• قابلیت جستجو به تمامی زبان¬ها
• ایندکس چندین بیلیون صفحه وب
• قابلیت بینظیر گوگل در جستجوی محتواهایی که به شکل PDF ذخیره شده ¬اند
• ارائه مختصری از اطلاعات هر لینکِ جستجو شده به کاربر
• سرعت جستجو
• دقت در جستجو
این موارد تنها بخشی از قابلیتهای منحصر به فرد گوگل است که صاحبان کسب و کارها را به سوی تبلیغ در گوگل ترغیب می کند. اکثر خدماتی که گوگل به کاربرانش در سراسر دنیا ارائه میدهد، رایگان است، اما قطعا برای شما هم سوال پیش میآید که پس منبع درآمد گوگل چیست؟این موتور جستجوگر محبوب، در سرویسهای خدماتی که ارائه میدهد، امکان تبلیغ در گوگل را فراهم ساخته است. این سیستم که گوگل ادز (Google Ads) نام دارد، سفارش تبلیغات در سرویسهای گوگل را از سوی کاربران دریافت و آنها را منتشر می کند.
راه صد ساله را یک شبه پیمودن با تبلیغ در گوگل
فرض کنید که شما به تازگی یک شرکت تولیدی راه اندازی کرده اید. شرکتی که رقبای بزرگ بین المللی دارد که هزینه های گزافی برای تبلیغات میکنند. تبلیغاتی که در رسانههای جهانی و با اینفلوئنسرهای مطرح منتشر میشود و کار شما را سخت میکند. حتی اگر همپای رقبا هم تلاش کنید، اصول سئو و رپورتاژ آگهی را رعایت کنید، از وبسایتهای مطرح بک لینک هم بگیرید، سالها طول میکشد تا بتوانید نام و برند خود را در ذهن مخاطب حک کنید. حال چاره چیست؟ تبلیغ در گوگلهمان راه صد ساله ای است که یک شبه طی می شود و شما را به شهرت و موفقیت میرساند.
تبلیغات گوگل چیست؟
همانطور که پیش از این هم گفتیم، سیستم گوگل ادز به صاحبان کسب و کارها کمک میکند، تا با تبلیغ در گوگل در بهترین زمان ممکن، تبلیغاتشان به مناسبترین شکل نمایش داده شود. در واقع سرویس تبلیغات گوگل، اولین مشتریان آنلاین را شکار میکند. تبلیغ در گوگل که معمولا در بالا یا پایین صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده میشود، رایگان نیست؛ اما هزینه ای که صرف آن میشود صد در صد مثمرثمر است. این بدان معنی است که شما در قبال هر کلیکی که بر روی لینک شما میشود، هزینه پرداخت میکنید؛ یعنی در ازای حضور هر مشتری آنلاین و هر کاربر فعال، هزینه پرداخت خواهید کرد و مابقی هزینه پرداختی شما ذخیره خواهد شد.
چرا فرصت تبلیغ در گوگل را نباید از دست داد؟
چه چیزی از این بهتر است که هوش مصنوعی موتورجستجوگر گوگل، مشتریان واقعی و محتمل را به سمت کسب و کار شما سوق میدهد؟ شما میتوانید با استفاده از گوگل ادز دقیقا مشخص کنید که میخواهید کاربران در چه ساعتی به شما مراجعه کنند. مثلا اگر فکر میکنید مشتریان احتمالی شما دانش آموزان هستند، ساعت حضور آن ها در مدرسه را در نظر گرفته و ساعت فراغت و استراحت آنها را تعیین میکنید تا تبلیغ در گوگل انجام پذیرد. هم چنین اگر عمده مراجعه کنندگان شما کارمندان هستند، بهتر است تنظیمات گوگل ادز را به گونه ای سفارشی کنید که آخر هفته ها تبلیغات انجام نشود! شما حتی میتوانید انتخاب کنید کاربر با چه وسیلهای به وبسایت شما مراجعه کند! اگر فروشنده لوازم خانگی هستید، می توانید انتخاب کنید که کاربران، بیشتر با تبلت و یا کامپیوتر به فروشگاه شما ارجاع داده شوند تا ویژگیهای دقیق محصولات را بررسی کنند. تبلیغ در گوگل با سیستم گوگل ادز، گزارش کاملی به شما ارائه میکند که بدانید چه تعداد از کاربران به وبسایت شما مراجعه کردهاند، بیشتر از چه محصولاتی بازدید کردهاند، اغلب در چه ساعتی سفارش خرید دادهاند و گزارشاتی از این دست که شما را در موفقیت در کسب و کارتان یاری خواهد کرد.
تبلیغ در گوگل با پرداخت هزینه برای هر کلیک
همانطور که پیشتر گفته شد، گوگل از راه سرویس های تبلیغاتی خود، کسب درآمد میکند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید که میخواهید پله های تبلیغات را چندتا در میان بپیمایید تا به قله شهرت برسید، از تبلیغ در گوگل غافل نشوید. برای این کار نیاز به ساخت اکانت ادوردز دارید. برای ساخت اکانت باید هدفتان را به روشنی به گوگل اعلام کنید. از تبلیغ در گوگل دقیقا چه میخواهید؟ برند شدن، افزایش فروش و توسعه کسب و کار میتواند از اهداف شما برای ساخت اکانت گوگل ادوردز باشد. پس از ثبت نام و طی کردن مراحل اولیه نیاز به پرداخت هزینه دارید که اگر فاقد یک حساب بین المللی یا ارز دیجیتال هستید میتوانید با مراجعه به سایتهای معتبری که به طور تخصصی در زمینه تبلیغ در گوگل فعالیت می کنند و معتبر هستند، این امکان را فراهم کنید.
آیا دوران کرونا زمان خوبی برای تبلیغ در گوگل است؟
جهان میزبان میهمان ناخواندهای است که معلوم نیست تا چه زمانی هست و دقیقا کِی قصد عزیمت دارد. میهمانی که سبک زندگی مردم در سراسر دنیا را تحت تاثیر شیوع خود قرار داده است و بسیاری از کسب و کارها را به دورکاری و یا تغییر اساسی در شیوه ارائه محصول و خدمات مجبور کرده است. در شرایط کرونایی جهان، ایران نیز با مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری مواجه شده است. از این رو بسیاری از کسب و کارها که پیش از این اعتقادی به دیجیتال مارکتینگ نداشتند، برای ادامه حیات و کسب سود به فضای مجازی پناه آورده اند! اینجاست که نقش تاثیرگذار تبلیغ در گوگل در دوران کرونا برجسته میشود. وفور فروشگاههای اینترنتی در همه زمینهها سبب شده تا مردم تنها با یک کلیک و از میان خانه هایشان محصولات درخواستی خود را سفارش دهند. بنابراین در این بازار مجازی و آنلاین، کسب و کاری برنده است که توانسته باشد گوی سبقت را در تبلیغات از دیگر رقبایش برباید!
تبلیغ در گوگل را به جی ادز بسپارید!
پیشنهاد ما برای اینکه بتوانید کسب و کارتان را در این روزهای کرونایی رونق ببخشید، تبلیغ در گوگل است، اما آیا همه صاحبان کسب و کارها مهارت لازم برای استفاده از سرویس گوگل ادوردز را دارند؟ قطعا نه! بنابراین منطقی است که کار را به کاردان بسپارید. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری درباره تبلیغات در گوگل دارید به متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ جی ادز (g-ads.org) سری بزنید. جی ادز با داشتن گواهینامه پارتنری گوگل، خدمات تبلیغ در گوگل را با بهترین کیفیت و بر اساس جدیدترین تغییرات پلتفرم گوگل ادز ارائه میکند. قیمتهای رقابتی، شفافیت و صداقت، آموزش به مشتریان و تحویل فوری سفارشات، جی ادز را به محبوبترین آژانس دیجیتال مارکتینگ تبدیل کرده است. اینکه چقدر و چگونه میخواهید برای تبلیغ در گوگل هزینه کنید، کاملا به خودتان بستگی دارد، اما قبل از هرچیز با کارشناسان این رشته گفتگو و مشورت نمایید و فراموش نکنید، هزینه ای که صرف تبلیغات در گوگل می شود، سرمایه ای است که مداوم و در دراز مدت شما را به سودی باور نکردنی میرساند.