stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۱ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 12 October , 2024
  • کد خبر : 112573
  • 03 اردیبهشت 1399 - 12:57
4
کارشناس ورزشی:

اولویت متولیان باید حفظ سلامت مردم و ورزشکاران باشد

اولویت متولیان باید حفظ سلامت مردم و ورزشکاران باشد
کارشناس ورزشی گفت: از سرگیری مسابقات هر زمانی پیش از توقف شیوع این بیماری به ضرر ورزش تمام خواهد بود و در تصمیم گیری‌های متولیان، حفظ سلامت مردم و ورزشکاران باید در اولویت قرار بگیرد.
قلم | qalamna.ir :

رسول کربکندی، افزود: از سرگیری مسابقات هر زمانی پیش از توقف شیوع این بیماری به ضرر ورزش تمام خواهد بود و در تصمیم گیری‌های متولیان، حفظ سلامت مردم و ورزشکاران باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان این که بر اساس اعلام متولیان امر بهداشتی و درمانی وضعیت همچنان عادی نشده است، ادامه داد: موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی که مورد تاکید مسوولان است باید در ورزش به عنوان شلوغ‌ترین محیط‌ های اجتماعی بدرستی رعایت شود که لازمه آن ادامه توقف فعالیت‌هاست.

این کارشناس ورزشی اضافه کرد: اگرچه ورزشکاران مدتهاست از میادین و ورزشگاه‌ها دور بوده‌اند و میزان آمادگی آنان کاهش یافته اما این موضوع همگانی و به ضرر و زیان رشته و یا یک تیم خاص نبوده است.

کربکندی خاطرنشان کرد: معتقدم حتی برگزاری مسابقات لیگ‌برتر فوتبال ایران بدون حضور تماشاگر که کم و بیش مطرح می‌شود نیز راه درستی نیست و احتمال بیماری در بین ورزشکاران را بیشتر می‌کند.

ملی‌پوش اسبق فوتبال با تاکید بر اینکه لازم است جامعه ورزشی همکاری خود را ادامه دهد، تصریح کرد: مشارکت ورزشکاران، مربیان و باشگاه‌های ورزشی در تمامی مباحث پیشگیرانه در ارتباط با کرونا مثبت و خوب بود که البته این موضوع باید تا عادی شدن روند زندگی و توقف شیوع بیماری ادامه داشته باشد.

بنا به گفته وزیر ورزش و جوانان در ۱۵ روز آینده برای برگزاری و یا توقف مجدد مسابقات ورزشی تصمیم‌گیری خواهد شد.

مسعود سلطانی‌فر امروز در رابطه با زمان برگزاری مجدد مسابقات ورزشی گفت: در حال حاضر با توجه به تصمیماتی که اتخاذ شده برگزاری هرگونه مسابقات ورزشی ممنوع است و فعالیت باشگاه‌های ورزشی را هم تا ۱۵ اردیبهشت متوقف کردیم، با شرایطی که در ۱۵ روز آینده در ارتباط با مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ می‌شود، شرایط جدید را رصد خواهیم کرد و متناسب با آن تصمیم می‌گیریم که فعالیت‌ها همچنان متوقف باشد یا اینکه بتوانیم به صورت پله‌کانی و به مرور بخشی از فعالیت ورزشی که در آن تماس کمتری بین ورزشکاران هست را از سر بگیریم.

در استان اصفهان که از قطب‌های ورزش ایران به شمار می‌رود، بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی وجود دارد که از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ و با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیتشان متوقف شده است.

بیماری کرونا که برای نخستین بار در ووهان کشور چین شیوع پیدا کرد ، اکنون ۲۱۰ کشور و سرزمین را در جهان درگیر خود کرده و سازمان بهداشت جهانی وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.