stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۹ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 10 October , 2024
  • کد خبر : 133220
  • 18 خرداد 1399 - 13:07
6
استاندار اصفهان:

کنسرت‌ها، با ۵۰ درصد ظرفیت خود از اول تیرماه فعالیت کنند

کنسرت‌ها، با ۵۰ درصد ظرفیت خود از اول تیرماه فعالیت کنند
استاندار اصفهان افزود: آرامستان‌ها و همچنین سینماها و کنسرت‌ها با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت خود و رعایت دستورالعمل‌ها از اول تیرماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
قلم | qalamna.ir :

طبق آمار موجود، در سراسر کشور ۹۰۰ نماز جمعه و در استان اصفهان ۹۰ نماز جمعه برگزار می شود که این استان بیشترین نماز جمعه کشور را به خود اختصاص داده است.

عباس رضایی ، در حاشیه حضور ویدئو کنفرانسی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه کلیه شهرهای استان در وضعیت سفید یا زرد قرار دارند، گفت: این بازگشایی مشروط بر این است که وضعیت این شهرها به قرمز تبدیل نشود.
وی با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: همچنین فعالیت مراکز آموزش خصوصی مثل کلاس‌های قرآن، کلاس‌های زبان و امثال آن و همچنین مهدهای کودک‌ ۲۴ خرداد به شرط رعایت دستورات بهداشتی آغاز می‌شود.
وی به آغاز فعالیت تورهای گردشگری داخلی از ۲۴ خرداد اشاره کرد و گفت: تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت تورهای خارجی نیز پس از بررسی کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، بهداشت، درمان و علوم پزشکی و امورخارجه اطلاع رسانی خواهد شد.
استاندار اصفهان افزود: آرامستان‌ها و همچنین سینماها و کنسرت‌ها با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت خود و رعایت دستورالعمل‌ها از اول تیرماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: این اپیدمی طولانی مدت خواهد بود و پایان مشخصی برای آن قابل تصور نیست که گمان کنیم به طور دقیق پایان این بیماری چه زمانی است و عمل به دستورالعمل‌ها مثل نظافت شخصی و ماسک زدن همیشه باید مورد توجه قرار گیرد.
رضایی اظهار کرد: تشکیل اجتماعات، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک از مهمترین دلایل شیوع این بیماری است.
وی اضافه کرد: مسوولان بهداشتی و درمانی کشور در صدد یافتن دستورالعمل‌هایی هستند که از یک سو کمترین هزینه را به نظام تحمیل و از سوی دیگر کمترین میزان تلفات و ابتلا را به همراه داشته باشد ولی چه بسا یک اجتماع چند صد نفره مثل یک عروسی موجب شروع یک پیک جدید شود.
استاندار اصفهان تصریح کرد: بازگشایی‌ها به منزله برون رفت از دوران کرونا نیست ولی با توجه به ضرورت حرکت چرخ‌های اقتصادی و پیگیری امور فرهنگی و اجتماعی برخی محدودیت‌ها رفع می‌شود و لذا باید تمهیدات زندگی با کرونا را آموخت.
وی با اشاره به نقش فضای مجازی در کاهش ترددهای فیزیکی و رفت و آمدها، گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش حضور فیزیکی از طریق جایگزینی فضای مجازی یک ضرورت است و امروز نیز در جلسات شورای برنامه‌ریزی استان این مساله به مدیران استان مورد تاکید قرار گرفت.
رضایی با اشاره به ضرورت مبارزه با استرس و فشار روانی تاکید کرد: به طور قطع فشار روانی کاهش ایمنی بدن و افزایش ابتلا را به همراه دارد و لذا باید از پرداختن به شایعات و مسائلی که آرامش روانی جامعه را به هم می‌زند دوری کرد و دامن زدن به مسائلی که زمینه وسواس فکری و عملی را در جامعه بوجود می آورد خودداری کنیم و اخبار درست را از رسانه‌های رسمی کشور دنبال کنیم.

از مجموع ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر بیمار مبتلا به کرونا در ایران بیش از هشت هزار تن جان باخته‌اند.

 

 

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.