stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 198764
  • 09 آذر 1399 - 19:38
3

تندیس افتخار شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برای فیلم «از طرف لیلا»

تندیس افتخار شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برای فیلم «از طرف لیلا»
قلم/اصفهان_ فیلم «از طرف لیلا»، به کارگردانی مجتبی اسپنانی، موفق به کسب تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم داستانی کوتاه از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد.
قلم | qalamna.ir :

فیلم «از طرف لیلا»، به کارگردانی مجتبی اسپنانی، موفق به کسب تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم داستانی کوتاه از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد.

مجتبی اسپنانی گفت: فیلم «از طرف لیلا» محصول انجمن سینمای جوانان ایران و دربارۀ زن جوانی است که همراه با دخترش به یک پایگاه نظامی خارج از شهر می‌رود تا هویت شهیدی را که در آتش سوخته شناسایی کند.

او ادامه داد: در دهه شصت، خانواده شهدا سخت‌ترین لحظات را زمان شناسایی پیکر برادر، پدر، فرزند یا همسر خود تجربه می‌کردند و «از طرف لیلا» تلاشی برای به تصویر کشیدن این رنج بود.

این کارگردان، خاطرنشان کرد: مردادماه سال جاری به‌واسطۀ دعوتی که از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای بازدید از پروژه داشتیم، موفق به تصویربرداری و ساخت «از طرف لیلا» در اصفهان شدیم و خوشبختانه این فیلم توانست در سه رشته اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نامزد شود و در نهایت جایزه بهترین فیلم کوتاه را در رقابت با فیلم‌هایی از کشورهای دیگر از آن خود کند.

اسپنانی، در پایان به وضعیت فیلم‌سازی نیز گریزی زد و گفت: در کنار مشکلاتی که به‌تبع شیوع ویروس کرونا برای فیلم‌سازان پدید آمده، ما با بالا رفتن سرسام‌آور هزینه‌ها  به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس مواجهیم، به‌طوری‌که اگر انجمن سینمای جوانان ایران از ساخت «از طرف لیلا» حمایت نکرده بود، بنده به‌تنهایی قادر به ساخت آن نبودم.

او تصریح کرد: در چنین شرایطی عملاً اجازه کار مستقل از فیلم‌سازان گرفته می‌شود و نهادهایی که تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده می‌گیرند، ممکن است دست فیلم‌سازان را در اجرای فیلم‌نامه ببندند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.