stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 111847
  • 02 اردیبهشت 1399 - 11:40
3
شهردار اصفهان عنوان کرد؛

بهبود شرایط اقتصادی مردم با حمایت مالی قرض‌الحسنه‌ها و بانک‌ها

بهبود شرایط اقتصادی مردم با حمایت مالی قرض‌الحسنه‌ها و بانک‌ها
شهردار اصفهان گفت: اگر حدود ۴۰۰ قرض‌الحسنه اصفهان بتوانند ۱۰ نفر را حمایت کنند و بانک‌ها دو برابر این میزان را حمایت کنند، بدون شک همه اصناف کار خود را از سر می‌گیرند و می‌توانیم با توانمندسازی مردم شرایط خاص اقتصادی کشور و مردم را بهبود دهیم.
قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جلسه قرارگاه رزمایش مواسات مؤمنانه با اشاره به برخی از روایات درباره کمک و یاری به دیگران با عنوان مواسات اظهار داشت: این رزمایش، رزمایشی کاملاً اسلامی و مورد تأکید روایات است؛ این طرح با محوریت مساجد انجام و آمار افراد نیازمند توسط مساجد ارائه می‌شود. 

بالاترین عبادت‌ها، انفاق است

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه یکی از بالاترین عبادت‌ها، انفاق است، افزود: بر اساس آیات قرآن کریم انسان هر کار خوبی را به قیامت ببرد، ده برابر پاداش می‌گیرد اما انفاق کردن در راه خدا هفت‌صد برابر و بیشتر پاداش دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان عنوان کرد: هدف ائمه جمعه و جماعات و بسیج یکی است و همه قرار است از اقشار ضعیف جامعه حمایت کنند، امام علی(ع) در شب شهادت خود فرمودند که به فقرا برسید و پیوسته از آنان حمایت کنید.

وی گفت: بعضی از کسبه به دلیل شرایط کشور نتوانستد کاسبی کنند و نیازمند وام هستند که بدون شک همه خیران در این راستا باید کمک کنند و از ظرفیت قرض‌الحسنه‌ها و بانک‌ها بهره جست، با پرداخت وام ۴ درصد آبرو و کرامت مردم حفظ می‌شود و آنان می‌توانند فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر گیرند، همچنین در روایات اسلامی داریم که ثواب قرض دادن بیشتر از هدیه دادن است چراکه فردی که قرض می‌گیرد، تلاش می‌کند آن را بازگرداند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه هر یک از مساجد نیازمندان محله خود را شناسایی کنند، یادآور شد: حسابی برای دریافت کمک‌های مردمی به وسیله صدا و سیما به اطلاع مردم می‌رسد، البته باید از تلاش‌ها و اقدامات خوب صداوسیما نیز تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: کشورهای مختلف برای تأمین کمترین امکانات بهداشتی و درمانی مشکل دارند و بیماران خود را در راهروی بیمارستان‌ها جای داده‌اند اما امروز به واسطه همدلی و همکاری همه مسؤولان، مردم و خیران خدمات خوبی به بیماران ارائه می‌شود و این نشان می‌دهد که روح ایمان و معنویت در همه وجود دارد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به فعالیت خوب طلاب در مبارزه با ویروس کرونا ابراز کرد: حضور طلاب در میان مردم و در فعالیت‌های جهادی بار دیگر ثابت کرد که طلاب در کنار مردم هستند و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند، آنان کار بسیار ارزشمندی را انجام داده‌اند و امیدوار هستیم همه ما از این امتحان الهی پیروز و سربلند بیرون بیایم.

فعالیت ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در استان اصفهان

کریم زارع با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با بسیج و سپاه بیان کرد: ساختاری از ۲ سال پیش در محلات با محوریت مساجد شکل گرفته است تا در قالب مراکز نیکوکاری برخی از نیازمندان تحت پوشش قرار بگیرند، این مراکز متشکل از معتمدان محلی است و تاکنون ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در استان اصفهان راه‌اندازی شده است که با آزادی عمل در حال فعالیت هستند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان افزود: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) از مددجویانی تحت پوشش خود به صورت ماهیانه حمایت می‌کند، همچنین برخی از مددجویان شناسایی شده‌اند که مستمری‌بگیر نیستند اما توسط مراکز نیکوکاری از آنان حمایت می‌شود.

توزیع ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی

قدرت‌اله نوروزی با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته، سیاست کشور بر مقابله با ویروس کرونا بود و شهرداری اصفهان اقداماتی متعددی داشته است، گفت: در راستای سلامت مردم اصفهان کمک به بیمارستان‌ها و توزیع ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی انجام شده است.

شهردار اصفهان یادآور شد: اگر حدود ۴۰۰ قرض‌الحسنه اصفهان بتوانند ۱۰ نفر را حمایت کنند و بانک‌ها دو برابر این میزان را حمایت کنند، بدون شک همه اصناف کار خود را از سر می‌گیرند و می‌توانیم با توانمندسازی مردم شرایط خاص اقتصادی کشور و مردم را بهبود دهیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.