stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 115918
  • 09 اردیبهشت 1399 - 12:06
2
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان:

سوانح رانندگی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌های اصفهان صفر شد

سوانح رانندگی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌های اصفهان صفر شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت:به صفر رسیدن تصادف در جاده‌های روستایی و تصادف دانش آموزان در مدارس حاشیه راه‌ها در سال ۹۸ خبر خوبی است اما نباید ۴۲ نقطه حادثه خیزی که به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان هنوز اقدامی برای آن ها صورت نگرفته را فراموش کرد.
قلم | qalamna.ir :

ناایمن بودن جاده‌ها فقط برای رانندگان خطرناک نیست، بسیاری از روستاها و شهرها در استان اصفهان در حاشیه جاده قرار گرفته‌اند و همین موضوع باعث شده تا مرگ و میر در این نقاط از سایر روستاها و شهرها بیشتر باشد.

در همین رابطه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان  از صفر شدن تصادف در جاده‌های روستایی و تصادف دانش آموزان در مدارس حاشیه راه‌ها در سال ۹۸ خبر داد و افزود: به صفر رسیدن تصادف در این محورها حاصل یک دهه تلاش مستمر این اداره کل و پلیس راه برای آگاه سازی و فرهنگ سازی است.

مهدی خضری دامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای روستاها و مدارس حاشیه راه‌ها و اهدای رایگان کلاه ایمنی به موتورسواران از اقدام‌های موفق این اداره کل در راستای آگاه سازی و فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان بیان کرد: سال گذشته علاوه بر اقدام جهادی برای رفع نقاط و محورهای حادثه خیز استان، تلاش‌های بسیاری برای ارتقا فرهنگ رانندگی و همچنین ارتقا آگاهی گروه‌های در معرض خطر تصادفات انجام شد.

به صفر رسیدن تصادف در جاده‌های روستایی و تصادف دانش آموزان در مدارس حاشیه راه‌ها در سال ۹۸ خبر خوبی است اما نباید ۴۲ نقطه حادثه خیزی که به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان هنوز اقدامی برای آن ها صورت نگرفته را فراموش کرد.

زمانی اهمیت پرداختن به ایمنی جاده‌ها بهتر درک می‌شود که بدانیم طی دو ماه گذشته در کشور حدود ۵ هزار ایرانی جان خود را در کل کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند، موضوعی که به آن به عنوان یک بحران جدی نگاه می‌شود، در صورتی که فقط در ۲۰ روز نوروز ۹۷ بیش از یک هزار نفر جانشان را در جاده‌های کشور از دست دادند و بیش از این تعداد دچار مصدومیت‌های جدی شدند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.