stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 116696
  • 10 اردیبهشت 1399 - 14:01
1

ناظم زاده: پایه نهم امتحان هماهنگ ندارد

ناظم زاده: پایه نهم امتحان هماهنگ ندارد
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه برای آزمون دوره های دیگر متوسطه پیشنهاد غالب این است که امتحان توسط معلم گرفته شود، افزود: پایه نهم نیز امتحان هماهنگ ندارد و مثل دوره های دیگر برگزار می شود.
قلم | qalamna.ir :

محمدرضا ناظم زاده در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد محتوای آموزشی تا اسفندماه به صورت حضوری در مدارس ارائه و ۲۰ درصد با روش های غیرحضوری انجام شد، اظهار کرد: در راستای برقراری عدالت آموزشی مقرر شده که آزمون ها از ۸۰ درصد محتوای ارائه شده به صورت حضوری گرفته شود و ۲۰ درصد باقی مانده اختیاری باشد.

وی با بیان اینکه تکلیف امتحانات پایه دوازدهم مشخص شده، گفت: در خصوص حوزه های امتحانی و تمهیدات لازم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی پیش بینی های لازم در حال انجام است و باتوجه به شرایط ناحیه و منطقه برنامه ریزی می کنیم تا امتحانات این مقطع به صورت حضوری و با حفظ دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

ناظم زاده با بیان اینکه برای آزمون دوره های دیگر متوسطه پیشنهاد غالب این است که امتحان توسط معلم گرفته شود، افزود: پایه نهم نیز امتحان هماهنگ ندارد و مثل دوره های دیگر برگزار می شود.

معاون آموزش دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان شبکه شاد را شبکه امنی برای دانش آموزان دانست و افزود: شاید برخی معلمان تمایلی به استفاده از وسایل شخصی خود برای حضور در این شبکه نداشته باشند، به همین خاطر ما امکان استفاده از وسایل مدرسه را در اختیار آنها قرار داده ایم و می توانند با استفاده از وسایل و تجهیزات مدارس در این شبکه حضور و فعالیت داشته باشند.

وی با اعلام اینکه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد دانش آموزان استان از آموزش های مجازی محروم هستند، گفت: عدالت آموزشی ایجاب می کند که ۷۵ درصدی که امکان استفاده از این شبکه را دارند تحت آموزش مجازی قرار بگیرند و برای ۲۵ درصد باقی مانده راهکارهای جایگزین پیش بینی کنیم تا بتوانند از آموزش ها بهره مند شوند.

هیچ چیز جای تعامل معلم و دانش آموز را نمی گیرد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نیز در ادامه این نشست، با اشاره به اینکه ارزشیابی در دوره ابتدایی به شکل کیفی-توصیفی رقم می خورد، اظهار کرد: معلمان متناسب با آموزش هایی که ارائه کرده اند ارزیابی ها را انجام می دهند و گزارش پیشرفت تحصیلی براساس روندی است که دانش آموز در طول دوره سال تحصیلی طی کرده.

شهین جوانی در پاسخ به درخصوص فعالیت راهبران آموزشی گفت: در استان ۵۵ راهبر آموزشی داریم که به صورت آنلاین در کلاس ها حضور پیدا کرده و فعالیت معلمان را رصد می کنند و آموزش های لازم را به آنها می دهند، همچنین در مناطقی که دسترسی به آموزش های مجازی وجود نداشته باشد حضور پیدا کرده و درسنامه ها را به دانش آموزان ارائه می دهند و بازخورد آن را دریافت می کنند.

وی با اشاره به ارائه بسته های آموزشی به دانش آموزان مناطق محروم استان توسط راهبران آموزشی، افزود: در برخی مناطق عشایری نیز آموزش در ساعات کم و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی راهبران آموزشی صورت می گیرد.

به گفته جوانی، راهبران آموزشی با ارتباطی که با مسئولان مناطق مختلف برقرار کرده اند از خرید موبایل تا بسته های اینترنتی برای دانش آموزان را دنبال کرده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید براینکه هیچ چیز جای حضور معلم و تعامل دوطرفه معلم و دانش آموز را نمی گیرد، تصریح کرد: اما در شرایط موجود سعی شده بهترین کاری که می شود را انجام داد تا آموزش دچار وقفه نشود.

وی با بیان اینکه وضعیت آموزشی تک تک مدارس، دسترسی دانش آموزان به آموزش های مجازی و ارائه آموزش به آنها را رصد شده، گفت: هرجا نیاز بوده ورود پیدا کرده ایم و خوشبختانه آموزش ها در دوره ابتدایی به خوبی عملیاتی شده و نقاط ضعف برطرف شده است.

جوانی با اشاره به پیش بینی ۵۰ گیگ بسته اینترنت برای معلمان خرید خدمات، خاطرنشان کرد: شبکه شاد قطعا مشکلاتی هم دارد که درحال برطرف شدن است، اما دو موضوع سرعت بالای اینترنت و اینترنت رایگان برای این شبکه دارای اهمیت است که در صورت تحقق این دو مورد اتفاق بزرگی رقم می خورد.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که بر روی آن تأمل بیشتری می کنیم ارتقا سواد رسانه ای در ذینفعان است تا آموزش ها به بهترین نحو انجام شود، گفت: در شرایط فعلی والدین باید مراقب شرایط روحی و روانی کودکانشان باشند و فضای امیدبخش را در خانواده حاکم کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: ۱۵ اردیبهشت قرار است دستورالعمل ثبت نام مدارس ابلاغ شود و پس از آن ثبت نام ها شروع می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.