stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 1 June , 2024
  • کد خبر : 128761
  • 06 خرداد 1399 - 14:49
0
افتتاح بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور؛ دو ماه آینده

افتتاح بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور؛ دو ماه آینده

افتتاح بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور؛ دو ماه آینده
استاندار فارس : مرکز فرهنگی سعدی تا ۲ ماه آینده در شیراز به بهره برداری می‌رسد.
قلم | qalamna.ir :
رحیمی  در بازدید از روند ساخت مراکز فرهنگی شیراز گفت:با تأمین اعتبار لازم برای پروژه‌های فرهنگی استان به زودی بزرگترین مرکز فرهنگی ایران در شیراز افتتاح می‌شود.
 
وی افزود  : موزه منطقه‌ای فارس و موزه مشاهیر از جمله بزرگترین مراکز فرهنگی کشور با بیش از ۶۵ هزار متر مربع زیربنا هستند و این پروژه می‌تواند غنای فرهنگی ایران را بیش از گذشته به گردشگران معرفی کند.
 
ساخت مرکز فرهنگی سعدی که از سال ۸۷ در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ آغاز شده، قرار بود اردیبهشت ماه ۹۹ به بهره برداری برسد.
محمد شمسی، سرمایه گذار این طرح علت این تاخیر را کمبود اعتبار و تعطیلی‌های ناشی از بیماری کرونا بیان کرد و گفت: تلاش می‌شود تا دو ماه آینده ساخت مرکز فرهنگی سعدی به پایان برسد.
وی گفت: تاکنون ۱۷میلیارد تومان توسط سرمایه گذار و اداره میراث فرهنگی فارس برای ساخت این مرکز هزینه شده است.
مرکز فرهنگی سعدی دارای ۲ هزار و هفتصد متر مربع زیر بنا و شامل فضا‌های مرکز اسناد، کتابخانه، سالن همایش‌ها و نمایشگاه است.
 
استاندار فارس در ادامه افزود : موزه منطقه‌ای فارس و باغ موزه مشاهیر از بزرگترین طرح‌های فرهنگی استان است که ساخت آن ها در کنار آرامگاه حافظ با بیش از ۶۳ هزار متر مربع زیربنا از سال ۸۷ آغاز شده و در سال‌های اخیر به دلیل کمبود منابع اعتباری پیشرفتی نداشته است.
رحیمی با بیان اینکه برای تکمیل ساخت موزه منطقه‌ای فارس و باغ موزه مشاهیر بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: تلاش می‌شود بر اساس راهکار‌هایی که قانون گذار برای تامین اعتبار این طرح‌ها در نظر دارد، از  محل قانون بودجه سال ۹۹  با دریافت تسهیلات از بانک‌ها و تعهد بازپرداخت توسط دولت، نقدینگی را در اختیار پیمانکار و سرمایه گذار قرار دهیم.
وی، ایجاد زنجیره اقتصادی و فراهم شدن زمینه اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر هم به صورت مستقیم از مزایای ساخت این موزه‌ها به عنوان طر ح‌های بزرگ گردشگری و فرهنگی بیان کرد.
با بهره برداری از این موزه ها، شمار موزه‌های استان فارس به ٢٧ مکان موزه‌ای افزایش می‌یابد که موزه منطقه‌ای فارس از نظر وسعت بزرگترین موزه‌ است.
هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : صداوسیمای مرکز فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.