stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 130815
  • 11 خرداد 1399 - 12:35
1
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

بسیاری از ماشین‌آلات معدنی در این استان فرسوده هستند

بسیاری از ماشین‌آلات معدنی در این استان فرسوده هستند
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت:بسیاری از ماشین‌آلات معدنی در این استان فرسوده هستند و مشکلاتی برای واردات ماشین آلات معدنی وجود دارد که پیگیری‌های لازم در این زمینه برای تفویض به استان در دستور کار قرار دارد.
قلم | qalamna.ir :

محمد زینلی پور ، تصریح کرد: فعالان صنعتی و تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف صنایع و سرمایه‌گذاری، معادن، اصناف وتشکل‌ها و بازرگانی خارجی این استان برای ادامه کار با شرایط کنونی با مسائل و مشکلات متعددی مواجه هستند.

وی ادامه داد: محدودیت استقرار واحدهای صنایع سبز در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان به دلیل قانون منع استقرار صنعت، ممنوعیت توسعه و بازسازی و نوسازی واحدهای موجود در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان در فنس موجود واحد از جمله صنایع غذایی از مهمترین مشکلات بخش امور صنایع و سرمایه‌گذاری استان در سال جهش تولید محسوب می‌شود.

به گفته وی طبق مصوبه انجام شده در شورای گفت و گوی استان در راستای حل این ۲ مشکل، مقرر شده با تشکیل کمیته‌ای با ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان نسبت به تعیین صنایع سبز اقدام شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی به اختصاص اعتبارات لازم به منظور تامین سرمایه در گردش با سود و کارمزد کم و در نظر گرفتن باز پرداخت سرمایه در گردش به مدت دست‌کم ۲ سال نیاز دارند.

وی اضافه کرد: پرداخت نشدن تسهیلات سرمایه ثابت به طرح‌های نیمه تمام صنعتی و مسائل مربوط به دریافت وثایق بانکی از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در سال جهش تولید است.

زینلی پور خاطرنشان کرد: موضوعات کارگری در بخش معادن با توجه به شیوع بیماری کرونا، عدم نقدینگی بهره‌برداران معدنی و طولانی بودن روند رسیدگی به درخواست‌های رسیده به شورای عالی معادن از عمده مسائل و موانع بخش معادن استان است.

وی بیان کرد: بسیاری از ماشین‌آلات معدنی در این استان فرسوده هستند و مشکلاتی برای واردات ماشین آلات معدنی وجود دارد که پیگیری‌های لازم در این زمینه برای تفویض به استان در دستور کار قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: فعالیت معادن در برخی مکان‌ها با مشکلات و تنش‌های اجتماعی همراه است که به همکاری لازم فرمانداران و شوراهای شهر و روستا برای ایجاد فضای آرام در راستای انجام فعالیت معدنی و آگاه‌سازی عمومی به ارزش اقتصادی حاصل از این فعالیت‌های معدنی نیاز دارد.

وی افزود: برگشت طرح‌های ارسالی به بانک‌ها به دلیل همکاری و مساعدت نکردن بانک‌ها با صنوف برای اعطای وام‌های سامانه بهین یاب، اختصاص نیافتن اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی صنفی و واحدهای صنفی آسیب‌پذیر به دلیل کرونا، همکاری نداشتن اداره امور مالیاتی برای تأیید استعلام‌های ارسالی متقاضیان پروانه کسب و اخراج کارگران توسط صنوف و در نتیجه افزایش تعداد بیکاران از مهمترین مشکلات اصناف استان برای تحقق جهش تولید است.

زینلی پور تصریح کرد: سیستم HSE(بهداشت،ایمنی و آموزش) مناسب در واحدهای مختلف صنایع و اصناف استان وجود ندارد که از طریق ارتقا ایمنی واحدها برای کاهش حوادث و تلفات با برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه می‌توان با محوریت مرکز تحقیقات کار در این راستا اقدام کرد.

وی با اشاره به مسائل بخش بازرگانی خارجی استان با توجه به شیوع کرونا اظهارداشت: تردد تجار و بازرگانان به کشورهای خارجی متوقف شده و یا به ندرت انجام می‌شود و اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی داخلی و خارجی متوقف شد و زیر ساخت لازم برای برگزاری مجازی هم وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: ارسال کالاهای صادراتی و وارداتی به کندی انجام می‌شود و بیشتر موادغذایی و بهداشتی را در بر می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات تحریم، ارتباطات بانکی از جمله وصول ارزهای حاصل از صادرات و پرداخت ارزها برای واردات کالا با کندی مواجه است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.