stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 132713
  • 17 خرداد 1399 - 11:05
3
استاندار اصفهان:

توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست محقق نخواهد شد

توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست محقق نخواهد شد
استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت ادامه سیاست‌ها و فعالیت‌های زیست محیطی دولت تدبیر و امید گفت: در دنیای امروز توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست و پاسداری از آب، خاک و هوا محقق نخواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

عباس رضاییۀ، با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی محیط زیست افزود: در این راستا همگان باید به عنوان حافظانی امین و امانتدارانی قدرشناس برای محیط زیست باشیم و با اتحاد، همدلی، همکاری و مشارکت فعالانه به سوی داشتن استانی سبز و عاری از هرگونه آلودگی گام برداریم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی با این نگاه در قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی دانسته است.

وی بیان داشت: حفاظت از طبیعت، محیط زیست و احترام به عناصر حیات همواره در آموزه‌های دینی و اخلاقی به عنوان یک تکلیف الهی مطرح شده است.

رضایی در این پیام به اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های ابلاغی رهبر معطم انقلاب، دولت تدبیر و امید اشاره و بر عزم همگانی درراستای حفاظت، صیانت و داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی و تخریب تاکید کرد و گفت: این امر عزمی جدی در جهت حفظ، نگهداری و بهره‌برداری از مواهب زیبای زمین را می‌طلبد و این مهم وظیفه همه مردم و مسئولان است.

وی در پایان این پیام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط زیست، فرا رسیدن روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته محیط زیست که با شعار جهانی” محیط زیست پاسداشت تنوع زیستی” و شعار ملی “جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران” نامگذاری شده است را به همه تلاشگران، دوستداران، حامیان محیط زیست و تشکل‌های مردم نهاد، مدیران، کارکنان و محیط‌بانانن شریف استان تبریک گفت.

هر ساله روز جهانی محیط زیست مصادف با پنجم ژوئن و با اعلام موضوع و شعار سالانه از سوی کشورهای عضو سازمان ملل متحد گرامی داشته شده و برنامه هایی را در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی برگزار می‌کند.
امسال روز جهانی محیط‌زیست با عنوان “تنوع زیستی؛ فراخوان اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه‌ها و تخریب طبیعت” نامگذاری شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.