stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 151919
  • 08 مرداد 1399 - 18:01
2
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد:

بازگشایی مدارس همدان از ۱۵ شهریورماه

بازگشایی مدارس همدان از ۱۵ شهریورماه
قلم/ همدان- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه، خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان برای بازگشایی مطلوب مدارس و اجرای سناریو های پیش بینی شده،  آمادگی کامل دارد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، محمد پورداود در جلسه مشترک شورای معاونین استان و روسای شهرستان ها، نواحی و مناطق که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امروز که بحث بیماری کرونا بر کشور حادث شده است، وظیفه ما به عنوان بسترسازان فرهنگ در جامعه، این است که  اثرات کرونا را بر سبک زندگی تحلیل کنیم و راه های برون رفت از آن و چگونگی زندگی با کرونا را هم یاد بگیریم و هم یاد بدهیم؛ چراکه کرونا برای بشر امروز این پیام را دارد که فعلا راهی جز تعامل و همزیستی مسالمت آمیز با آن میسور نیست.

وی با بیان این که در تبیین و تحلیل پدیده ها و موضوعات فرهنگی و اجتماعی عنصر زمان بسیار مهم و تأثیر گذار است، افزود:  از این منظر با توجه به این که زمان به نسبت کوتاهی از همه‌گیری ویروس کرونا گذشته است، امکان مطالعه بنیادی برای تغییر ناشی از آن در بنیان های زیستی، فرهنگی، اجتماعی و سبک زندگی وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: اگر چه نمی توانیم پایان کرونا را حدس بزنیم و نیز نمی توان میزان تلفات وخیم و فاجعه بار بیماری همه گیر را ارزیابی کرد، اما در این میان یک نقطه امید وجود دارد و آن تجربه اندوخته گسترده ای است که بشر در رویارویی با بحران های بعدی به دست می آورد.
پورداود در ادامه با اشاره به تاریخچه بیماری های همه گیر در جهان، گفت: شیوع این بیماری نیز مانند سایر موارد می تواند موجی از نوآوری را متناسب با چگونگی تغییر سبک زندگی ایجاد نماید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: از جمله درس های بزرگی که بشر در مواجهه با بیماری های همه گیر در طول تاریخ تجربه نموده است، می توان به طاعون بزرگ و به دنبال آن تولد جامعه مدرن در  ۱۳۰۰ میلادی،  آبله  و  شکل گیری مطبوعات آزاد پس از ۱۹۸۰ میلادی، سارس و  رشد تجارت الکترونیکی در  ۲۰۰۳ میلادی اشاره کرد و در نهایت کووید ۱۹  در ۲۰۲۰ میلادی که توسعه بر بستر فضای مجازی را در پی داشته است.
وی با اشاره به اثرات و تبعات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی، محیط زیستی و روانی کووید ۱۹ بر سبک زندگی، خاطرنشان کرد: گذر از فردگرایی به جمع گرایی و احیای روحیه ایثارگری و تقدم منافع جمعی بر منافع فردی همچون تأمین هزینه های درمان، توجه به خرید تجهیزات بیمارستانی تولید انبوه ماسک، گذر از ترس فردی به ترس جمعی، گذر از دغدغه فردی به دغدغه جمعی، گذر از نگرش مادی گرایانه به نگرش معنویت گرایانه و گذر از احساس امنیت به احساس ناامن از جمله اثرات فرهنگی همه گیری کرونا بر جامعه به شمار می رود. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که از لحاظ روانی شکل گیری معرفت گرایی جدید، ارتقای سطح سرمایه اجتماعی (معلمان و پزشکان)، ارتقای میزان همدلی و هم نوایی اجتماعی و موجی از توجه به طبقات فرودست، تبلور مجاهدت و دلبستگی جامعه درمانی کشور، گذر از غرور به ضعف و ناتوانی، آشتی جهانی و افول غرور علمی نظام جهانی از جمله اثرات کرونا ویروس بوده است، تصریح کرد: به لحاظ زیست محیطی نیز تنفس محیط زیست، توقف اجباری تولید گازهای گلخانه ای، آلاینده های هوا، توقف تخریب منابع طبیعی و …، کاهش مصرف سوخت از ۱۰۵ لیتر به ۴۲ لیتر در ماه طبق آمار وزارت نفت، احیای گونه های حیوانی و گیاهی به دلیل آلودگی کمتر محیط زیست و حیات مجدد حیات وحش و حیوانات را شاهد بودیم. 
پورداود با اشاره به این که همه گیری کرونا و خانه نشینی افراد باعث افزایش گفتگو و مدارا در خانواده ها گردید،  تصریح کرد: امروزه سبک صله رحم، گفتگو ها، مراسم، اقتصاد و نشست ها تحت تأثیر کرونا تغییر نموده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان  گفت: در مقوله مهم زیست در بستر فضای مجازی و اثرات آموزشی مبتلابه آموزش و پژوهش آنچه بیش از پیش در این حدود ۶ ماه چهره خود را نمایان کرد، زندگی جدید و شیوه های زیست اجتماعی نوین در بستر شبکه ها و فضای مجازی بود.  
پورداود در ادامه صحبت های خود افزود: با توجه به وجود حدود ۱۴ میلیون دانش آموز و ۴ میلیون دانشجو نظام آموزش جدیدی در ایران در حال شکل گیری است که از فضای مجازی در حوزه آموزش بهره می گیرند.

وی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت در این زمینه تطبیق اساتید، معلمان، دانشجویان و دانش آموزان با اقتضائات روز است و توسعه علمی در بستر فضای مجازی رشد قابل تصوری را ایجاد می کند.
پورداود سیستم شاد را از بزرگ ترین دستاوردهای آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: امروز این شبکه به عنوان یک رسانه تعاملی از ظرفیت های بالایی برخوردار شده است.
این مقام مسئول در پایان، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه، خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان برای بازگشایی مطلوب مدارس و اجرای سناریو های پیش بینی شده،  آمادگی کامل دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. آموزش فقط حضوری با فاصله

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.