stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 160424
  • 03 شهریور 1399 - 13:44
2
عضو کمیته تخصصی معدن سازمان نظام مهندسی معدن اصفهان:

مواد اولیه صنایع اصفهان از داخل کشور قابل تامین است

مواد اولیه صنایع اصفهان از داخل کشور قابل تامین است
قلم/اصفهان_عضو کمیته تخصصی معدن سازمان نظام مهندسی معدن اصفهان گفت:تامین مواد اولیه صنایع فولاد و ذوب آهن اصفهان از داخل کشور قابل تامین است، اما به دلیل افزایش کیفیت مواد اولیه باید کارهای تحقیقاتی بیشتری انجام شود.
قلم | qalamna.ir :

مجیر مجیری، در خصوص مشکلات تامین مواد اولیه صنایع فولادی کشور از جمله ذوب آهن، اظهار کرد: امروز مشکل تامین مواد اولیه صنایع فولاد و ذوب آهن اصفهان از داخل کشور قابل تامین است، اما به دلیل افزایش کیفیت مواد اولیه باید کارهای تحقیقاتی بیشتری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه تامین مواد اولیه از داخل کشور باعث صرفه جویی ارزی می شود، توضیح داد: معادن زیادی در استان اصفهان وجود دارند که نیازمند اکتشاف بیشتر در این زمینه هستیم و در این رابطه نیاز به ایجاد بانک اطلاعات معادن به طور منسجم و دقیق احساس می شود.

عضو کمیته تخصصی معدن سازمان نظام مهندسی معدن اصفهان با بیان اینکه بیشتر معادن بزرگ ایران که اکنون فعال هستند از آثار قدیمی و معدن کاری شدادی گذشته کشف و گسترش یافته اند، افزود: با توجه به روش های نوین اکتشاف با استفاده از روش های دورسنجی، ژئوفیزیک و سیستم اطلاعات جغرافیایی در مرحله نخست می توان پتانسیل جدید معادن را شناسایی کرد.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر مواد اولیه صنایع فولاد و ذوب آهن در داخل کشور وجود دارد و اکتشافات کلی قبل از احداث کارخانه ذوب آهن توسط کارشناسان خارجی در اصفهان انجام شده است، اظهار کرد: به عنوان مثال معادن سیلیس و دولومیت مناسب کارخانه بررسی و در محدوده زفره اصفهان شناسایی و کشف شده است، همچنین اصفهان دارای معادن آهن مگنتیت و هماتیت بسیار است که اکتشاف تکمیلی در مورد آنها به درستی انجام نشده است و نیازمند اکتشاف تفضیلی و عمقی در این زمینه هستیم.

مجیری تصریح کرد: با وجودی که معادن استان اصفهان جزو معادن کوچک هستند، اما شرکت های ذوب آهن و فولاد با توجه به افزایش نرخ جهانی مواد معدنی و دلار می توانند نسبت به فعال سازی و با سرمایه گذاری در چند معدن بخشی از نیاز مواد اولیه خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه در چند منطقه اصفهان نیز حتی معادن زغال سنگ وجود داشته است، افزود: در منطقه کاشان حفاری عمیق و آزمایشات کیفی لازم از این جهت که این معادن مناسب صنایع فولاد هستند یا خیر، به درستی انجام نشده و اکنون جزو مناطق ممنوعه منابع طبیعی و محیط زیست قرارگرفته است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.