stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 167985
  • 27 شهریور 1399 - 14:00
2
رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ اردستان بیان‌کرد؛

تاثیر کرونا در کاهش تصادفات جاده ای

تاثیر کرونا در کاهش تصادفات جاده ای
قلم/اصفهان_ رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ اردستان گفت: به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافرت در کاهش تصادفات جاده‌ای، تاثیر داشته است.
قلم | qalamna.ir :

جواد مطیعی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافرت در کاهش تصادفات جاده‌ای، تاثیر داشته است. بررسی های آماری نشان می دهد، ماموریت‌های تصادفات جاده‌ای اورژانس شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است که اصلی ترین دلیل آن  شیوع بیماری کرونا و محدودیت های رفت و آمدها بوده است.

وی با بیان اینکه اگرچه در سال های گذشته بیشترین مراجعه کنندگان به مراکز اورژانس را بیماران قلبی تشکیل می‌دادند، افزود: البته از ابتدای سال جاری تاکنون بیماران تنفسی بیشتر با مراکز اورژانس تماس داشتند.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ اردستان با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۷۰ تا ۱۰۰ تماس با اورژانس شهرستان برقرار می‌شود، گفت: آمار تماس‌ های مردمی با اورژانس اردستان از زمان اپیدمی ویروس کرونا به ۲۰ درصد افزایش یافته است. 

مطیعی با بیان اینکه اورژانس شهرستان اردستان در سه سال گذشته رتبه برتر استان در پاسخگویی به تلفن های شهروندان بوده است، تصریح کرد: میانگین مدت زمان رسیدن نیروهای اورژانس به صحنه در ماموریت های شهری کمتر از ۵ دقیقه و در ماموریتهای برون شهری کمتر از ۱۰ دقیقه است.

وی با درخواست از شهروندان برای تجمع نکردن در محل حادثه و بستن مسیر، تاکید کرد: در صورت مشاهده آمبولانس مسیر را برای عبور آن و حضور هر چه زودتر تیم فوریت های پزشکی در صحنه باز بگذارند، گاهی پرسنل اورژانس ۱۱۵ که از جانشان گذشته و با ایثار تمام بر بالین بیمار حاضر می شوند مورد کم لطفی قرار می گیرند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.