stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 171295
  • 07 مهر 1399 - 11:00
2

سالک: دولت به جای پاسخگویی مطالبه‌گر شده است

سالک: دولت به جای پاسخگویی مطالبه‌گر شده است
قلم/اصفهان_نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: جای تعجب دارد که دولت و به‌ ویژه رئیس‌جمهور به جای پاسخگویی، مطالبه‌گر شده‌اند، باید جای مطالبه‌گری و پاسخگویی عوض شود و دولت پاسخگو باشد؛ وقتی دولت پاسخگو باشد، به مطالبات مردم و مقام معظم رهبری می‌پردازد و برای حل مسائل و مشکلات کمر همت می‌بندد.
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام احمد سالک، با تبریک هفته دفاع مقدس به رزمندگان، ایثارگران، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و همه مردم، اظهار داشت: باید از ارزش‌های الهی و انسانی که رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس آفریدند دفاع کرد.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان عنوان کرد: امروز شاهد آن هستیم که وضعیت کشور در زمینه اقتصادی و فرهنگی مطلوب نیست، تنها راه برون‌رفت از این وضعیت اقتصادی، مدیریت جهادی با روحیه انقلابی است.

وی ادامه داد: مدیران باید بر اساس وحدت رویه در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری، همانند مدیریت دفاع مقدس، به میدان حل معضلات اقتصادی و فرهنگی کشور آیند، این مسأله نیازمند یک عزم ملی است که دولت باید محور آن باشد و در این جهت، روحیه انقلابی را در خود در پایان دوره دوازدهم دولت پیاده کند.

سالک بیان داشت: امید است که هفته دفاع مقدس اثر مطلوبی در وضعیت فرهنگی و اقتصادی کشور داشته باشد؛ ما شاهد بودیم که در هشت سال دفاع مقدس با تکیه‌ بر جوانان و نوجوانان چه خلاقیت‌هایی که آفریده شد،امروز نیز تکیه بر جوانان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، راهگشای حل این مشکلات اقتصادی است.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: جای تعجب دارد که دولت و به‌ ویژه رئیس‌جمهور به جای پاسخگویی، مطالبه‌گر شده‌اند، باید جای مطالبه‌گری و پاسخگویی عوض شود و دولت پاسخگو باشد؛ وقتی دولت پاسخگو باشد، به مطالبات مردم و مقام معظم رهبری می‌پردازد و برای حل مسائل و مشکلات کمر همت می‌بندد.

وی تصریح کرد: همه چیز، مثل اقتصاد و فرهنگ را نباید به برجام گره زد، بله ما حرف رئیس‌جمهور را که می‌گوید همه مشکلات به خاطر کاخ سفید است قبول داریم، همان‌طور که امام خمینی (ره) نیز گفتند که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، اما این دلیل نمی‌شود که پاسخگوی معضلات جامعه نباشند.

سالک عنوان کرد: اگر چه در مسأله برجام جای بحث وجود دارد زیرا همان وقت اعلام کردند که همه تحریم‌ها برداشته می‌شود و برداشته که نشد هیچ، تشدید هم شد، اما فاصله گرفتن از استفاده از مشارکت مردم ضربه‌های سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان ادامه داد: نوسانات قیمت ارز و سکه بدون تردید تأثیر مستقیمی روی کالاهای اساسی مردم دارد، ممکن است استکبار جهانی با ارز بر اساس تسلیم ملت‌ها در کشورها بازی کند، ولی مدیریت داخلی ما به ویژه‌ بانک مرکزی و اراده رئیس‌جمهور می‌تواند وعده‌ها را عملی سازد.

وی بیان داشت: نکته دیگر گرانی لجام‌گسیخته و سرکش است که روی کسب و کار و زندگی مردم اثر مستقیم گذاشته و جریان نظارتی هم به جز تبلیغات و حرف و وعده اقدامی ندارد.

سالک افزود: امروز کنترلی بر رشد قیمت‌ها وجود ندارد؛ اگر مشکل قانونی وجود دارد باید با مجلس در میان بگذارند تا آن را حل کنند، گرچه ما معتقدیم در کشور تورم قانون وجود دارد و ما در اجرای قانون مشکل داریم.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان اظهار کرد: رئیس‌جمهور اعلام کرد که یکشنبه خبر خوشی را برای مردم خواهد داشت، خبر خوش، پایین آمدن قیمت مسکن است، امروز با این وضعیت مسکن، جوانی که حقوق سه میلیون تومانی داشته باشد هم نمی‌تواند هیچ وقت صاحب مسکن شود.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خبر خوش کنترل قیمت اتومبیل است نه اینکه هر روز شاهد رشد قیمت آن باشیم و اثر وضعی آن روی سایر محصولات نیز احساس شود؛ فراهم کردن مواد اولیه برای تولید آن‌ هم در سال جهش تولید خبر خوش است نه اینکه مواد اولیه کارخانجات با قیمت سرسام‌آوری عرضه شود و تولیدکنندگان نتوانند در سطح بین‌الملل در تولیدات محصولات خود رقابت کنند.

وی گفت: کنترل قیمت دارو و معضلاتی که به ویژه برای جانبازان وجود دارد، خبر خوش است، چه کنترلی بر قیمت دارو و مشکلاتی که بیماران جانبازان و معلولان با آن مواجه هستند وجود دارد؟ حل مشکل بیکاری و ازدواج جوانان خبر خوش است تا نخبگان کشور به این دلیل روحیه خود را از دست ندهند و گرفتار افسردگی نشوند که این موارد با خود مشکلات دیگر را به همراه دارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.