stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
  • کد خبر : 397081
  • 19 مهر 1400 - 16:10
2

وحیدی: لزوم اصلاح بهره وری آب کشور/ انتقال آب به اصفهان به جد پیگیری شود

وحیدی: لزوم اصلاح بهره وری آب کشور/ انتقال آب به اصفهان به جد پیگیری شود
اصفهان_ وزیر کشور گفت: الگوی بهره وری آب کشور باید اصلاح شود و در این شرایط کم آبی الگوهای کشت و صنعتی به گونه ای طراحی شود که بهترین نتیجه داشته باشد.
قلم | qalamna.ir :

احمد وحیدی بعد از ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار اصفهان، با بیان اینکه کم آبی مسئله عمومی در کشور است، اظهار داشت: در سفری که به بندرعباس داشتم این منطقه کمتر از ۲۰ میلی متر آب داشت و در برخی استان‌هایی مانند خوزستان که نباید مشکل آب داشته باشند، همین معضل وجود دارد. ما باید متصل شویم به لطف الهی تا خداوند باران را بر ما بباراند.

وی با بیان اینکه در حوزه آب چندین برنامه عمومی مهم وجود دارد، افزود: انتقال آب به اصفهان به جد باید پیگیری شود زیرا این استان در منطقه خشک قرار دارد. از سوی دیگر با کمبود آب باید سازگار شد و الگوی مصرف را اصلاح کرد، باید به قطره قطره آب توجه داشت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه سه درصد نرخ رشد کشور مربوط به بهره وری است، ابراز داشت: در حالی که در حوزه آب و انرژی بهره وری ما کم است و الگوی مصرف به گونه‌ای است که بهره وری پایین است و این امر در شأن یک امت اسلامی نیست زیرا در اسلام اسراف و تبذیر نکوهش شده است و این مهم برای اثر بخشی و کارایی باید مدنظر قرار گیرد.

وحیدی با تاکید بر لزوم هم اندیشی با اندیشمندان و دانشگاهیان حوزه آب، گفت: موضوع آب و کشاورزی اولین مسئله ما است و قویاً مرکز علم و دانش، که اصفهان اولین پارک علمی و فناوری را دارد بهترین شهری است که به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه باید تولید ناخالصی تا ۵۰ درصد افزایش یابد، تصریح کرد: اقتصاد را به سمت دانش بنیان باید و یکی از مفهوم‌های آن افزایش بهره وری است که در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه انتقال آب بین حوضه‌ای و آب‌های مرزی و همچنین آبخیزداری باید در الگوی آمایش کشور خود را نشان دهد، گفت: یک آمایش سرزمین بر اساس اسناد بالا دستی باید وجود داشته باشد که هنوز با گذشت ۲۰ سال به نتیجه نرسیده است در حالی که آمایش سرزمین تجلی جغرافیای سیاسی یک کشور و استان سرافراز اصفهان که نقطه کلیدی و منشأ تحولات زیادی بوده است و از نظر سرمایه انسانی و دانشی است که باید بر اساس آن طرح استخراج شود.

وحیدی با بیان اینکه استان اصفهان با افتخارات و ظرفیت‌های بزرگ صنعتی مانند فولاد، در زمینه صنایع و کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری و آثار تاریخی در جایگاه‌های اول تا سوم کشور است، افزود: این استان نه تنها دارای ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی بزرگ است که به لحاظ ظرفیت‌های معنوی نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است.

وی با اشاره به اینکه استاندار خدمتگزار مردم است که برای رفع مشکل مردم قیام می‌کند، از عباس رضایی استاندار سابق اصفهان برای سه سال خدماتش در این استان تشکر کرد و افزود: اصفهان بزرگ، شهر شهیدان و نقطه اتکا بسیار مهمی در انقلاب، اسلام، حرکت ملی و افتخار آفرینی است که ایران در دنیا بر افتخارات آن می نازد؛ در خدمت چنین مردمی بودن توفیق می‌خواهد و این توفیق را به جوان انقلابی، پرکار و اندیشمند سید رضا مرتضوی تبریک عرض می‌کنم و امید است بتواند در مسیر خدمت به مردم گام بردارد

در پایان آئین تکریم و معارفه استاندار اصفهان که با حضور ائمه جمعه، مدیران استان و نمایندگان مجلس برگزار شد از زحمات سه ساله عباس رضایی تقدیر و حکم سید رضا مرتضوی به عنوان استاندار جدید اصفهان قرائت شد.

سیدرضا مرتضوی متولد سال ۱۳۵۶ دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی مواد – تولید آهن و فولاد، کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مواد – متالوژی استخراجی و همچنین دکتری در رشته مهندسی مواد – مواد پیشرفته از دانشگاه صنعتی اصفهان است.

وی پیش از این به عنوان مدیر مرکز توسعه خوشه‌های صنعتی استان اصفهان، قائم مقام مدیرعامل و معاون صنایع کوچک و عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مشاور استاندار اصفهان و مشاور بنیاد نخبگان و مدیر طرح توانمندسازی مسئولیت داشته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.