stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 397687
  • 23 مهر 1400 - 9:00
0
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خبر داد؛

کشف ۸۰ تن چوب قاچاق در اصفهان

کشف ۸۰ تن چوب قاچاق در اصفهان
اصفهان_ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان به کشف و ضبط ۸۰ تن چوب قاچاق و چهار تن زغال بلوط در هفت ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این رابطه نیز ۲۴ نفر دستگیر و برای آنها در مراجع قضائی پرونده تشکیل شده است.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ علیرضا طاهری با اشاره به اینکه سال جاری تاکنون ۲۲ نفر در رابطه با سرقت خاک از شرق اصفهان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، اظهار داشت: خاک از شرق اصفهان (سگزی) در حالی سرقت و به کوره‌های گچ و آجر حومه شهر از جمله حبیب‌آباد منتقل می‌شود که برای کاهش آلودگی هوا و محیط زیست و حفظ سلامت مردم اصفهان خروج این واحدهای آلاینده به شعاع ۵۰ کیلومتری ضروری است.

وی با بیان اینکه مازوت سوزی این کوره‌ها و همچنین انتقال خاک به تشدید آلودگی هوای اصفهان منجر می‌شود، ادامه داد: تاکنون جلساتی در راستای مقابله با ریزگردها در شورای حفاظت از بیت المال برگزار و این موضوع مطرح شده است اما رفع این معضل نیازمند ورود جدی و همکاری همه دستگاه‌های مسئول به ویژه محیط‌زیست، مدیریت بحران و دستگاه قضا استان بوده زیرا موضوع سلامتی مردم اصفهان مطرح است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان تناژ خاک سرقت شده توسط کارشناسان باید بررسی شود، تاکید کرد: با هرگونه برداشت غیرمجاز خاک و حمل و نقل آن با کمک نیروی انتظامی برخورد خواهد شد.

طاهری همچنین به کشف و ضبط ۸۰ تن چوب قاچاق و چهار تن زغال بلوط در هفت ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این رابطه نیز ۲۴ نفر دستگیر و برای آنها در مراجع قضائی پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر بیش از ۱۰۰۰ تن چوب قاچاق و افزون بر ۴۰ تن زغال بلوط در این استان کشف و ضبط شده است، ابراز داشت: امسال کشف چوب قاچاق در مقایسه با دو سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است که با توجه به تشدید نظارت و پایش‌ها و همچنین احکام سنگینی که در این ۲ سال برای قاچاقچیان صادر شد موارد قاچاق چوب در اصفهان نسبت به گذشته کمتر شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه چوب بلوط از استان‌های زاگرسی چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به اصفهان قاچاق می‌شود، اضافه کرد: بیشترین کشفیات چوب قاچاق در اصفهان در شهرستان‌های نجف آباد و خمینی شهر و از کوره‌های تولید زغال است.

طاهری با بیان اینکه ارزش هر کیلوگرم چوب بلوط بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان برآورد می‌شود، گفت: ارزش زیست محیطی جنگل‌های بلوط، فراتر از اعداد و ارقام است زیرا جنگل‌ها و درختان بلوط و تاغ فواید ارزشمندی برای مردم دارند که از جمله آن می‌توان به ترسیب کربن، اکسیژن دهی، ذخیره آب در آبخوان‌ها، جلوگیری از فرسایش خاک و خیزش ریزگردها به ویژه در شرق اصفهان اشاره کرد.

وی ادامه داد: گشت و پایش مستمر برای جلوگیری از قطع درختان تاغ و جنگل‌های دست کاشت شمال و شرق استان اصفهان نیز در مناطق اجرا می‌شود و با اقدامات اطلاعاتی انجام شده میزان قطع درختان تاغ کاهش یافته و برای جلوگیری از این دست موارد تخلف، عملیات برون استانی با همکاری سایر استان‌ها در حال اجرا است.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.