stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 421402
  • 23 بهمن 1400 - 20:24
2
رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد؛

سرعت واکسیناسیون در خوزستان پایین و غیرقابل قبول است

سرعت واکسیناسیون در خوزستان پایین و غیرقابل قبول است
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون در خوزستان بسیار پایین و غیرقابل قبول است، گفت: تاکنون ۸۴.۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال در خوزستان یک دُز و ۷۲ درصد ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سیدمحمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در استانداری بیان کرد: ۲۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در خوزستان سه نوبت واکسن دریافت کرده‌اند. همچنین پوشش واکسیناسیون کودکان در خوزستان تاکنون حدود ۱۲.۵ درصد است. 

وی افزود: تاکنون حدود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده یعنی هر خوزستانی واجد شرایط ۱.۷ واکسن دریافت کرده است در حالی که هر نفر باید حداقل ۲ دُز واکسن دریافت کرده باشد. 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در استان خوزستان ۱۵ درصد افراد برای تزریق نوبت دوم و ۵۴ درصد برای تزریق نوبت سوم تاخیر دارند.

وی افزود: کشورهای موفق در کنترل اپیدمی کرونا تعطیلی یا محدودیت حضور در مدارس، محل کار و حمل و نقل عمومی، لغو رویدادهای عمومی، الزام به ماندن در خانه، و کنترل مرزها و سفرهای بین‌المللی را در دستور کار قرار داده‌اند. 

افزایش ۴۵ درصدی موارد مبتلا به کرونا در خوزستان

علوی افزود: موارد بیماری ناشی از کرونا در هفته منتهی به ۲۲ بهمن نسبت به هفته پیش از آن در خوزستان ۴۵ درصد افزایش یافته است که این موضوع نشان می‌دهد افزایش ابتلا به بیماری و بستری در استان ملایم‌تر شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی خوزستان به طور کامل رعایت نمی‌شود گفت: اکنون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات دولتی ۹درصد، بانک‌ها ۱۳ و مطب‌های خوزستان ۳.۴ درصد کاهش یافته و در بسیاری از مشاغل از جمله استخرها و پاساژها نیز پایین است. هفته گذشته میزان استفاده از ماسک در خوزستان ۵۰ درصد بود.

ورود ۳۸۵ مسافر ایرانی کرونا مثبت از مرزهای شلمچه و چذابه بدون قرنطینه 

وی افزود: در ۲ هفته گذشته ۲۸ مسافر ایرانی کرونا مثبت از طریق مرز چذابه وارد شدند که تنها سه نفر آنها برای حضور در نقاهتگاه معرفی شدند و از این تعداد تنها یک نفر آن هم یک شب در نقاهتگاه حضور داشت. همچنین ۳۵۷ مسافر ایرانی کرونا مثبت از مرز شلمچه وارد شدند که هیچدام از این افراد قرنطینه نشدند.

علوی بیان کرد: مرزهای دریایی خوزستان به خوبی در کنترل بوده و خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از سرنشینان کشتی‌ها گزارش نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کیت‌های آزمایشگاهی ما کم هستند تعداد تست هایی که در خوزستان انجام می‌شود کم است بنابراین بیماران کمتری شناسایی می‌شوند لذا در برنامه ریزی با مشکل روبه رو می‌شویم. 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه هم اکنون از هر ۱۰۰ تست پی سی آر در خوزستان، حدود ۶۶ مورد مثبت می‌شوند.در برخی شهرها این تعداد به ۹۰ مورد مثبت می‌رسد که نشان می دهد ویروس در حال چرخش است.

هم اکنون هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.