stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 434032
  • 24 فروردین 1401 - 14:00
2
مدیرعامل آبفای کاشان:

۴۰ درصد مردم کاشان الگوی صحیح مصرف آب را رعایت نمی کنند

۴۰ درصد مردم کاشان الگوی صحیح مصرف آب را رعایت نمی کنند
اصفهان_ مدیرعامل آبفای کاشان گفت: حدود ۴۰ درصد مشترکین آبفای کاشان الگوی صحیح مصرف آب را رعایت نمی کنند.
قلم | qalamna.ir :

محمدرضا اسدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی تعرفه‌های جدید آب در سال جاری اظهار داشت: این دستورالعمل با هدف اصلاح تعرفه‌های آب به منظور مدیریت مصرف بهینه و تشویق به رعایت الگوی مصرف ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه بهای آب مصرفی مشترکین تا حداکثر ۱۴ مترمکعب در ماه نسبت به سال گذشته تفاوتی نکرده است، ابراز داشت: در صورتی که مصرف از این مقدار زیادتر شود، مبلغ آب بها به صورت پلکانی و متناسب با مقدار مصرف محاسبه می‌شود.

مدیرعامل آبفای شهرستان کاشان با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد مردم در سطح شهرستان کاشان الگوی صحیح مصرف را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد از مشترکین آبفای بیش از الگوی صحیح آب مصرف می‌کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس ابلاغیه جدید، مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت مصرف ماهانه تا یک سوم الگوی مصوب، از پرداخت آب بها معاف هستند.

اسدی ضمن اشاره به تنش آبی شدیدی که منطقه کاشان دچار آن شده است، گفت: به منظور کاهش اثرات این تنش‌های آبی لازم است همشهریان کاشانی در زمینه مصرف آب آنرا مدیریت کنند.

وی مصرف آب بیش از ۱۴ مترمکعب در ماه را مشمول ضرایبی از قیمت غیررایانه ای آب دانست و افزود: قیمت غیررایانه ای آب شامل مجموع هزینه‌های تأمین آب، هزینه آب هام و انرژی الکتریکی است که در سراسر کشور به طور یکسان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان در مورد مشترکین غیرخانگی هم گفت: برای مصارف صنعتی، عمومی، دستگاه‌های اجرایی و اقامتگاه‌های غیر دائم میزان آب بها معادل غیررایانه ای آب و برای مصارف تجاری معادل ۱/۵ برابر قیمت غیر رایانه‌ای آب است.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.