stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024
  • کد خبر : 133556
  • 19 خرداد 1399 - 12:00
2
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل خبر داد؛

اجرای طرح تله رسوب گیر با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال

اجرای طرح تله رسوب گیر با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت:این طرح تله رسوب گیر با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال به اجرا درمی‌آید و در ۲۰ روز آینده ۱۵ کیلومتر کانال در اراضی بیابانی در منطقه شهریاری از توابع شهرستان آران و بیدگل ایجاد خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

رضا شفیعی ، افزود: این طرح با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال به اجرا درمی‌آید و در ۲۰ روز آینده ۱۵ کیلومتر کانال در اراضی بیابانی در منطقه شهریاری از توابع شهرستان آران و بیدگل ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرای این طرح به گونه‌ای است که با کمک بیل‌های مکانیکی کانال‌هایی عمود بر جهت باد به عرض یک متر و عمق ۱.۵ متر در کانون‌های بحران و حاشیه تپه‌های روان ایجاد می‌شود تا این تله‌ها مانع حرکت تپه‌های شنی شوند و به شکلی از فرسایش خاکی جلوگیری کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل، هدف از اجرای این طرح را کنترل فرسایش بادی و کاهش اثر توفان‌های شن برای حفاظت از جاده‌ها، باغ‌ها و مزرعه روستائیان، عرصه‌های نهالکاری و مالچ‌پاشی شده عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح در برخی نقاط که بافت خاک یا لایه سخت مانع از اجرای طرح زیستی بوده است، پس از گذشت چند سال و رسوب‌گیری کانال‌ها و اصلاح بافت خاک، امکان عملیاتی مانند نهالکاری فراهم می‌شود.

آران و بیدگل با گستره ۶۱۰ هزار هکتار، ۱۰۳ هزار هکتار کانون بحران فرسایش بادی و نزدیک به ۴۰ درصد از تاغزارهای استان اصفهان را دارد.

این شهرستان با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

هشتگ: , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.