stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 1 June , 2024
  • کد خبر : 201645
  • 15 آذر 1399 - 16:19
0

جوانان ما با مهندسی معکوس مرزهای دانش را جابه‌جا کرده اند

جوانان ما با مهندسی معکوس مرزهای دانش را جابه‌جا کرده اند

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: امروز در عرصه تولید علمی یک دنیا به جمهوری اسلامی چشم دوخته که جوانان ما با مهندسی معکوس توانسته‌اند مرزهای دانش را جا به جا کنند که در ادامه هم نیاز به هم‌آوایی در کل عرصه‌های کشور است و از همه ظرفیت‌های ویژه نونهالان تا نوجوانان استفاده شود.

قلم | qalamna.ir :

دگتر یعقوب محمدی‌فر ظهر شنبه ۱۵ آذرماه در آیین افتتاحیه هفته پژوهش استان همدان که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار کرد: پس از دو دهه برگزاری مراسم هفته پژوهش به این نتیجه رسیدیم که باید فناوری و پژوهش مقدمه‌ای برای خلق ثروت از دانش باشد و در راستای اقتصاد مقاومتی قرار گیرد. سالیانی است که روز پژوهش را در مدارس به عنوان اینکه الگویی باشند برای پژوهشگران آینده برگزار می‌کنیم که این پیامی برای دانش‌آموزان دارد که قبل از ورود به دانشگاه مباحث پژوهشی را جدی‌تر بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه مبنای پژوهش و فناوری خلاقیت است و ما باید خلاقیت را از مدارس آغاز کنیم و در دانشگاه‌ها پرورش دهیم و آنها را در خدمت جامعه قرار دهیم، مطرح کرد: در نسل‌بندی مراکز آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های دنیا ابتدا اذعان به پژوهش‌محوری بود سپس کارآفرینی اصل قرار گرفت. امروز محور اصلی کارهای پژوهشی کارآفرینی است که تأثیرگذاری و نقش مسئولیت اجتماعی مراکز آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی است که باید این اصول را از مهدهای کودک و پایه‌های تحصیلی ابتدایی آغاز کنیم.

محمدی‌فر با تأکید بر اینکه ایجاد ذهن پرسشگر در بچه‌ها باید به جد مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: البته نظام آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر این فعالیت‌ها را آغاز کرده اما باید این اقدامات را تسریع دهد و ذهن پرسشگر بچه‌ها را از پرسش به مسئله‌محور تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه باید بچه‌های ما به دنبال حل مسائل علمی و جابه جایی مرزهای علمی باشند، گفت: این مسئله دور از ذهن نیست و اذعان می‌کنیم که در جمهوری اسلامی اگر بخواهیم از نظر جمعیتی در نظر بگیریم یک درصد جمعیت جهان و بیش از دو درصد از تولیدات علمی دنیا را داریم که به عنوان شانزدهمین قدرت تولیدکننده دانش و مقاله مطرح هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم به زودی جزء ۱۶ قدرت اقتصادی اول دنیا نیز قرار گیریم، خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد که ما راهی را دنبال می‌کنیم که دانش را به ثروت تبدیل کنیم و این حاصل نمی‌شود مگر به اراده جوانان ما که همیشه در دنیا شگفتی آفریدند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد: امروز در عرصه تولید علمی یک دنیا به جمهوری اسلامی چشم دوخته که جوانان ما با مهندسی معکوس توانسته‌اند مرزهای دانش را جا به جا کنند که در ادامه هم نیاز به هم‌آوایی در کل عرصه‌های کشور است و از همه ظرفیت‌های ویژه نونهالان تا نوجوانان استفاده شود.

محمدی‌فر با بیان اینکه برخی شرکت‌ها با وجود سرمایه زیاد موفقیت و ثروت چندانی ندارند، یادآور شد: این در حالیست که شرکت‌هایی مثل گوگل، اپل و … سرمایه مادی زیادی ندارند و سرمایه‌های آنها سرمایه ذهنی بر مبنای دانش است و ارزش آنها در بازارهای بورس هم زیاد است و این نشان‌دهنده این است که از دانش خود بتوانیم ثروت جمع کنیم.

نتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.