stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024
  • کد خبر : 214856
  • 09 دی 1399 - 17:00
4
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

اجرای «طرح امید» در استان همدان/ رایگان شدن قبوض ۱۶ درصد مشترکان آب رایگان

اجرای «طرح امید» در استان همدان/ رایگان شدن قبوض ۱۶ درصد مشترکان آب رایگان
قلم/ همدان- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجرای «طرح امید» خبر داد و گفت: تعرفه آب ۱۶ درصد مشترکان که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، صفر می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، سیدهادی حسینی بیدار ظهر امروز در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه به اقدامات صورت گرفته در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی استان همدان پرداخت و گفت: در حوزه روستایی، گام های مناسبی برداشته شد که از جمله آن ها می توان به پویش «هر هفته، الف- ب ایران» اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدانبا بیان این موضوع ادامه داد: این پویش موجب شد تا ۵ مجتمع و ۳۰ پروژه آبرسانی به روستاها با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری برسند.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: یکپارچه سازی موجب شد تا شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری  مکمل هم باشند و هر گونه مشکل را مدیریت کنند.

حسینی بیدار با تصریح بر اینکه پروژه تصفیه خانه فاضلاب همدان در دستور کار قرار دارد، گفت: در این پروژه، بخش لجن آن در حال پیگیری است و تا پایان سال جاری این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که این پروژه اثر ویژه ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: با بازچرخانی انجام شده، پساب شهر همدان به نوعی تصفیه می‌شود که به حد قابل شرب ارتقاء یابد و این آب در اختیار صنعت قرار می‌گیرد تا بتوان پایداری لازم را در استان ایجاد کرد.

این مسئول با بیان اینکه از سویی، مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب همدان نیز وارد مدار شده که با این اقدام در حال حاضر توانایی تصفیه یک‌هزار و ۲۸۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب را دارد، مطرح کرد: با افتتاح پتروشیمی هگمتانه آب مورد نیاز این مجموعه توسط شرکت آب و فاضلاب استان تامین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از خدمات صورت گرفته و همکاری های لازم در نیروگاه شهید مفتح همدان تقدیر کرد و گفت: طی ۶ ماهه سال جاری، حفر و تجهیز قریب به ۲۸ حلقه چاه، اجرای نزدیک به ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع آب، اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال، ساخت ۷۳۰ متر مکعب مخزن، اصلاح ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع آب، بازسازی ۱۱ دهنه چشمه و قنوات و تعویض ۲۱۳ پمپ اجرایی شده است.

وی با اشاره به انجام کلرزنی آب ۱۰۰ روستا تحت پوشش قراردادهای مربوطه، ادامه داد: بازسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده آبرسانی در سطح استان همدان نیز در دستور کار قرار دارد.

حسینی بیدار در تشریح این موضوع مطرح کرد: در این زمینه ۱۰۶ باب مخزن در حوزه روستایی و ۱۰۰ باب مخزن در حوزه شهری شستشو شد.

شیوع ویروس کرونا و روند افزایشی مصرف آب در همدان

وی در ارتباط با وضعیت شیوع ویروس کرونا و روند افزایشی مصرف آب در همدان نیز تشریح کرد: در این خصوص، با تلاش ها و همکاری های به عمل آمده، ظرفیت تولید آب ۳۰ درصد در متوسط استان افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه سخنان خود از اجرای طرح امید در همدان یاد کرد و افزود: بر این اساس، تعرفه آب ۱۶ درصد مشترکان که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، صفر می‌شود.

حسینی بیدار در تشریح این موضوع یادآور شد: مشترکینی که یک سوم الگوی مصرف را رعایت می‌کنند از تعرفه صفر مصرف آب و فاضلاب برخوردار خواهند شد و تعرفه قبوض این مشترکان صفر خواهد شد، بر این اساس در بخش شهری ۱۶ درصد مشترکین خانگی با ۵۶ هزار انشعاب شامل این طرح هستند.

وی در ادامه مطرح کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت حاشیه شهر همدان زیر پوشش خدمات فاضلاب هستند که این رقم در کشور ۵۰ درصد و در استان ۷۶ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همداندر بخش پایانی این نشست، به وضعیت راه اندازی پتروشیمی هگمتانه اشاره کرد و افزود: با افتتاح پتروشیمی هگمتانه آب مورد نیاز این مجموعه توسط شرکت آب و فاضلاب استان تامین خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.