stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 30 May , 2024
  • کد خبر : 388592
  • 03 شهریور 1400 - 20:02
2

۶۳۷ طرح برق روستایی خراسان رضوی آماده بهره برداری در هفته دولت است

۶۳۷ طرح برق روستایی خراسان رضوی آماده بهره برداری در هفته دولت است
خراسان رضوی- همزمان با هفته دولت امسال ۶۳۷ طرح برق رسانی در حوزه روستایی خراسان رضوی آماده بهره برداری است .
قلم | qalamna.ir :

هادی مهدی زاده مسئول طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۶۳۷ طرح برق رسانی در حوزه روستایی خراسان رضوی آماده بهره برداری است که از این محل روستا‌ها و مناطق عشایری فاقد شبکه برق از این نعمت برخوردار می‌شوند.

وی افزود: بهره برداری از طرح‌های برق رسانی به روستای «قصر» فریمان، روستای«کاریزی» فیروزه، روستای «شاطه» جغتای، روستای «نیشابورک»کلات، روستای «دوغ آباد» بردسکن همراه با نصب پنج دستگاه ترانس و ایجاد ۱۵ کیلومتر خطوط برق فشار ضعیف و فشار متوسط با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها است.

مسئول طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: برق رسانی به یکهزار خانوار عشایری کوچ رو در خراسان رضوی از طریق سامانهنیروگاه‌های خورشیدی قابل حمل با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی است که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

مهدی زاده بیان کرد: قیمت هر دستگاه سامانه خورشیدی ۹۰ میلیون ریال است که ۹۰ درصد از آن رایگان و ۱۰ درصد حق مشارکت هر خانوار عشایری است، این دستگاه قابلیت تامین روشنایی پنج لامپ کم مصرف و شارژ چراغ قوه و موبایل را دارد.

وی تصریح کرد: بهره برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی روستایی خراسان رضوی در روستای بهارکیش در ارتفاعات قوچان برای تامین برق ۳۵ خانوار ساکن و فصلی با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های ویژه هفته دولت امسال است.

مسئول طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید کرد: اجرای ۲۱۱ طرح رفع افت ولتاژ و جابجایی پایه‌های واقع شده در معابر بازگشایی شده در سطح ۲۲۰ روستای خراسان رضوی به تعداد ۲ هزار و ۵۰ اصله تیر و ۲۳ هزار متر خطوط برق با اعتبار حدود ۷۳ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های قابل بهره برداری به مناسبت هفته دولت در استان است.

مهدی زاده اظهار کرد: نصب سه هزار و ۵۰۰ دستگاه چراغ LED با قدرت ۳۰ وات در سطح روستا‌های خراسان رضوی با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال در جهت بهبود روشنایی معابر روستا‌های استان انجام شده است که در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد؛ توسعه شبکه‌های برق روستایی به طول ۱۱۷ کیلومتر برای یک هزار و ۱۱۲ خانوار در سطح روستا‌های خراسان رضوی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده که آماده بهره برداری در هفته دولت می باشد.

وی افزود: همزمان با هفته دولت امسال ۴۸۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی طرح بهسازی شبکه‌های برق ۴۷۰ روستای استان از محل اعتبارات برق روستایی شرکت توانیر آغاز می‌شود.

مسئول طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: همچنین آغاز عملیات اجرایی برق رسانی به ۱۰ روستای فاقد شبکه برق در خراسان رضوی با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال را می‌توان از دیگر طرح‌های هفته دولت امسال در حوزه برق روستایی برشمرد.

هشتگ: , ,
  • خبرنگار ادبی
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.