stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024
  • کد خبر : 434822
  • 28 فروردین 1401 - 23:08
1

۵۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبرسانی گیلانغرب اختصاص یافت

۵۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبرسانی گیلانغرب اختصاص یافت
کرمانشاه- قلمنا- فرماندار گیلانغرب از اختصاص ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی این شهرستان در سال جاری خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

حشمت رضایی افزود: این اعتبار با توجه به شرایط کم آبی سال جاری به دلیل کاهش بارش ها ومشکلاتی که در بسیاری از نقاط شهرستان وجود دارد با پیگیری های صورت گرفته و تشکیل نشست های متعدد کاری و حمایت های استاندار کرمانشاه، دولت، مجلس شورای اسلامی و مجموعه آبفا برای اجرای دهها طرح آبرسانی در گیلانغرب اختصاص یافته که تاکنون بی سابقه بوده است.

وی اظهار داشت: امید است با جذب به موقع اعتبارات، بخش قابل توجهی از مشکلات شهرستان در زمینه آبرسانی مرتفع شود.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: توسعه و بازسازی و اصلاح شبکه وتاسیسات آب روستایی در مجتمع های “ویژه نان”، “چله”، “حیدریه”، “دیره”، “گواور “و “حومه” و حفاری و تجهیز چاه در مجتمع های “گراویان”، “گورسفید” و “مهرگواور” از توابع این شهرستان از جمله پروژه های در دست اقدام است.

رضایی ادامه داد: پیمانکار حفر ۲ حلقه چاه در منطقه‌ ی “گراویان” و “گورسفید” از توابع بخش مرکزی در منطقه مستقر شده و پیمانکار حفاری ۲ حلقه چاه در مجتمع های “سراب قنبر” و “باسکله ی گواور ” هم تعیین شده که تا ۱۵ اردیبهشت ماه عملیات اجرایی آن ها آغاز خواهد شد و پیمانکار پروژه دهستان حیدریه هم مشخص شده است.

وی گفت : همچنین پروژه بهسازی شبکه و تعویض خط انتقال آب دهستان “دیره” از توابع شهرستان گیلانغرب هم در شرف مناقصه گذاری است.

رضایی افزود: مشکل آب روستاهای “وارگه ی علیا “و “سفلی” و “بانمیدان” در این شهرستان نیز با احداث ۲ مخزن برای همیشه مرتفع شده و این مخازن تا هفته آینده تکمیل می شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۰ روستا در بخش مرکزی و گواور هر روز به وسیله ۲ دستگاه تانکر آبرسانی سیار می شود، گفت: با پیگیری به عمل آمده و پیش بینی افزایش تعداد روستاهای فاقد آب شرب، در روزهای آینده قرار است یک دستگاه تانکر دیگر نیز اضافه شود.

رضایی، از مردم خواست نهایت صرفه جویی را در مصرف بهینه آب با توجه به مشکلات کم آبی در تابستان امسال به عمل آورند تا بتوان از این شرایط عبور کرد.

شهرستان گیلانغرب ۱۸ هزار و ۲۹۲ مشترک آب و فاضلاب شهری و روستایی دارد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲هزار نفر جمعیت، ۲۰۸ روستا دارد.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.