stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 159169
  • 31 مرداد 1399 - 2:35
2

اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته‌ای که گذشت

اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته‌ای که گذشت

برگزاری دادگاه محمد امامی از متهمان بانک سرمایه و اعلام ختم رسیدگی به پرونده مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و … از جمله اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته گذشته بود.

قلم | qalamna.ir :

در این گزارش، مروری بر اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته‌ای که گذشت خواهیم داشت:

اولین جلسه دادگاه محمد امامی برگزار شد

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و ۳۲ متهم دیگر پرونده در هفته گذشته به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد و نماینده دادستان بخش اول کیفرخواست  پرونده را قرائت کرد.                        

نام محمد امامی در جلسات رسیدگی به پرونده بانک سرمایه و بخش مربوط به «سید محمدهادی رضوی» و «احسان دلاویز» برده و از او به عنوان متهم یاد شده بود.

امارات منتظر واکنش‌ها به خیانتی که کرد باشد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس دستگاه قضا  در جلسه شورای عالی قوه قضاییه هفته گذشته  گفت:  امارات باید منتظر واکنش‌ها به خیانتی که در حق فلسطین کرد باشد.   

رییسی افزود: پیوند امارات با صهیونیست‌ها چهره ارتجاع عرب را روشن می‌کند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به برخی جرائم مشهود در خیابان‌های پایتخت و تاکید بر این که هیچ‌ نقطه از شهر نباید مأمن و جولانگاه مجرمان و خلافکاران شود، تصریح کرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان اجازه نمی دهد افرادی با ایجاد لانه‌های فساد در منازل و معابر، به امنیت و آسایش مردم آسیب بزنند و برخورد با چنین افرادی عبرت آموز خواهد بود.                                  

شورای نگهبان از رد صلاحیت هیچ یک از نمایندگان خرسند نمی‌شود      

آیت الله جنتی  دبیر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان از رد صلاحیت هیچ یک از نمایندگان خرسند نمی‌شود لکن چه کنیم که به دلیل عدم توجه و دقت، فسادها و انحرافات گوناگون سراغ برخی نمایندگان می‌آید از این رو همه باید مراقب انحرفات باشیم و از سرگذشت گذشتگان خود درس بگیریم.       

دبیر شورای نگهبان گفت: عادی و علنی کردن روابط برخی کشورهای مرتجع منطقه با رژیم صهیونیستی، هرگز کمکی به بقای این رژیم جعلی نخواهد کرد.                                                       

معرفی دو مدیر متخلف به دلیل عرضه خارج بورس محصولات فولادی

حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور از معرفی ۲ مدیر متخلف به دلیل عرضه خارج بورس محصولات فولادی، به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری ریاست جمهوری خبر داد.         

وی افزود: بانک‌ها حق ندارند سودهای بر خلاف تعرفه بانک مرکزی طلب کنند.        

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با قرارداد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: در این رابطه به تفصیل بازرس مربوطه گزارشاتی را ارائه کرده‌اند و شاید بتوان گفت این قرارداد از مصادیق قراردادهای ترکمنچای بوده است. 

درویشیان افزود:  نام  گزارشگران فساد هرگز فاش نخواهد شد.                            

رییس قوه قضاییه نامه‌ای در مورد فروش اوراق سلف نفتی به رهبری ارسال نکرده‌ است

در پی انتشار خبری از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارسال نامه‌ای از سوی روسای قوه قضاییه و قوه مقننه با موضوع فروش اوراق سلف نفتی محضر رهبر انقلاب اسلامی، مرکز رسانه قوه قضاییه ضمن تکذیب خبر منتشر شده اعلام کرد که  هیچ نامه‌ای چه از ناحیه رییس قوه قضاییه و چه نامه مشترک با رییس مجلس شورای اسلامی محضر رهبر انقلاب اسلامی در این مورد ارسال نشده است.

پرونده‌ وکلای زندانی مجددا رسیدگی شود

جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و مرتضی شهبازی نیا رئیس اسکودا با حضور در ایسنا اعلام کردند که کانون وکلای مستقل پشتیبان قوه قضاییه مستقل است و باید  پرونده‌ وکلای زندانی مجددا رسیدگی شود. 

ختم رسیدگی به پرونده مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی

هفدهمین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر  در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد و ختم رسیدگی به اعلام شد و قاضی مسعودی مقام گفت: رای مفصلی صادر می‌کنیم.  

قانون حمایت از مصرف کننده و تولید کننده باید اصلاح شود

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: قانون حمایت از مصرف کننده و تولید کننده نیازمند اصلاح است که امیداوریم در مجلس یازدهم این قانون مورد بازنگری قرار گیرد. 

وی افزود:‌ افزایش قیمت نان تخلف است.               

خدشه به امنیت خط قرمز دستگاه قضا است

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه خدشه وارد کردن به امنیت خط قرمز دستگاه قضا است، گفت: با هر کسی که بخواهد به امنیت و آسایش مردم آسیب برساند، قاطعانه برخورد می شود.         

خیانت حکام امارات نابخشودنی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی  رئیس دیوان عدالت اداری گفت: قدس شریف قبله اول مسلمانان جهان است و برقراری ارتباط با رژیم اشغالگر قدس از سوی کشور امارات خیانتی نابخشودنی به امت اسلام است.                                               

اعلام نظر هیات منصفه مطبوعات درباره پرونده‌های خبرگزاری آموزش و پرورش و سایت میهن ویدیو    

احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه مطبوعات از رسیدگی به  دو پرونده مدیران مسئول خبرگزاری آموزش و پرورش و سایت میهن ویدیو در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد و گفت: پرونده اول مربوط به  مدیرمسئول خبرگزاری آموزش و پرورش به  اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بود که هیئت منصفه مطبوعات در خصوص اتهام مذکور با اکثریت آرا متهم را مجرم دانست و با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف ندانست.

صدور ۳۴۰ کیفرخواست برای پرونده‌های کلان اقتصادی

علی القاصی دادستان تهران گفت: ۳۴۰ فقره کیفرخواست در پرونده‌های مهم کلان اقتصادی صادر شده است که ۱۲۰ مورد آن‌ها در خصوص اخلال در نظام اقتصادی کشور به دادگاه‌های موضوع استجازه، ۱۵۰ فقره به دادگاه انقلاب و ۷۰ مورد نیز به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شده است.                                 

انتهای پیام              

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.