stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 105288
  • 25 فروردین 1399 - 12:38
1
رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان:

برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان نیز لغو شد

برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان نیز لغو شد
رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: به‌تبع قانون «تعطیلی تمام برنامه‌های فرهنگی هنری مستلزم تجمع تا اطلاع ثانوی» برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان نیز لغو شد.
قلم | qalamna.ir :

شهرداری اصفهان، طی سال‌های اخیر یک هفته از ماه اردیبهشت را به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری اختصاص می‌داد و شهر را غرق شور و نشاط می‌کرد. امسال اما به خاطر ویروس کرونا، در روند برگزاری این «هفتۀ فرهنگی» تغییراتی ایجاد شده که رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان دربارۀ آن توضیحاتی را بیان کرده است.

علی عطریان، اظهار کرد: برنامه‌های «هفته فرهنگی اصفهان»، سابق بر این با رویدادهای عرصه محورِ باز و بسته و با حضور جمع کثیری از مردم برگزار می‌شد. ما نیز از سال گذشته برنامه‌هایی برای اجرا در این هفته تدارک دیده بودیم اما کرونا همۀ آن‌ها را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.

وی ادامه داد: به‌تبع  قانون «تعطیلی تمام برنامه‌های فرهنگی هنری مستلزم تجمع تا اطلاع ثانوی» برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان نیز لغو شد و تا امروز که چیزی به فرارسیدن موعد برگزاری هفته فرهنگی اصفهان نمانده، هیچ مجوزی برای اجرای رویدادهای مردمی در فضای شهری صادر نشده است.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اغلب برنامه‌های مختلف و نیز، رویدادهای مکان محوری که در قالب تئاتر، موسیقی و … در فرهنگسراها و مراکز هنری شهرداری اصفهان برگزار می‌شد، به خاطر شرایط خاص کنونی، در بستری به نام «فرهنگسرای مجازی» به شهروندان عرضه‌شده و ما نیز قصد داریم با تکیه بر همین فضا، برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان را اجرا کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از برنامه‌های این هفته تولیدی خواهد بود؟ گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از این برنامه‌ها تولیدی است؛ برای نمونه ما پی‌دی‌اف کتاب یادوارۀ جلیل شهناز و همچنین کتابی درباره سینما را در این فرهنگسرا بارگذاری خواهیم کرد و در حوزه موسیقی، تئاتر آنلاین و سینما نیز در حال آماده کردن تولیدات جدیدی هستیم.

عطریان با بیان اینکه امکان بازدید از تور مجازی گرمابه علیقلی آقا، عصارخانه شاهی و موزه هنرهای معاصر نیز به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در فرهنگسرای مجازی شهرداری اصفهان فراهم خواهد شد، از برپایی نمایشگاهی از آثار موجود در گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان و تولید پادکست‌هایی در حوزه فرهنگ‌عامه نیز خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند در هفته فرهنگی اصفهان با مراجعه به نشانی vcc.ir و ورود به فرهنگسرای مجازی از این برنامه‌ها بهره ببرند.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.