stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
  • کد خبر : 157451
  • 26 مرداد 1399 - 10:37
0

دفاع از «بذرپاش» وظیفه من نیست/برخی در موضوع کنکور به دنبال جمع‌آوری رأی هستند

دفاع از «بذرپاش» وظیفه من نیست/برخی در موضوع کنکور به دنبال جمع‌آوری رأی هستند

ایسنا/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: واژه بسیجی و دانشجو مقدس است و نزد ملت ایران از سرمایه بالایی برخوردارند و مورد اعتماد مردم هستند، این دو واژه بار سنگینی دارند.

قلم | qalamna.ir :

حمیدرضا حاجی بابایی عصر شنبه ۲۵ مردادماه با فعالان و تشکل های دانشجویی استان همدان دیدار داشت و مطرح کرد: انقلاب ما در یک موقعیت حساس قرار دارد، موقعیتی که پرقدرت، روشن و روبه جلو بوده و هم توطئه های دشمن به اشکال مختلف درحال بروز و ظهور است. استشراق نگاه غرب به شرق است که از هزاران سال پیش آغاز شده، در زمینه های گوناگون غربی ها درباره شرقی ها تحقیق می کنند. تمام بررسی های آنها در مجموع به این هدف است که چگونه می توانند شرق را به دست بگیرند و استعمار کنند.

وی ظریف ترین استشراق را نفوذ عنوان کرد و توضیح داد: ظریف ترین نوع نفوذ این است که خود فرد هم نمی داند نفوذی است، کسی که از داخل همان سازمان است بدون این که بداند تحت نفوذ قرار می گیرد و تمام کارهای آن به نفع آمریکا است. 

حاجی بابایی ادامه داد: نفوذی حتی ممکن است یک مرجع تقلید باشد و کارهایی که می کنند به نفع آمریکا است، گاهی اوقات فکر می کند که انقلابی است اما تمام کارهای آن به نفع آمریکا است و ممکن است این فرد حتی متعصب انقلابی است.

وی با بیان اینکه در نشانه گیری ها باید دقت کرد فرد را اشتباه نزنیم، خاطرنشان کرد: تمام توان دشمن به کار گرفته شده تا فردی برای انقلاب نماند. بین نقد و تخریب، نقد و روشنگری و نقد و بی انصافی فرق است. 

وی ادامه داد: دانشجویان چهره های محوری هستند به ویژه اگر بسیجی باشند، باید صبور و مقاوم باشند یک نیروی بسیجی که آرمان داشته باشد برابر ۱۰ نفر است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت پس از سخنان اولیه شنونده اظهارات و سوالات نمایندگان تشکل های دانشجویی استان بود که در ادامه می خوانید.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بیان کرد: خوشبختانه جنبش مسئله محوری و مطالبه گری در استان همدان فعال شده و برنامه ریزی بر پایه مطالبه گری در حال انجام است.

جواد عباسی افزود: به ازای هر مطالبه، ۱۰ راهکار و راه حل هم به مسئولان ارائه دادیم اما متأسفانه برخی مسئولان پاسخگو نیستند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال پیگیری مطالبات هستیم و این نشان می دهد جریان دانشجویی پویا و زنده است، مطرح کرد: مطالبات از سر دلسوزی است به طوریکه اگر بدنه انقلاب رشد کند خود ما رشد می کنیم.

نماینده واحد خواهران قرارگاه احمدی روشن نیز بیان کرد: مجلس یازدهم با شعار اقتصادی و شفافیت رأی آورد و قدم هایی در مجلس برای شفافیت آراء برداشته شد و ما همچنان منتظر خبرهای خوش برای اخبار شفافیت از مجلس هستیم.

مالمیر ادامه داد: یکی از اقدامات مجلس استفاده از پایه های مالیاتی در بودجه و اصلاح قانون مالیات است که در کاهش وابستگی و کسری بودجه بسیار تأثیرگذار است. قانونی که به تازگی در مجلس تصویب شد قانون مالیات بر خانه های خالی بود. قانون خوبی است اما شما بهتر می دانید این قانون یک قانون بلندمدت است و مردم امروز درد مسکن دارند. اجرا شدن قانون مالیات بر خانه های خالی در کنار مالیات بر سرمایه مکمل هم هستند و سریع تر اجرا می شوند و در کنار اینها مالیات های تنظیمی مانند مالیات بر کالاهای لوکس باید وجود داشته باشد. در بودجه ۱۴۰۰ قرار است چه بخشی از بودجه از طریق این پایه های مالیاتی جدید فراهم شود؟

وی با بیان اینکه آیا عزمی در این مجلس برای اصلاح قانون در کمیسیون ها وجود دارد؟ تبیین کرد: سالانه پنج و نیم میلیون تن قیر در کشور تولید می شود که ۲۰ درصد آن در بورس عرضه می شود و ۸۰ درصد آن به صورت حواله رایگان در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد. در سال ۹۸ بیش از چهار و نیم میلیون تن آن از طریق قاچاق صادر شده و عملا بخشی از درآمد کشور از دست رفته و ما مجدد شاهد بودیم مجلس در طرح دوفوریتی مجدد این طرح را تصویب کرد با وجود اینکه مجلس قبل آن را به علت فسادزدایی و ایجاد رانت حذف کرده بود.آیا اصلاحات بنیادی در این طرح صورت گرفته؟ به طور خاص نظر شما در مورد این طرح چیست؟

وی ادامه داد: در مورد طرح گشایش اقتصادی که اخیرا از سمت رئیس جمهور مطرح شد. شما بهتر میدانید که این طرح باعث بدهکار کردن دولت در پنج ساله آینده می شود. تخمین کارشناسان حدود ۵۶۰ هزار میلیارد است و نقدهایی به این طرح وارد است، مثل ذینفع کردن برخی مجموعه های حقوقی و بانک ها است چراکه قیمت اوراق به قیمت دلار روز حساب می شود و امکان لابیگری برخی از این مجموعه ها را برای کاهش ندادن تورم به دنبال دارد و طبق اصل ۵۲ قانون اساسی هرگونه تصمیم گیری و تغییر در بودجه باید به تصویب مجلس برسد اما مسئله ای که در رسانه ها دیدیم در شورای هماهنگی سران قوا مطرح شد، آیا این طرح به کمیسیون آمده بود؟ با توجه به نقدهای وارده راهکارهایی در مجلس  پیش بینی شده؟

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینا در ادامه خطاب به نماینده همدان اعلام کرد: اقدامات خود را در رابطه با روند خصوصی سازی با توجه به شخصیت پرنفوذی که در همدان دارید را توضیح دهید.

محمدحسین هوشیار ادامه داد: کارگران شرکت غله شکایت هایی دارند و به خود بنده گفتند که در دوره قبلی در خود کمیسیون حضور داشتند و شما درحالیکه در مجلس حضور داشتید داخل جلسه نرفتید. تکلیف این ها را مشخص کنید.

وی افزود: پاسخ دهید با چه تخصصی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شده اید؟ دکتری الهیات ارتباطی با برنامه و بودجه ندارد و حتی برای بقیه کمیسیون های مجلس اسما انقلابی نیز این اتفاق افتاده است. چرا انتشارات کتاب های شما مربوط به انتشارات آموزش و پرورش است؟ با توجه به اینکه زیرمجموعه شما بود. واقعا با باری که در وزارت برداشته بودید چگونه ۵۷ جلسه برای کتاب خود وقت گذاشتید؟با توجه به اینکه فرمودید عضو هیچ حزبی نیستید توضیح دهید چرا در پورتال حزب اعتدال و توسعه اسم شما به عنوان عضو حزب نوشته شده است؟

مسئول واحد خواهران بسیج دانشگاه فرهنگیان نیز بیان کرد: در رابطه با خود دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه شما جزء  فراکسیون فرهنگیان بودید، معلم بودید، هستید و خواهید بود و قطعا بعد از حضرت آقا شما بیشترین دغدغه را برای دانشگاه فرهنگیان دارید. این مدتی که وزیر بودید در راستای کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان چه اقداماتی انجام دادید؟ 

کاظمی ادامه داد: متأسفانه ما شاهد آن هستیم که در سطح کشور و استان دانشگاه فرهنگیان پیشرفت آنچنانی نداشته است، حتما بازدیدی از پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان داشته باشید. ساختمان های پردیس ما همه کد تخریب خورده اند و وزارت علوم برای دانشگاه ما فضای دانشگاهی را قبول ندارد.

وی افزود: همانطور که فرمودید در دوره وزارت شما سند تحول بنیادین تصویب شد و در این سند آمده جذب معلم صرفا باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد اما متأسفانه در استان همدان خوابگاه های ما ۲۰ نفره است و ما مطلقا هیچ ظرفیتی نداریم افراد جدیدی را جذب کنیم. شما به عنوان یک فرد شناخته شده در عرصه تعلیم و تربیت توانایی این را ندارید با آموزش و پرورش رایزنی کنید تا ساختمان خوبی در اختیار پردیس ها قرار دهند؟

کاظمی با بیان اینکه استخدام بی رویه ای که دارد در آموزش و پرورش اتفاق می افتد باعث شده عده ای از این چالش آموزش و پرورش سوءاستفاده کنند، توضیح داد: باعث تأسف است که می بینم یک نماینده مجلس بیان می کند ما تعداد زیادی جوانان جویای شغل تحصیلکرده داریم که باید این افراد را به آموزش و پرورش تزریق کنیم. آموزش و پرورش آنقدر بی در و پیکر شده که کارکرد آن را صرفا اختصاص دهیم به این که باعث رفع بیکاری شود؟ شاهد آن هستیم افرادی وارد آموزش و پرورش می شوند که متأسفانه نه گزینش و آزمون آنچنانی دارند و نه صلاحیتی. ما از شما انتظار داریم نسبت به این موضوع تعصب داشته و به این موضوع داشته باشید.

وی ادامه داد: شما در نگارش برنامه ششم توسعه نقش داشتید و در آن برنامه آمده بحث خرید خدمات آموزشی ممنوع و غیرقانونی است. چرا روز به روز با وجود اینکه این موضوع غیرقانونی است دانش آموزانی که تحت پوشش این طرح است بیشتر می شوند؟ ما در بودجه سال ۹۹ شاهد رشد ۱۰۷ درصدی بودجه خرید خدمات آموزشی بودیم. شما چرا هیچ گونه مخالفتی نکردید؟

وی افزود: شنیده شده قرار است بودجه اصلاح شود، در رابطه با بودجه آموزش و پرورش و کمبود بسیج دانشگاه فرهنگیان یک سری راهکارهایی دارید که وقتی برای ما قرار دهید تا آن را به عرض شما برسانیم.

نماینده قرارگاه شهید همدانی نیز بیان کرد: در بحث عدالت خواهی که در کشور به راه افتاده ما دنبال سوژه ای هستیم و آن سوژه را به کار رسانه ای تبدیل می کنیم که این کار یکی از معضلات فعالیت دانشجویی است.

جعفر ورزنده ادامه داد: مطالبه گری نباید به صورتی باشد که تبلیغ علیه خود انقلاب و نظام باشد. افراد شناسنامه دار که شناسنامه انقلابی دارند باید در این محافل شرکت کرده و دغدغه های مردم را مطرح کنند.

وی افزود: مجلس می خواهد چه کار کند؟ مگر خود شما نگفتید آمار اشتغال این استان که مدیر کل اداره مربوطه گفت ما رتبه نخست کشور را به دست آوردیم ایراد دارد؟چرا با این مدیرکل برخوردی نشد؟ 

ورزنده تبیین کرد: شما قبل از انتخاب به ما قول دادید اگر وارد مجلس شوید با این مسئولان که پای کار نیستند برخورد خواهید کرد اما ما همچنان همین استاندار را می بینیم، همچنان همین مدیرکل ها را داریم می بینیم و همین آقایان رأس کار هستند. استانداری که پاسخگو نیست و حتی مدیر دفتر و بیشتر مدیران اهل استان لرستان هستند. وقتی کار به بن بست می رسد نماینده باید به داد مردم برسد. 

نماینده قرارگاه شهید همدانی با بیان اینکه ۶۰ میلیارد بودجه اعتباری ما است، ادامه داد: پل چراغ قرمز تا الان چقدر هزینه برده؟ کل اعتبار به اندازه ساخت پل شهید همدانی بوده است.

مسئول بسیج پردیس برادران دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: ما در آموزش و پرورش به دنبال تغییر و اصلاح نیستیم بلکه نیاز به تحول داریم، تحولی که بر مبنای سند تحول بنیادین خودتان باشد، سندی که اجرا شدن آن مطالبه مقام معظم رهبری است.

احمدی ادامه داد: آن چیزی که الان مسئله است اجرا شدن متن سند است، متن سند زمانی ارزش و اعتبار خواهد داشت که به آن جامه عمل پوشانده شود.سطح انتظارات ما از شما بسیار بالا است چراکه شما حتی پس از دوران وزارت نیز تاکنون دارای مسئولیت بودید.بحث اجرایی شدن سند تحول اولویت چندم شما است؟ بعد از دوران وزارت چه اقداماتی برای آن انجام دادید؟ 

وی ادامه داد: در مسئله عدالت آموزشی که در این شرایط بیماری کرونا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته توضیحاتی بفرمایید. در استان همدان ۱۴۵ روستا با عدم دسترسی به برنامه شاد روبرو هستند و متأسفانه تمرکز به آموزش از این برنامه است. 

احمدی افزود: اخیرا شایعاتی به گوش می رسد که آموزش و پرورش با استانداری قصد دارند برخی املاک و مستغلات آموزش و پرورش را برای تأمین اعتبار پرداخت پاداش بازنشستگان به فروش برسانند. آیا این مسئله صحت دارد؟

نماینده قرارگاه شهید تهرانی مقدم نیز مطرح کرد: در بحث اصلاح قانون تجارت که سالیان سال در حال پیگیری است و باید روند آن را سرعت دهید. با این وضعیت اقتصاد استان باید جزء اولویت ها باشد.

برجی ادامه داد: به داد پتروشیمی هگمتانه برسید. خبرهای خوبی از آنجا نمی رسد. بعد از بازدید شما در تیرماه خیلی خوب بود اما از اول مرداد ماه مدیری که آنجا بود قراردادش تمام می شود و به علت عملکرد ضعیفی که داشت قرار بر این بوده تغییر پیدا کند اما این اتفاق نیفتاده و ما از شما می خواهیم بررسی های لازم را انجام دهید.

فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی هم بیان کرد: رهبر انقلاب، مجلس یازدهم را مظهر امید و انتظارات مردم خوانده اند و فرمودند در شرایط کنونی موضوع، اقتصاد و مسائل اساسی کشور تولید اشتغال مهار تورم و مدیریت نظام پولی و مالی و عدم وابستگی به نفت است.

سلطانی خطاب به حاجی بابایی ادامه داد: در مورد سرنوشت نامعلوم پتروشیمی هگمتانه همدان که از سال ۸۳ کلید خورده و پروژه مونوریل که در دوره قبل توسط شما مطرح شد در رابطه با اجرای این پروژه توضیحاتی بفرمایید.

جانشین قرارگاه شهید احمدی روشن نیز مطرح کرد: در شش ماه گذشته دو موضوع تخصصی را در قرارگاه احمدی روشن بررسی کردیم و طی جلساتی که داشتیم به هیچ منطقی در آن نرسیدیم. 

احسانی ادامه داد: ستاد تسهیل رفع موانع استان که سال ۹۲ در هیئت دولت مطرح شد از سال ۹۲ تا بهمن ۹۸ روی زمین ماند تا معاون اول رئیس جمهوری کار را انجام داد و مصوبه آن را گرفت.

وی در مورد مسئله جذب سرمایه گذاری استان گفت: استاندار گفته ما ۶۰۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم اما این فقط یه عدد است از این مبلغ ۷۰ میلیارد که در نهاوند مربوط به استخراج منیزیم است واصل شده است.همانطور که در جذب سرمایه گذاری خارجی، سفیران نقش اصلی را دارند نماینده نیز باید برای استان جذب سرمایه کند.

احسانی با بیان اینکه ضعف حاجی بابایی و خجسته به عنوان نمایندگان دور قبل مشهود است، اظهار کرد: شهر همدان از این جذب سرمایه یک قران عایدی نداشته.بگو و مگویی که با فلاحی، دیگر نماینده همدان دارید هم به ضرر استان است.

دبیر سابق بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا نیز بیان کرد: بیان نقاط ضعف زمانی ارزشمند است که نقاط قوت هم بیان شود و یکسان سازی حقوق ها کار ارزشمندی است که مجلس یازدهم انجام داد.

سعید کوروش رحیم ادامه داد: ما برای نکات منفی نه به دنبال امتیاز هستیم و نه با کسی خصومت شخصی داریم و تمام بچه هایی که در اینجا هستند با خلوص نیت آمده اند.

وی افزود: مشکل این انقلاب مدیران پیر، خسته و فرتوتی هستند که چنبره زدند و ول کن نیستند، ما صدسال هم اگر مشاور استاندار و مدیری شویم فرقی به حال کشور ندارد.امروز راه حل کشور جوان گرایی است و نه جوان گذاری، بین این دو مسئله تفاوت وجود دارد.

کوروش رحیم ادامه داد: در استان همدان فردی که فرزند فلان شخص است با مدرک دیپلم استخدام می شود حال اینکه برخی دانشجویان با مدرک بهترین دانشگاه ها می توانند یک استان را مدیریت کنند و استفاده نکردن از این افراد توهین به آنها است.

وی در رابطه با مسئله گردشگری در استان توضیح داد: در بحث گردشگری میلیاردها تومان در همدان ۲۰۱۸ و جاده ابریشم هزینه شد. دفتر یونسکو کجا افتتاح شد؟ آقایان به جای پاسخگویی منتقد شرایط شده اند. 

کوروش رحیم خطاب به حاجی بابایی بیان کرد: برای آینده چه برنامه ای دارید تا ما شاهرخی ها را در استان نداشته باشیم؟ مدیران این استان غیربومی هستند و مشکل ما جوانان را نمی دانند. برای مسکن متری ۱۵ میلیون مسئول استان باید خجالت بکشد.

وی ادامه داد: راه حل ما این است شرکت های ورشکسته را وارد بورس کنید تا از ورشکستگی نجات پیدا کنند.

علی صادقی، دبیر دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز بابت عدم پاسخگویی شفاف به سوالات، سوال خود را مطرح نکرد و توضیح داد: تشکر می کنم از اینکه در جمع های دانشجویی حضور دارید،بنده به نسبت جلسه ای که در گذشته داشتیم سعی می کنم سکوت کنم چراکه صحبت های شما متفاوت شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا نیز در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره اینکه فرهنگ جان کلام و نفس یک جامعه است، گفت: در بحث فرهنگ همچنان ولنگاری و بی صاحبی محضی در کشور حاکم است.

کاظمی خطاب به نماینده مردم همدان افزود: از نمایندگان با توجه به توان رایزنی انتظاری وجود داشت که برای برگرداندن حرکت های فرهنگی به قید انقلاب ایده و طرح های عملیاتی زیادی داشته باشند که ما در این دورانی که شما در مجلس بودید طرح آنچنانی ندیدیم که این یکی از نقدها و نواقص به دوره نمایندگی شما است.

وی با بیان اینکه چرا طی این سالیان یک طرح مناسب برای این موضوع داخل مجلس مطرح نکردید، ادامه داد: یکبار برای همیشه طرح های جامع در حوزه مسکن،اشتعال و ازدواج برای مسائلی که مشکلات زیر ساخت دارند را برای داشتن جامعه ایمن و دارای استحکام درونی طرح شود.

کاظمی بیان کرد: دو ماه از عمر مجلس جدید می گذرد و شعار انقلابی بودن داده شده، نطق های شما در مجلس خوب بوده اما انتظاری که ما داشتیم یک اقدام ضرب العجلی مثل طرح تثبیت قیمت های مجلس هفتم به عنوان آبی بر آتش بود  برای مردمی که دیگر پناهی ندارند و روز به روز این مشکلات بیشتر و بیشتر می شود و هیچ اقدامی از طرف دولت صورت نمی گیرد، هیچ اقدام درستی هم از طرف مجلس دیده نشده است و روز به روز هم بدتر می شود.

وی با بیان اینکه در مسئله انتخاب آقای بذرپاش حقا و انصافا به انقلاب ظلم شد، مطرح کرد: شما به عنوان کمیسیون برنامه باید در برابر این ظلم بایستید یا آقای بذرپاش متقلبانه وارد این عرصه شد و سمت گرفت یا ایشان مستحق این سمت بود و باید اینها مشخص می شد. چرا یک آیتم از صدا و سیما نگرفتید از او دفاع کنید. این یک ضربه بسیار اساسی به انقلاب و نظام بود.

کاظمی با بیان اینکه استان همدان صنعتی ندارد و یک بی سامانی و بی تدبیری وجود دارد، افزود: شما سال ها نماینده همدان بودید چراوضعیت استان همدان باید آنقدر در صنعت بد باشد؟

وی با بیان اینکه در بحث تعیین استاندار و مدیران کل، این انتخاب ها اسیر دست پدرخوانده های تهرانی و دستان قدرت شما است، گفت: استاندار کم مانده همدان را به استان لرستان تبدیل کند، مسئولانی که آمدند اکثرا لر زبان هستند و و بااینکار به نخبگان همدانی توهین می شود.

وی با اشاره به ناتمام ماندن پل شهید همدانی تصریح کرد: چرا اجازه می دهید استان در اجرای طرح و پروژه ها مضحکه شود وچرا پروژه ها در استان عجیب و غریب جلو می روند.

در ادامه نماینده همدان در مجلس به سوالات دانشجویان پاسخ گفت. 

سوال: چرا سال های نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی یک طرح و اقدام مناسب در زمینه فرهنگی از سمت شما ارائه و انجام نشده است؟

حاجی بابایی: فکر نمی کنم کسی به اندازه من در طول ۳۰ سال گذشته به کار فرهنگی ورودپیدا کرده باشد چراکه طی چندسال گذشته بنده پیگیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و این سند را آماده کردم که یک امر صد در صد فرهنگی است.

در چند سال گذشته پیگیر دو سند تحول بنیادین و برنامه ششم بودم که هر دو مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفتند و ایشان سند تحول بنیادین را نسخه شفابخش دانستند و به تمام وزرا اعلام کردند که باید این سند را انجام دهند و در مجلس هم نمایندگان مجبور به پیگیری این سند هستند.

در سند تحول بنیادین موضوعی مطرح شده که اگرفقط این بخش از سند عملی و بخش های دیگر سند تحول بنیادین اجرایی نشود نیز این سند باعث افتخار خواهد بود،آن موضوع این است که باید در هر شهری مدارس به عنوان حیات طیبه معرفی شوند و حیات طیبه یعنی مدرسه ای که کانون فرهنگی محله است.

در این طرح هر مدرسه ای پنج حیات شامل پیش دبستانی، سه ساله اول، سه ساله دوم، سه ساله سوم و سه ساله چهارم دارد که مدرسه شهیدان بهادربیگی نمونه ای از این مدارس در استان همدان است، به طور مثال بر اساس طرح حیات طیبه باید در شهر همدان کلا ۵۰ مدرسه مجهز به امکانات ورزشی و آموزشی با ظرفیت ۲۵۰۰ دانش آموز برای هر مدرسه وجود داشته باشد.
در طرح حیات طیبه پدر و مادر باید تحت پوشش قرار گیرند و برای آنها دوره آموزشی برگزار شود همچنین دانش آموزان باید پنجشنبه ها همراه با والدین خود در مدارس حاضر باشند و به طور کلی این طرح پیوند بین مدرسه،مسجد،بسیج،مردم و بسیاری از اقشار جامعه است.

از آنجا که دولت حاضر به نوشتن برنامه ششم نبود به دستور مقام معظم رهبری این برنامه در مجلس نوشته شد و برنامه ششم از نظر فرهنگی بالاترین قانونی است که تاکنون مصوب و بهترین قوانین نوشته شده در زمینه های مختلف با کمک افراد متخصص است، به طورمثال قانونی درباره ایثارگران به اندازه برنامه ششم نوشته نشده است.

من در مجلس یازدهم نیز مانند دوره قبلی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس هستم و هیچ فراکسیون صنفی نیز به اندازه  این فراکسیون در مجلس قوی نیست.

در زمینه فرهنگ عده ای روحانیت،بسیج و یا انقلاب را محکوم می کنند در صورتی که اینگونه نبوده و این موارد کارهای زیادی در زمینه فرهنگ انجام می دهند اما باید توجه کرد که دشمن در زمینه فرهنگ به طور جدی ورود کرده که ایستادن در برابر اقدامات آن در این زمینه بسیار کار دشواری است مانند تحریم های اقتصادی که کارهای اقتصادی انجام می شود اما فشار تحریم ها هنوز زیاد است.

قبول دارم کم کاری هایی در زمینه فرهنگی وجود دارد و معتقدم کسانی که ادعای انقلابی بودن دارند به خوبی در این زمینه فعالیت نمی کنند.

سوال: دو ماه از عمر مجلس جدید می گذرد و شعار انقلابی بودن در این مجلس داده شده، نطق هایی نیز در این زمینه انجام شده اما چرا تاکنون یک اقدام ضرب العجلی برای تثبیت وضعیت اقتصادی مطرح نشده است؟ چرا بعد از چندین سال حضور در مجلس طرح یک راهکار همیشگی و مناسب را برای مسکن،اشتغال و ازدواج را پیگیری نکردید؟

حاجی بابایی: مشکلات اقتصادی با تصویب یک طرح ضرب العجلی حل نمی شود.دولت اگر در مسائل مالی دچار مشکل است و نیاز به پول دارد باید به کمیسیون برنامه و بودجه ابلاغ کند تا راه حلی برای درآمدزایی و حل این مشکل یافت شود همچنین برای افزایش قیمت بنزین سران قوه این افزایش قیمت را تأیید و امضا کرده بودند و مقام معظم رهبری موضوعی که سران قوه آن را تأیید کنند را می پذیرند.

نابسامانی ایجاد شده در زمینه کنکور نشان دهنده عدم شفافیت در جامعه است چراکه هر کسی می خواهد طوری رفتار کند که هم نظر دانشجویان و اقشار مختلف را داشته باشد و هم برای ۱۴۰۰ رأی جمع آوری کند.

برای ریاست مجلس جدید همه یک طرف و من یک طرف بودم اما برای جلوگیری از دوشاخه شدن مجلس و ضربه ندیدن آن کنار ایستادم و با وجود اینکه نوع رأی گیری فراکسیون را قبول نداشتم اما آن رأی را ارائه کردم چراکه مجلس یازدهم محکوم به موفقیت است.

سوال: شما به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه چرا از طریق صدا وسیما و یا یک مصاحبه خبری از آقای بذرپاش به عنوان شخص لایق آن سمت دفاع نکردید؟

حاجی بابایی: بنده رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هستم و این کمیسیون ۲۳ نفر عضو دارد و در کمیسیون باید یک کمیته محاسبات راه اندازی شود و این کمیته باید یک روند قانونی را بررسی کند ودر این موضوع ۱۴ نفر در این کمیته به علت حساسیت بالا عضو شدند در حالیکه کمیته های دیگر حداکثر چهار نفره هستند و من به علت اینکه رئیس کمیسیون بودم قصد اظهار نظر در این کمیته را نداشتم و باید امور را بررسی می کردم.

درآیین نامه داخلی تعریف شده که اگر کسی می خواهد رئیس دیوان محاسبات شود باید شرایط ماده ۷۱ (جزء مسئولان تراز اول بوده،فوق لیسانس و ۲۰ سال سابقه کاری داشته باشد) را داشته باشد که ۱۸ نفر برای اینکار ثبت نام کردند ومن فقط از دور نظارت می کردم و دستگاه های نظارتی حضور داشتند و به طور کامل روند کار را بررسی می کردند.

رقابت سنگینی بین آقای بذرپاش و فروزنده وجود داشت و هردو برای من در یک کفه ترازو بودند و بعد از بررسی های انجام شده در کمیته محاسبات گزارش مربوطه در کمیسیون ارائه شد و سوالاتی وجود داشت که با وجود بازنشسته بودن آقای فروزنده می تواند کاندیدا شود یا اینکه ۲۰ سال سابقه کاری تحت عنوان ۲۰ سال سابقه مدیریتی ذکر شده بود که طبق نامه ای به رئیس مجلس اعلام ودر جواب مشخص شد که کاندیدا شدن وی مشکلی ندارد.

بعد از بررسی های انجام شده توسط کمیته دیوان محاسبات چهار نفر برای رئیس دیوان و چهار نفر برای دادستانی به کمیسیون برنامه بودجه معرفی کردند و برای هر سمت دو نفر مشخص و به صحن مجلس اعلام شدند و در این میان نامه یا مدرکی از سوی دستگاه نظارتی مبنی بر اشتباه بودن مدارک ارائه شده توسط کاندیدا به من گفته نشد.

بعد از انجام اقدامات طبق ماده ۱۵۱ آیین نامه داخلی آقایان بذرپاش و فروزنده و دو کاندیدای دادستانی معرفی شدند و اگر در روند بررسی و تحقیق و انتخاب کمیسیون مشکلی وجود داشت حتما در صحن شورا مطرح می شد و طبق ماده ۱۹۶ آیین نامه داخلی بعد از اتمام رأی گیری درباره موضوعی، آن موضوع دیگر نمی تواند به کمیسیون برگردانده شود و یا آن را بررسی کرد و اگر مشکلی در زمینه انتخاب آن مسئول وجود دارد باید آن را استیضاح کرد و در نامه آخر درباره این موضوع به رئیس مجلس اعلام شد که کمیسیون برنامه و بودجه مطابق ماده ۱۵۱ عمل کرده است.

دفاع از آقای بذرپاش وظیفه من نیست و مجلس شورای اسلامی سخنگو دارد و او باید این امور را به مردم توضیح دهد. در این موضع نگاه من جمع کننده موضوع بوده و نمی خواهم بین نیروهای انقلاب شکاف بیشتر شود.

سوال: چرا وضعیت صنعت استان همدان تا این حد بد بوده و بی تدبیری بزرگی در آن حاکم است؟

حاجی بابایی: درطول دوران مسئولیتم بیش از ۵۰ پروژه ملی برای همدان در مجلس مصوب کردم و به ندرت کار بزرگی در همدان پیدا می شود که من در آن نقشی نداشته باشم.

در زمینه صنعت نوع کار استان همدان با استان مرکزی متفاوت است و من طی ۲۰ سال گذشته یک شبکه فناوری برای رشد استان پیگیری کردم که دانشگاه صنعتی نخستین طرح در شبکه بوده وپارک علم وفناوری،شهرک فناوری،منطقه ویژه مبتنی بر فناوری های برتر و پردیس سینمایی نیز از طرح های این شبکه هستند و در صورت راه اندازی این پروژه ها صنعت همدان رشد چشمگیری خواهد داشت.

یکی از پتروشیمی های استان همدان در مهرماه افتتاح می شود و هماهنگی های لازم برای پتروشیمی دیگر درحال انجام است تا پایان این دولت افتتاح شود.

بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی،افتتاح دو موزه در آینده ای نزدیک و مصوب شدن قطار شهری همدان از طرح های دیگری است که در چندسال گذشته من آنها را پیگیری کردم و علت موفقیتم در این زمینه آن است که تاکنون از وزرا چیزی درخواست نکردم که بتوانند برمن غلبه داشته باشند.

من یک نماینده پرسابقه در استان همدان به شمار می روم چراکه پیگیر امور و به عقیده بسیار از افراد در امور موثر هستم  ودر همدان هیچ باند و در کشور هیچ حزبی ندارم و من یک حاجی بابایی هستم ومنتسب به هیچ محفلی هم نیستم.

سوال: در زمینه انتخاب استاندار همدان شما و پدرخوانده های تهرانی نقش مهمی داشتید، لطفا توضیحات خود را در این زمینه ارائه دهید.

حاجی بابایی: در هنگام انتخاب استاندار همدان ۹ نفر به جلسه دعوت شدند و هشت نفر از این اشخاص به وزارتخانه رفتند و استاندار فعلی را معرفی کردند اما من نرفتم و در نخستین جلسه نمایندگان همه درباره آقای شاهرخی نظر دادند و من ساکت بودم و بعدها بین افرادی که مطرح شدند حس کردم در بین آن افراد استاندار فعلی به شاخص های ما نزدیک تر هستند.

تاکنون من هیچ مدیرکلی را با سفارش منصوب نکردم و از  آنهانیز نخواستم کسی را در اداره و سازمان خود استخدام کنند.همدانی ها باید دور امامزاده عبدالله(ع) راهپیمایی می کردند تا آیت الله نوری همدانی اطلاعیه دهد اما بعد از برگشت من از وزارتخانه و نمایندگی همه این موارد تمام شد.بنده نه در تهران و نه در همدان دنبال چیدن آدم هایی باند نبوده و نیستم. زمانی که مدیری کار خود را به خوبی انجام ندهد به استاندار اعلام می کنم که این فرد لایق این سمت نیست.

سوال: چرا پل شهید همدانی بعد از گذشت چندین سال از آغاز پروژه هنوز کامل نشده و طرح به پایان نرسیده است؟

حاجی بابایی: پل شهید همدانی کار شهرداری است و وظیفه نماینده مجلس نیست و پروژه این پل سنگین است و من تاکنون از این پل بازدید نکرده و نگفته ام این را درست می کنم چرا که من دنبال کاری که نمی شود نمی روم.

سوال:درباره تحصیلات خود صحبت کنید.

حاجی بابایی: از اول انقلاب در حین اینکه در جبهه بودم و وضعیت بسیار نابسامان داشتیم و خانواده ما طی این هشت سال هشت شهید در راه اسلام داده بود.در زمان تحصیل من در دانشگاه تهران و شب امتحان خبردادند که دامادتان شهید شده است و من بعد از امتحان به خانه برگشتم.

من در آن مواقع در جبهه می جنگیدم،مسئول بودم و همزمان درس نیز می خواندم.سال ۱۳۷۰ فوق لیسانس خود را اخذ کرده و تمام مدارک تحصیلی خود را با آزمون کسب کردم و در سال ۱۳۷۲ در دانشگاه فرهنگیان مربی بودم.

در سال ۱۳۷۴ دکتری گرفته بودم و بعد از طی کردن سه ترم امتحان جامع دادم و سال ۱۳۷۵ به عنوان نماینده انتخاب شدم و سال ۷۷ پایان نامه را تحویل داده و دکتری گرفتم و به درخواست مسئولان دانشگاه بوعلی سینا پرونده علمی خود را از دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه بوعلی سینا منتقل کردم و هیئت علمی این دانشگاه شدم.

بعد از وزارت آموزش و پرورش پرونده علمی را از همدان به تهران منتقل کردند و در دانشگاه تهران دانشیاری گرفته و با انتخاب اساتید مدیر گروه دانشکده شدم و برای ۱۰ هزار از معلمان این شهر تدریس کردم و از این نظر کسی نمی تواند برای من مشکل ایجاد کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.