stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024
  • کد خبر : 160161
  • 02 شهریور 1399 - 15:36
0

وبینار «آشنایی با ساختار کسب و کار شرکت های تأمین سرمایه» برگزار می شود

وبینار «آشنایی با ساختار کسب و کار شرکت های تأمین سرمایه» برگزار می شود

انجمن علمی مهندسی مالی دانشگاه تربیت مدرس وبینار «آشنایی با ساختار کسب و کار شرکت های تأمین سرمایه» را برگزار می کند.

قلم | qalamna.ir :

باشگاه دانشجویان شرکت های تامین سرمایه واسطه های قدرتمندی در بازار سرمایه هستند که خدمات مالی متنوعی مانند فعالیت‌های کارگزاری، معامله‌گری، بازارگردانی، مشاوره، سبدگردانی، پذیره‌نویسی، تعهد پذیره‌نویسی، افزایش سرمایه و ادغام و تملیک شرکت ها را انجام می دهند.

تامین سرمایه معادل واژه بانک سرمایه گذاری (investment bank) است. بانک های سرمایه گذاری در سراسر دنیا به عنوان بخشی از نظام بانک داری و دپارتمان بانک ها فعالیت می کنند. در ایران این شرکت ها به صورت مستقل و با مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و تحت نظارت آن فعالیت دارند. خدمات تامین مالی شرکت ها، مدیریت دارایی و مشاوره مالی سه حوزه اصلی فعالیت این شرکت هاست.

شرکت های تامین سرمایه، به عنوان واسطه در بازارهای مالی فعالیت می کنند و به شرکت ها، دولت ها و آژانس های دولتی که به دنبال تامین منابع مالی مورد نیاز خود هستند کمک می کنند تا مناسب ترین ابزار و روش تامین مالی را از طریق انتشار اوراق بهادار در بازار بورس استفاده کنند. همینطور وقتی شرکت ها می خواهند برای اولین بار سهام خود را در بازار بورس عرضه کنند و به فروش برسانند، تمامی مراحل ثبت و اخذ مجوز ها و عرضه اولیه سهام را به عهده دارند. در واقع این شرکت ها منابع مالی موجود در بازار مالی را به سمت فعالیت های مولد اقتصادی و پربازده هدایت می کنند.

از طرف دیگر شرکت های تامین سرمایه منابع مالی در اختیار سرمایه گذاران را جذب می کنند و به افراد یا شرکت های صاحب کسب و کارهای مولد و اقتصادی که برای اجرایی کردن پروژه ها به منابع مالی نیاز دارند منتقل می کنند. در واقع متقاضیان وجوه (ناشران اوراق بهادار) و سرمایه گذاران (خریداران اوراق) در دو سوی این طیف وجود دارند. با عملیاتی شدن برنامه ها و پروژه های شرکت های مذکور، بازدهی و سود حاصل در دوره های زمانی و با نرخ مشخص شده به سرمایه گذاران پرداخت می شود.

یکی از وظایف اصلی شرکت های تامین سرمایه مدیریت دارایی و صندوق های سرمایه گذاری است. این صندوق ها با کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادارو با ماهیت حقوقی مجزا فعالیت می کنند. صندوق ها با همراهی یک بانک به عنوان ضامن نقدشوندگی اصل سرمایه و به عنوان واسط مبالغ را از سرمایه گذاران جمع آوری کرده و با توجه به استراتژی های مالی خود،  در سبد متنوعی از دارایی ها و اوراق بهادار مختلف مثل سپرده بانکی، سهام، صکوک و…. که سازمان بورس با نسبت مشخص برای آنها تعیین کرده است، سرمایه گذاری می کنند و سود حاصل را در دوره های زمانی مشخص به سرمایه گذاران پرداخت می کنند.

این وبینار سومین جلسه از سری دورهمی های آشنایی با مهندسی مالی (Fin_meet3) است که با ارائه محسن اسلامی (کارشناس ارشد شرکت تأمین سرمایه) و تینا تابش فر (تحلیلگر واحد توسعه خدمات مالی تأمین سرمایه تمدن)، روز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه، ساعت ۱۷ الی ۱۹، به صورت مجازی برگزار می شود.

 علاقمندان جهت ثبت نام می توانند به آدرس https://eseminar.tv/wb13251 مراجعه کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.