stat counter
تاریخ : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 28 June , 2024
  • کد خبر : 362257
  • 15 اردیبهشت 1400 - 19:12
1
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی خبر داد؛

آغاز پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی از دو ماه آینده

آغاز پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی از دو ماه آینده
مرکزی_ مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: پوشش بیمه کارگران ساختمانی از ۲ الی ۳ماه آینده آغاز می شود، ضمن اینکه سال گذشته در بودجه سنواتی سهمی برای بیمه کارگران ساختمانی دیده نشده بود و به دلیل عدم پرداخت سهم دولت برای بیمه این افراد به سازمان تامین اجتماعی، پوشش بیمه‌ای این اقشار در ۶ ماه دوم متوقف شد.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا حسینی در نشست خبری امروز افزود: ۳۱۳ هزار و ۷۹۵ نفر بیمه شده اصلی تاپایان اسفندماه سال گذشته تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی قرار داشت که ۲۱۳ هزار و ۱۰۲ نفر این افراد جمعیت کارگرانی است که در کارگاه‌های مشمول قانون کار فعال بوده و تعداد این افراد نسبت به سال قبل از آن روند افزایشی داشته‌ است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۴۳۶ نفر سال گذشته نسبت به سال قبل از آن به جمعیت کارگری این استان افزوده‌ شد، اظهار کرد: معادل ۶۸ و چهار دهم درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

حسینی گفت: پنج هزار و ۱۴۶ نفر مقرری بگیر بیکاری بر اساس آمار اسفند سال گذشته تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی قرار دارد که تعداد این افراد نسبت به اسفندماه سال ۹۸ حدود هفت درصد کاهش یافته‌است.

وی با بیان اینکه اکنون شرایط اشتغال در سه شهر دلیجان، زرندیه و ساوه بسیار مناسب بوده و این شهرها با کمبود نیروی کار مواجه هستند، ابراز کرد: ۱۹ هزار و ۷۱۹ نفر از مجموع بیمه شدگان استان مرکزی را بیمه شدگان کارگران ساختمانی، ۲۰ هزار و ۵۸۲ نفر را بیمه شدگان رانندگان، هشت هزار و ۱۹۵ نفر بیمه شدگان بافندگان قالی و بقیه بیمه شدگان سایر صندوق‌ها تشکیل می دهند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: اکنون ۹۹ هزار و ۹۸۰ نفر مستمری بگیر تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی این استان قرار دارند که ضریب پشتیبانی جمعیت مستمری بگیران استان مرکزی نسبت به شاغلان سه و ۸۲ صدم نفر و میانگین این رقم در کشور چهار و هفت دهم نفر است.

حسینی استاندارد ضریب پشتیبانی جمعیت مستمری بگیران نسبت به شاغلان را ۶ نفر عنوان کرد و افزود: افزایش مستمری بگیران در استان‌های صنعتی از جمله استان مرکزی از جمله مهمترین عوامل افزایش روزانه جمعیت بازنشستگان بوده‌است.

وی ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی این استان به رغم افزایش ۱۶ درصدی درآمدها در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، هزینه‌های این اداره کل نسبت به درآمدها ۱۳۹ میلیارد تومان افزایش یافت که ۹۰ درصد هزینه‌ها در این مدت برای پراخت مستمری مستمری بگیران هزینه شد.

حسینی ادامه داد: ۹۹ درصد پرداخت‌ها به سازمان تامین اجتماعی در ۶ ماه دوم سال گذشته به صورت غیر حضوری انجام شد و تمامی خدمات در حوزه‌های مختلف از جمله خرید خدمت سربازی، کمیسیون پزشکی و درخواست بیمه بیکاری به صورت غیر حضوری ارایه شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی، حذف فرآیند تمدید اعتبار دفترچه‌های درمان از یکم خردادماه و حذف چاپ دفترچه‌های درمانی در اسفندماه سال گذشته و آغاز فرآیند نسخه الکترونیکی را از جمله اقدامات این سازمان در سال گذشته برشمرد و بیان کرد: ۴۰ هزار جلد دفترچه تامین اجتماعی ماهانه در استان مرکزی صادر می‌شد که اجرای طرح نسخه الکترونیکی ضمن کاهش حضور بیمه شدگان، کاهش هزینه برای واردات کاغذهای دفترچه و کاهش قاچاق دارو را به همراه داشته‌ است.

وی افزود: طرح نسخه الکترونیکی اکنون در ۹۰ درصد مطب‌ها و مراکز درمانی بخش خصوصی استان مرکزی اجرا شده و امید است با ایجاد زیر ساخت‌های لازم زمینه اجرای این طرح در کل مراکز فراهم شود، ضمن اینکه با اجرای این طرح تعداد ۱۶ شعبه و ۹ کارگزاری در استان حذف شده است.

حسینی یادآورشد: ۳۰ خدمت سازمان تامین اجتماعی با شیوع کرونا از اسفندماه سال ۹۸ و در راستای جلوگیری از مراجعه حضوری مستمری بگیران و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری ارایه شد که این مهم کاهش ۷۰ میلیون نفر از کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران به ادارت سازمان تامین اجتماعی را به همراه داشته‌است.

وی گفت: خدمات بستری سال گذشته به چهار هزار بیماری کرونایی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی ارایه و ۱۲ هزار عمل جراحی، چهار هزار زایمان و ۲۳ هزار بیمار در مراکز این سازمان انجام شد.

حسینی با بیان اینکه ۱۴۳ قلم در حوزه پرتز حوزه تحت پوشش بیمه این سازمان قرار داشت که اکنون به ۱۶۵ قلم افزایش یافته‌ است، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال، کارفرمایانی که به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند در صورتی که تعداد کارگران آنها نسبت به بهمن سال ۹۸ کاهش نیافته باشد در صورتی که اصل بدهی خود را به صورت نقدی، چک و سفته به صورت ۱۲ ماهه به این سازمان پرداخت کنند جریمه آنان بخشیده می‌شود، همچنین در راستای حمایت از شغل‌های اینترنتی و استارت‌ آپ‌ها، این مشاغل می توانند کارمندان خود را بیمه کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.