رئیس اتاق بازرگانی تبریز به اهمیت بهبود کیفیت کالاهای ایرانی برای حضور در بازارهای بین المللی اشاره کرد و به سایت اتاق ایران گفت: همانطور که از سالها قبل مطرح بوده، بحث افزایش کیفیت و بالا بردن بهره وری در شرکتهای ایرانی، موضوعی است که نمیتوان از کنار آن به سادگی گذشت.
ژائله ادامه داد: در صورتی که ما بتوانیم کالاهایی با کیفیت بالاتر، با هزینه کمتر و در نهایت با قیمت تمام شده پایینتر تولید کنیم، قطعا شانس رقابت بالایی در بازارهای مختلف خواهیم داشت و از این طریق امکان افزایش آمار صادراتی کشور وجود دارد.وی با بیان اینکه بازار آفریقا، یکی از مهمترین بازارهایی است که میتواند از سوی صادرکنندگان ایرانی رصد شود، توضیح داد: در آفریقا ۵۲ کشور حضور دارند که بسیاری از آنها اقتصادی در حال توسعه و رو به رشد را اداره میکنند. این اقتصادها قطعا نیاز به واردات دارند و در این حوزه کالاهای ایرانی میتوانند سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص دهند.
ژائله خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که چه در آفریقا و چه در دیگر بازارها برای ما محدودیتهایی به وجود آورده موضوع لجستیک و حمل و نقل کالاهای ایرانی است. اگر ما در حوزه دریایی، توان خود را برای انتقال کالا افزایش دهیم، قطعا دسترسی به بازارهایی مانند آفریقا برای ما ممکن خواهد بود و در کنار آن اعتماد مشتریان به کالاهای ایرانی را افزایش میدهد که این موضوع برای تجارت ما اهمیت زیادی خواهد داشت.