stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 452313
  • 24 آذر 1401 - 10:39
1

آغاز آبرسانی به ۳۴روستای شهرستان ایذه خوزستان

آغاز آبرسانی به ۳۴روستای شهرستان ایذه خوزستان
خوزستان - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۴روستای دهستان‌های سوسن شرقی، پیان و هلایجان شهرستان ایذه به عنوان یکی از مهمترین طرح های آبرسانی به مناطق محروم خوزستان روز چهارشنبه آغاز شد.
قلم | qalamna.ir :

محمدرضا کرمی نژاد مدیر عامل آبفا خوزستان در آیین کلنگ زنی این پروژه آبرسانی بیان کرد: طرح های محرومیت زدایی زیادی در خوزستان هم اکنون توسط سه معین در سپاه پاسداران و قرارگاه کربلا در حال اجرا است.

وی گفت: پروژه های آبرسانی در شهرستان ایذه، باغملک و دزپارت با اعتباری بالغ بر هشت هزارو ۳۲۰ میلیارد ریال در مرحله اجرا، تکمیل و یا مناقصه است و این حجم بزرگ پروژه در یک شهرستان نشان از عزم دولت سیزدهم دارد.

کرمی نژاد بیان کرد: برای آبرسانی به ۳۴ روستای ایذه ۶۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با قطار ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتری اجرا می شود و جمعیت زیرپوشش آن ۹ هزار نفر است.

او ادامه داد: برای پایداری آب شرب روستاهای هدف ۱۰ باب مخزن ذخیره آب با حجم‌های ۵۰۰ تا یک هزار لیتری احداث می شود. برنامه ساخت پنج باب ایستگاه پمپاژ و بهسازی ۲ ایستگاه پمپاژ نیز در دستور کار اجرایی این پروژه است.

وی افزود: هم اکنون ۱۹پروژه آبرسانی، که شامل خط انتقال، حفر چاه و اصلاح شبکه در این شهرستان با اعتبار ۲ هزارو ۶۷۰ میلیارد ریال در حال اجرا و یا تکمیل شده است.

مدیر عامل آبفا خوزستان به پروژه بزرگ و مهم خط انتقال آب برای آبرسانی به دهدز اشاره کرد و افزود: پروژه بزرگ و مهم خط انتقال آبرسانی به دهدز با سرعت در حال اجرا است و هم اکنون در بخش خرید لوله ۷۰ درصد آن تامین شده و این پروژه بیش از ۲۰ درصد پیشرفت دارد. موانعی که در اجرای این پروژه بود برطرف شد ضمن اینکه ۹ پروژه آبرسانی در شهر دهدز نیز با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی در ادامه با اشاره به روند تکمیل پروژه های آبرسانی در شهرستان باغملک گفت: هم اکنون در شهرستان باغملک ۳۷ پروژه آبرسانی، حفر چاه، اصلاح شبکه و خط انتقال با اعتبار سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا و یا تکمیل شده و دیگر پروژه ها در مرحله مناقصه هستند.

تاکنون ۵۳۵ کیلومتر خط انتقال آب در روستاهای خوزستان اجرا و یک هزار و ۷۰۰ روستای خوزستان از آغاز فعالیت دولت سیزدهم آبدار شده اند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.