stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۳۱ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 21 August , 2024
  • کد خبر : 478111
  • 30 مرداد 1403 - 14:14
0

آتش‌بس در غزه چه تاثیری بر کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها دارد؟

آتش‌بس در غزه چه تاثیری بر کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها دارد؟

کارشناس مسائل آمریکا گفت که ادامه تنش در غزه و عدم موفقیت طرف‌ها برای برقراری آتش‌بس برای کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها مخاطره‌آمیز نیست. 

قلم | qalamna.ir :

«امیرعلی ابوالفتح» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر «آنتونی بلینکن» به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با نتانیاهو در راستای تلاش برای برقراری مذاکرات آتش‌بس اظهار کرد: آن‌چه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در رابطه با سفرش به منطقه و رایزنی با مقامات طرفین موضوع در بحث جنگ غزه می‌گوید مبنی بر اینکه شاید این آخرین تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها باشد، یک تعارف است. به نظر این اظهارات بیشتر برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل و حماس برای آمدن پای میز مذاکره و توافق است.

وی گفت: تا جایی که در اخبار و رسانه‌ها آمده است اسرائیل و حماس هر ۲ از آتش‌بس و آزادی متقابل گروگان‌ها و زندانیان حمایت کرده‌اند و حتی در مذاکرات قبلی هم این طور گفته شد که هر ۲ با این مساله موافق هستند، اما مساله این است که درواقعیت و عمل نتیجه‌ای به دست نمی‌آید و الان هم بعید می‌دانم توافقی در این چارچوب انجام شود. بر اساس شواهد و تجربه مذاکرات قبلی در این ۱۰ ماه، چندان نمی‌توان به این مساله خوشبین بود. اسرائیل شروطی گذاشته است که برای حماس قابل قبول نیست و از آن طرف حماس شروطی دارد که اسرائیل نمی‌پذیرد. متاسفانه اسرائیل به نحوی می‌خواهد هم آتش‌بس شود و هم اسرا آزاد شوند و هم دستش برای ادامه جنگ و کشتار مثل آنچه از ۷ اکتبر شاهد هستیم، باز باشد.

آتش‌بس در غزه چه تاثیری بر کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها دارد؟
کنوانسیون حزب دموکرات آمریکا در شیکاگو

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: البته آمریکایی‌ها چندان با اینکه اسرائیلی‌ها مثل قبل از ۷ اکتبر، اقداماتش را علیه غزه و فلسطینیان به شکل نقطه‌ای و هوشمند انجام دهند مشکلی ندارند، اما نتانیاهو می‌خواهد دستش باز باشد که تسلیحات و تانک و نیروهایش را به راحتی به منطقه بفرستند. از آن طرف برای حماس چهار نکته کلیدی وجود دارد اینکه ارتش اسرائیل از غزه خارج  شود، مردم بتوانند به راحتی به شمال غزه رفت و آمد کنند و بازسازی با تضیمن آمریکا انجام شود و از سویی اسرای ۲ طرف آزاد شوند. در این میان اما آینده غزه و چگونگی مدیریت آن برای حماس بسیار مهم است.

آتش‌بس در غزه چه تاثیری بر کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها دارد؟
کامالا هریس نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا

ابوالفتح گفت: آنچه به طور جدی اسرائیل می‌خواهد این است که وضعیت را در غزه به پیش از ۲۰۰۷ که حماس در انتخابات پیروز شد، برگرداند و غزه بدون حماس باشد که امکان‌پذیر نیست. هر توافقی که انجام شود، حتی اگر به لحاظ نظامی و سیاسی حماس نقشی نداشته باشد، باز هم این گروه به عنوان یک جریان فکری قوی در محور مقاومت است و با نام و شکل جدید و قوی‌تری احتمالا ظهور می‌کند.

وی سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه را در راستای تلاش برای حل اختلافات میان حماس و اسرائیل دانست و گفت: بلینکن تلاش دارد این اختلاف را حل کند و آنها را به نقطه توافق برساند، اگر بتوانند قبل از انتخابات توافق را صورت دهند که خیلی خوب است اما اگر هم نشود مذاکرات در آینده ادامه خواهد داشت.

آتش‌بس در غزه چه تاثیری بر کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها دارد؟
بلینکن در سفر به اراضی اشغالی با نتانیاهو دیدار کرد

این کارشناس مسائل آمریکا درباره نیاز دموکرات‌ها به توافق آتش بس برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ اظهار کرد: اگر توافق هم نشود به انتخابات آمریکا یا دموکرات‌ها لطمه‌ای وارد نمی‌شود، اما اگر جنگ شود حتما به انتخابات آمریکا لطمه وارد می‌شود و برای دولت مستقر مخاطره‌آمیز خواهد بود. اگر آمریکا و دموکرات‌ها نتوانند در این مدت باقی مانده تا انتخابات، امنیت اسرائیل را تامین کنند حتما به کمپین جو بایدن و دموکرات‌ها و کلیت آمریکا لطمه وارد می‌شود. در حال حاضر از شدت کشتارهای کور و بمباران‌های فجیع چندان خبری نیست و حملات هوشمندتر شده است شاید هم دیگر کسی و جایی باقی نمانده است، اما در هر حال عدم توافق تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چندان تاثیری بر کمپین انتخاباتی کاندیداها به ویژه دموکرات‌ها ندارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.