stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 30 May , 2024
  • کد خبر : 152138
  • 09 مرداد 1399 - 15:37
3
مدیر واحد توسعه کسب و کارهای اتاق بازرگانی اصفهان:

نگاه در حوزه کسب و کارها باید راهبردی باشد

نگاه در حوزه کسب و کارها باید راهبردی باشد
قلم/اصفهان_مدیر واحد توسعه کسب و کارهای اتاق بازرگانی اصفهان افزود: نگاه در حوزه کسب و کارها باید راهبردی باشد اما متاسفانه خیلی از کسب و کارها برای حال برنامه‌ریزی می‌کنند.
قلم | qalamna.ir :

احسان شهیر، در نشست علمی پیامدهای ناشی از کرونا در حوزه کسب و کار اظهار داشت: مدیریت اجرایی بر مبنای حال است اما مدیریت راهبردی خصوصیات مهمی دارد که برنامه‌ها را بلندمدت در نظر می‌گیرد، از چند بعد به موضوعات نگاه می‌کند و از جنس علم و هنر است.

مدیر واحد توسعه کسب و کارهای اتاق بازرگانی اصفهان افزود: نگاه در حوزه کسب و کارها باید راهبردی باشد اما متاسفانه خیلی از کسب و کارها برای حال برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با بیان این‌که طرح‌ها و خدمات متنوعی توسط اتاق بازرگانی ایجاد شده است، گفت: یکی از راهکارهای اصلی توانمندسازی کسب و کارها برای مقابله با بحران‌ها است؛ می‌توانیم الگوهایی را برای فعالان اقتصادی پیشنهاد بدهیم تا در زمان‌های بحران بهترین کار را انجام دهند.

شهیر تصریح کرد: در فصل بهار بحران منابع انسانی را داشتیم که برخی شرکت‌ها توانستند این شرایط را کنترل کنند، بحران بازاریابی و فروش در تابستان پیش روی شرکت‌های تولیدکننده قرار گرفته است.

مدیر واحد توسعه کسب و کارهای اتاق بازرگانی اصفهان افزود: اگر بحران بازاریابی و فروش را کنترل نکنیم خیلی از افراد شاغل مشکل پیدا می‌کنند و شرکت‌ها دچار آسیب می‌شوند، دوره‌های آموزشی و توانمندسازی را در حوزه بازاریابی و فروش برگزار کردیم و کسب و کارها باید بازاریابی و فروش خود را تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بحران در زمینه زنجیره تأمین از نهاده‌های اولیه تا انتها را پیش رو داشته باشیم و برای حفظ سرمایه‌های انسانی در شرکت‌ها باید زنجیره تأمین مورد توجه قرار گیرد.

شهیر در پایان گفت: احتمالا در فصل‌های پاییز و زمستان مشکل اصلی در حوزه مالی باشد و باید تمهیداتی در نظر گرفته شود، پیش‌بینی می‌کنم که تجربه کارفرمایان و کارگران در فصل بهار می‌تواند کمک کند که در فصل پاییز و زمستان بحران نیروی انسانی را نداشته باشیم.

نوید ادریس نیز در این نشست اظهار داشت: در دنیا تقریبا ۷۱ درصد کسب و کارها هیچ واکنش و اقدامی برای کرونا نداشتند، همچنین حدود ۴.۹ درصد اقتصاد منفی را در دنیا داشته‌ایم؛ در ایران کشاورزی، صنعت و معدن و بخش خدمات را داریم که بخش خدمات بیشتری ضربه را از کرونا دیده است و بخش کشاورزی کم‌ترین زیان را داشته است.

دبیر مرکز کارآفرینی جوانان و کسب و کار نوپای اتاق بازرگانی اصفهان افزود: اتاق بازرگانی در دوره اخیر کسب‌ و کارهای نوپا را دنبال می‌کند، کسب و کارهای نوپا انعطاف‌پذیر هستند و به همین برای مقابله با کرونا اقدامات بسیار خوبی صورت دادند.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.