stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۳ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 12 June , 2024
  • کد خبر : 420035
  • 18 بهمن 1400 - 12:52
1
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان خبر داد؛

تعهد نزدیک به ۱۶ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی کمیته امداد در سال جاری

تعهد نزدیک به ۱۶ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی کمیته امداد در سال جاری
اصفهان_ معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با اشاره به تعهد نزدیک به ۱۶ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی کمیته امداد در سال جاری، گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد از این تعهد عملیاتی شده و امیدواریم مابقی نیز تا پایان سال محقق شود.
قلم | qalamna.ir :

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با اشاره به تعهد نزدیک به ۱۶ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی کمیته امداد در سال جاری، گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد از این تعهد عملیاتی شده و امیدواریم مابقی نیز تا پایان سال محقق شود.

احمد رضایی اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) اشتغال‌زایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد است.

وی گفت: شاید اگر ۱۰ تا ۱۵ سال قبل کسی به کمیته امداد مراجعه می‌کرد و تحت پوشش این نهاد قرار می‌گرفت، مستمری برای او تعیین و هر ماه پرداخت می‌شد، اما در حال حاضر هر مددجویی که به کمیته امداد مراجعه کند در ابتدا مشاوره شغلی، استعدادیابی و توانمند سنجی می‌شود و باید حتماً زمینه‌ای برای اشتغال او فراهم شود.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به اینکه برخی از مددجویان افراد توانمندی هستند که خودشان با حرفه‌ای آشنا هستند، گفت: به این دسته از مددجویان وام اشتغال به مبلغ یکصد میلیون تومان می‌دهیم تا کسب‌وکاری راه بیندازند. برخی از مددجویان توانمند هستند، اما حرفه‌ای بلد نیستند. برای این مددجویان نیز با اداره کل فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد سراسر استان قرارداد داریم و در هر لایه و سطحی که نیاز دارند هزینه‌های آموزش را به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: برخی از مددجویان نمی‌توانند کار کنند، مثلاً فرزند خردسال دارند و یا سالمند هستند. برای این دسته از مددجویان طرحی به‌عنوان راهبری شغلی داریم که راهبران افراد حرفه‌ای و خیری هستند که کار را به خانه مددجویان می‌برند، آموزش می‌دهند و درنهایت محصول تولیدی آن‌ها را می‌خرند، در واقع در این طرح حلقه مفقوده فروش تولیدات مددجویان شکل گرفته است.

رضایی یکی دیگر از طرح‌های کمیته امداد در زمینه اشتغال را معرفی مددجویان به دفاتر کاریابی سطح استان اعلام کرد و افزود: ما فرصت‌های شغلی و لیست مددجویان را آماده می‌کنیم تا مددجویان بر اساس مشاوره شغلی که دریافت می‌کنند و علاقه‌مندی که دارند برای فرصت‌های شغلی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد اصفهان امسال تعهد نزدیک به ۱۶ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی دارد، گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد از این تعهد عملیاتی شده و امیدواریم مابقی نیز تا پایان سال محقق شود.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به گذشت نزدیک به ۴ دهه از طول عمر این نهاد، گفت: هر سال سهیمه‌ای برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان داریم. به‌طوری‌که هر سال ورودی‌های جدید کمیته امداد پایش و برای آن‌ها برنامه‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی پیش‌بینی می‌شود.

رضایی از پیش‌بینی ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در سال آینده در کشور خبر داد و گفت: برای هر استان سهمیه تعیین و اعلام می‌شود تا در پایان سال بتواند زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه بیشتر اشتغال مددجویان کمیته امداد در زمینه صنایع‌دستی، کسب‌وکارهای خانگی، دامداری و کشاورزی بوده است، گفت: ما ناظران فنی داریم که بر روی طرح‌های اشتغال‌زایی نظارت دارند و هر ۳ ماه یک‌بار از طرح‌ها بازدید می‌کنند تا اگر طرحی دچار مشکل شده از نظر مالی یا مشاوره به آن کمک کنند، اگرچه به‌ندرت مشاغل با مشکل مواجه می‌شوند.

رضایی آموزش را لازمه هر کاری دانست و گفت: بسیاری از مددجویان کمیته امداد خانواده‌هایی هستند که تا پیش‌ازاین ممکن است اشتغال و زندگی خودشان را داشته و به‌یک‌باره دچار مشکل شده‌اند، اما امروز نیازمند آموزش هستند تا بتوانند دوباره زندگی خود را بسازند. ما برای این مددجویان آموزش‌های لازم را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۳ هزار فرصت آموزشی در سال جاری، گفت: خوشبختانه تاکنون نزدیک به ۱۲۰ درصد از این هدف‌گذاری تحقق پیدا کرده است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به حرکت به سمت ایده‌پردازی و کارهای علمی و خلاقانه، گفت: رویدادهای کارآفرینی نمونه‌ای از حرکت در این مسیر است. رویکرد اصلی ما این است که مددجویان کمیته امداد توانمند شوند و حمایت‌های این نهاد محدود و زمان‌دار باشد. مثلاً اگر کسی در زمینه درمان، جهیزیه و مسکن مشکل دارد به او کمک کنیم، درعین‌حال که بر حمایت از اشتغال و توانمندی آن‌ها تأکید داریم.

  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.