stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۵ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 15 August , 2024
  • کد خبر : 477661
  • 20 مرداد 1403 - 2:15
0

طلسم رشد هفتگی قیمت نفت شکسته شد

طلسم رشد هفتگی قیمت نفت شکسته شد
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار آسیا، با تخفیف نگرانی‌ها نسبت به تقاضای ضعیف، افزایش یافت و در مسیر ثبت بیش از ۳ درصد رشد هفتگی قرار گرفت. بهای معاملات نفت برنت با ۲ سنت معادل ۰.۰۳ درصد افزایش، به ۷۹ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت افزایش، به ۷۶ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت، از ابتدای هفته جاری تاکنون، بیش از ۳ درصد افزایش داشته اند.
 

تینا تِنگ، تحلیلگر مستقل بازار گفت: پس از انتشار آمار تورم چین که سیگنالهای مثبتی از اقتصاد این کشور ارائه کرد، ریسک پذیری در معاملات بازار آسیا بهبود یافت.داده‌های اداره آمار چین در روز جمعه نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه میلادی گذشته، کمی سریعتر از حد انتظار رشد کرد و نسبت به ژوئیه سال گذشته، ۰.۵ درصد افزایش یافت. این رقم، فراتر از رشد ۰.۳ درصدی پیش بینی شده در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان بود.

داده‌های تورم، رشد سهام چین را به دنبال داشت. با این حال، تحلیلگران، قیمتهای بالاتر را به اختلالات آب و هوایی که بر عرضه مواد غذایی تاثیر گذاشته است، نسبت دادند و هشدار دادند نشانه اندکی از افزایش تقاضای مصرف کننده وجود دارد.

احساسات در آمریکا پس از آن که داده‌ها نشان داد تعداد آمریکایی‌های متقاضی دریافت مزایای بیکاری، در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافت، تقویت شد. این داده‌ها نشان می‌دهد نگرانی‌ها نسبت به از هم گسیختگی بازار کار، اغراق آمیز بوده و در نتیجه، نگرانی‌های مربوط به رکود تخفیف یافت.

دلار تحت تاثیر داده‌های مثبت از اشتغال، افزایش یافت. با این حال، دلار قوی‌تر، معمولا به کاهش قیمت نفت منجر می‌شود، زیرا نفت را برای خریداران دارنده ارزهای دیگر، گرانتر می‌کند.در این بین، تشدید ریسکهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، از قیمت نفت پشتیبانی کرده است. نیروهای رژیم صهیونیستی، حملات هوایی به نوار غزه را در روز پنج شنبه تشدید کردند و در جریان این حملات، دستکم ۴۰ نفر شهید شدند.

عامل دیگری که از قیمت نفت پشتیبانی کرده، اعلام وضعیت فورس ماژور از سوی شرکت ملی نفت لیبی برای تولید میدان نفتی شراره در روز چهارشنبه بود. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد به دلیل اعتراضات، تولید این میدان را به تدریج، کاهش داده است.بر اساس گزارش رویترز، بازارها در سنگاپور که قطب مهم معاملات نفت است، روز جمعه، به مناسب تعطیلات عمومی، بسته بودند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.