stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۵ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 15 August , 2024
  • کد خبر : 477884
  • 24 مرداد 1403 - 14:18
0

پیش بینی تحلیلگران از قیمت نفت تا ۶ ماه آینده

پیش بینی تحلیلگران از قیمت نفت تا ۶ ماه آینده
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در پی کاهش ذخایر نفت و بنزین آمریکا و احتمال تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه، صعود کرد.  بهای معاملات نفت برنت با ۵۶ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۹ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته با یک دلار و ۶۱ سنت کاهش و شاخص نفت آمریکا با یک دلار و ۷۱ سنت کاهش، بسته شده بود.

ویوک دیهار، تحلیلگر بانک کامن ولث استرالیا اظهار کرد: هرگونه تشدید تنش در خاورمیانه، ریسک صعود قیمت نفت در ۶ ماه آینده و پس از آن را بالاتر می‌برد.منابع بازار به نقل از داده‌های موسسه امریکن پترولیوم گزارش کردند ذخایر نفت و بنزین آمریکا در هفته گذشته، کاهش پیدا کرده اما ذخایر سوخت‌های تقطیری افزایش یافته است. طبق این گزارش، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۹ اوت، به میزان ۵.۲۱ میلیون بشکه و ذخایر بنزین به میزان ۳.۶۹ میلیون بشکه کاهش یافته است. ذخایر سوخت‌های تقطیری، ۶۱۲ هزار بشکه افزایش داشته است.
 

کاهش ذخایر ممکن است نشان دهنده تقاضای بالاتر در آمریکا باشد که بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است. آمار رسمی ذخایر نفت و سوخت آمریکا، بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.عاملی که رشد قیمت نفت را محدود کرد گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) بود که روز سه‌شنبه، پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت را بدون تغییر نگه داشت اما برآورد خود برای سال ۲۰۲۵ را با اشاره به تاثیر ضعف اقتصادی چین بر مصرف این کشور، کاهش داد.بر اساس گزارش رویترز، بازارها همچنین منتظر انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در روز چهارشنبه هستند که گزارش مهمی درباره تورم است.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.