stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۹ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 19 August , 2024
  • کد خبر : 478091
  • 29 مرداد 1403 - 17:53
0

جزئیات پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه

جزئیات پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه

تلویزیون العربی امروز دوشن کرد به جزئیات پیشنهاد جدید آمریکا پیرامون آتش‌بس در نوار غزه که هفته گذشته در مذاکرات دوحه مطرح شد، دست یافته است.

قلم | qalamna.ir :

منابعی به تلویزیون العربی گفتند در پیشنهاد جدید آمریکا تصریح شده است که «آتش‌بس در یک سقف مشخص مورد بررسی قرار بگیرد» و برقراری آتش‌بس دائمی در مذاکرات مرحله دوم بررسی شود.

این منابع گفتند در پیشنهاد جدید آمریکا آمده است که در مرحله دوم درباره بازسازی غزه مذاکره شود. همچنین در این پیشنهاد عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه در مرحله دوم تصریح نشده است.

منابع مذکور گفتند در این پیشنهاد مطرح شده است که درخصوص محور فیلادلفیا مرز بین نوار غزه و مصر مذاکرات فنی انجام شود. همچنین در این پیشنهاد جدید آمریکا، عملیات امدادرسانی به توافق همه طرف‌ها با شروط توافق مرتبط شده است.

به گفته منابع مذکور و براساس این پیشنهاد، باید یک مکانیزم نظارتی برای بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه در نظر گرفته شود.

در همین زمینه یک منبع فلسطینی آگاه از مذاکرات آتش‌بس به سایت خبری المیادین گفت پیشنهاد جدید آمریکا کاملا با پیشنهادی که ۲ طرف قبلا بر سر آن توافق کرده بودند، مغایرت دارد. این پیشنهاد جدید براساس پیشنهاد ارائه شده در ماه مه است و به شروط و مطالبات جدید رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهد.

وی افزود در این پیشنهاد برقراری دائمی آتش‌بس مطرح نشده است و آتش‌بس دائمی را در مرحله دوم ضمن یک سقف مشخص بررسی‌ می‌کند.

این منبع فلسطینی گفت در این پیشنهاد ذکر شده است که «تا زمانی که حماس با خواسته‌های اسرائیل موافقت نکند، اشغالگر در مرحله دوم به جنگ بازمی‌گردد».

وی افزود این پیشنهاد آمریکا شامل خروج همه‌جانبه رژیم صهیونیستی از نوار غزه نمی‌شود و اشغالگری این رژیم بر «فیلادلفیا» هم ادامه دارد و تنها حضور ارتش رژیم صهیونیستی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.