stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 18 August , 2024
  • کد خبر : 115213
  • 08 اردیبهشت 1399 - 10:15
3

هشدار برنامه جهانی غذا درباره بروز قحطی و گرسنگی در جهان

هشدار برنامه جهانی غذا درباره بروز قحطی و گرسنگی در جهان

رئیس برنامه جهانی غذا می‌گوید، با رهبران برخی از ثروتمندترین کشورهای جهان به صورت تلفنی گفتگو کرده و گفته که همه‌گیری کروناویروس تنها بر اقتصاد آنها تاثیر نمی‌گذارد بلکه بر اقتصاد کشورهای درگیر جنگ و آسیب پذیر هم تاثیرگذار است که میلیون‌ها تن از سکنه آنها با قحطی روبرو هستند؛ اگر که کمک مالی برای این آژانس سازمان ملل قطع شود.

قلم | qalamna.ir :

دیوید بیسلی، رئیس برنامه جهانی غذا در گفتگویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، به رهبران جهان گفته که حفظ زنجیره غذایی مهم است و موانع بسیار زیادی بر سر آن وجود دارد که شامل مرزها و بنادر بسته، محدودیت‌های صادرات، عدم تولیدات کشاورزی و مسدود بودن راه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: اگر پول و دسترسی داشته باشیم، می‌توانیم از قحطی جلوگیری کرده و از وقوع فاجعه بشری ناشی از آن اجتناب کنیم. اما اگر نتوانیم به تامین مالی بپردازیم، یک فاجعه رخ می‌دهد.

این مقام مسئول به شورای امنیت سازمان ملل گفته بود به دلیل اینکه جهان با مساله همه گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، در آستانه یک گرسنگی همه گیر است که می‌تواند به یک قحطی بزرگ در ظرف چند ماه تبدل شود، اگر که اقدامی صورت نگیرد.

وی افزود، ۸۲۱ میلیون نفر هر شب در سراسر جهان سر گرسنه بر بالین می‌گذارند و ۱۳۵ میلیون تن دیگر هم با سطوح مختلف گرسنگی یا بدتر از آن روبرو هستند و حالا یک تحلیل جدید برنامه جهانی غذا نشان می‌دهد که همه گیری کووید-۱۹ باعث میشود تا ۱۳۰ میلیون تن دیگر هم تا پایان سال جاری میلادی به آستانه گرسنگی ملحق شوند.

رئیس برنامه جهانی غذا همچنین گفت: این برنامه برای قریب به ۱۰۰ میلیون تن در هر روز غذا تامین می‌کند که شامل ۳۰ میلیون تن می‌شود که برای زنده ماندن به ما نیاز دارند. تحلیل‌ها نشان می‌دهد اگر به این ۳۰ میلیون تن غذا نرسد، ۳۰۰ هزار تن در هر روز و ظرف یک دوره سه ماهه می‌میرند و این شامل گرسنگی‌های بیشتر ناشی از کروناویروس نیست. در بدترین حالت ممکن، ما شاهد قطحی ده‌ها کشور هستیم و ۱۰ تا از آنها بیش از یک میلیون نفر در هر کشور هستند که در آستانه قحطی قرار دارند. اگر اقتصاد آنها به میزان قابل توجهی رو به زوال باشد، به روشهای مختلفی این روند بر پول و بر اقتصادهای محلی کشورهای در حال توسعه تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.