stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 18 August , 2024
  • کد خبر : 478021
  • 28 مرداد 1403 - 14:15
0

قمار زلنسکی؛ حمله‌ مخاطره‌آمیز و بدون نتیجه به خاک روسیه

قمار زلنسکی؛ حمله‌ مخاطره‌آمیز و بدون نتیجه به خاک روسیه

رسانه انگلیسی نوشت امیدواری رئیس‌جمهور اوکراین به اینکه تهاجم به منطقه کورسک، مسکو را مجبور به استقرار مجدد نیرو و کاهش فشار در جبهه شرقی کند، اقدامی مخاطره‌آمیز و بدون نتیجه‌ای روشن بود.

قلم | qalamna.ir :

۲ هفته پس از تهاجم غیرمنتظره به روسیه، اوکراین در تلاش برای یافتن تعادلی بین تصرف قلمرو در آن سوی مرز در کورسک و از دست دادن قلمروهایی در قلب جبهه شرقی در مرکز دونتسک است.

نشریه آبزرور، ویژه‌نامه روزهای یکشنبه روزنامه گاردین در گزارشی نوشته است: روز جمعه الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین مدعی شد که در داخل روسیه تا ۲ مایل در روز پیشروی می‌کنند، اما نیروهای مسکو در این ماه حدود سه مایل پیشرفت کرده‌اند زیرا کرملین به شدت برای تصرف مرکز پوکروفسک فعالیت می‌کند.

در ذهن بسیاری از اوکراینی‌ها، این ۲ نبرد با هم مرتبط هستند و نتیجه نهایی نامشخص است. انتظار می‌رفت روسیه نیروهای قابل‌توجهی را از شرق برای دفاع از کورسک جابجا کند اما «هانا شلست» یکی از اعضای ارشد مرکز تحلیل سیاست اروپا می‌گوید که حمله اوکراین «بهتر از حد انتظار پیش رفت» اما واقعیت این است که «روسیه احتمالاً  آن اندازه از نیروهای خود را از جناح شرقی آن‌طور که انتظار می‌رفت، منتقل نکرده است.»

قمار زلنسکی؛ حمله‌ مخاطره‌آمیز و بدون نتیجه به خاک روسیه
مناطقی که موسسه مطالعات جنگ می‌گوید نیروهای روس در آن‌ها عملیات کرده یا حملاتی را علیه آن‌ها انجام داده‌اند

پیشروی روس‌ها در شرق

اندیشکده آمریکایی مؤسسه مطالعات جنگ، گفته است تنها «عناصر منتخب واحدهای جنگ‌های نامنظم روسیه» به کورسک اعزام می‌شوند و کرملین احتمالاً مخالف خروج واحدهای نظامی درگیر جنگ در نزدیکی پوکروفسک است.

در پوکروفسک، مقام‌ها تخلیه غیرنظامیان را افزایش داده‌اند. «سرگی دوبریاک» رئیس اداره نظامی شهر هشدار داده که نیروهای روس «تقریباً» به شهر نزدیک شده‌اند و هشدارها درباره آینده شهر در حال افزایش است.

آبزرور نوشت تا یک سال پیش، پوکروفسک به اندازه‌ای امن در نظر گرفته می‌شد که می‌توانست به عنوان یک پایگاه منطقه‌ای عمل کند که در آن خبرنگاران و امدادگران می‌توانستند یک شب بمانند. ارتباطات جاده‌ای و ریلی آن، شهر مرکزی دنیپرو را به کراماتورسک و اسلوویانسک متصل می‌کند. تصرف این شهر در واقع قسمتی از استان دونتسک را که هنوز در دست اوکراین است، به ۲ نیم خواهد کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین این نبردها را مرتبط به هم دانسته و توضیح داده که تهاجم به کورسک «با هدف از بین بردن لجستیک ارتش روسیه و تخلیه ذخایر آن‌ها» بود.

در ادامه این مطلب آمده است: سربازان اوکراینی اما تردیدهای بزرگی در باره راهبرد کلی این حملات دارند. شایعات مداوم وجود دارد مبنی بر اینکه سرهنگ «امیل ایشکولوف» فرمانده محبوب تیپ ۸۰ اوکراین، که اکنون در میان دست‌اندرکاران حمله به کورسک است، در پایان ژوئیه از سمت خود برکنار شد.

قمار زلنسکی؛ حمله‌ مخاطره‌آمیز و بدون نتیجه به خاک روسیه
زنی از اهالی سومی

نشانه‌های تلافی

این روزها نشانه‌هایی از حملات تلافی‌جویانه روسیه رونمایی شده است. یک موشک بالستیک در مرکز سومی، نزدیک‌ترین شهر اوکراین به تهاجم مرزی منفجر شد.

آبرور می‌نویسد که سومی که حدود ۲۵۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد، در گرمای تابستان همچنان شلوغ و پر جنب و جوش باقی مانده است، بیمارستان‌های این کشور مملو از تلفات خط مقدم شده‌اند و یک هفته پیش درخواست‌هایی برای اهدای خون برای کمک به درمان سربازان مجروح انجام شد.

این شهر همچنین پذیرای حدود ۴۰۰۰ نفر از روستاهای کشاورزی منطقه به سمت مرز در شمال بوده است. در همین حال در ۶ مایلی مرز، تنها تعداد اندکی از غیرنظامیان و زیرساخت‌های کمی باقی مانده‌اند. بیشتر مکان‌ها تخته شده‌اند. یک آژانس کمک رسانی به نام «مأموریت توانمندسازی جهانی» تقریباً ۲۶۰۰۰ جیره غذایی را هر ماه تامین می‌کند، زیرا منابع کافی در بازار وجود ندارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.